Blå och orange scout trooper - "verkliga" förebilder?

Diskutera alla Star Wars-produkter som inte redan har en avdelning (t.ex. leksaker, statyetter, pins).
lindberg_emil
Wompråtta

Blå och orange scout trooper - "verkliga" förebilder?

Inlägg av lindberg_emil » 29 december 2016 kl. 10:42

För ett tag sedan köpte min son Lego-kopie-setet LOHO SX100, bara för att få tag på några ovanliga gubbar som ingår i detta set, nämligen de på bilden nedan. Men nu undrar han vilka karaktärer eller typ av soldater dessa ska föreställa. Någon här som vet?

Jag kan tillägga att mina kunskaper i och om Star wars är minst sagt basic. Har letat en hel del på nätet och ställt lite frågor i diverse Facebook-grupper, men utan framgång

Bild

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Re: Blå och orange scout trooper - "verkliga" förebilder?

Inlägg av Darth Lars » 30 december 2016 kl. 11:27

Med tanke på att det är kopior så tror jag inte att det finns någon egentlig tanke bakom. De här är inte varor licensierade från Lucasfilm.

Så, du får väl hitta på något...
Scout-trupperna har samma tryck på framsidan som klon-trupper i alla fall, så det är rimligt att de skulle kunna vara några slags ARF-troopers från Clone Wars.

De flesta bataljoner klontrupper tjänar under en Jedi och kan ha sitt eget färgschema. Den där Jedin där, om han inte är Anakin så kan det vara en karaktär som du hittar på och klonerna kan tillhöra honom.
Annars finns det en grupp klontrupper i vitt och orange som desarmerar bomber. Andra vita och oranga tjänar under Obi-Wan, men de har mer vitt på sin rustning.
Den blåa kan jag inte komma på något förklaring till.

Det är bara Jedi, Sith och deras respektiva lärlingar som har ljussablar och Jedi har i regel inte röda ljussablar. De röda kan de kanske ha beslagtagit från Count Dooku på något sätt kanske ...
When your face is a prune, action goes BOOM!

lindberg_emil
Wompråtta

Re: Blå och orange scout trooper - "verkliga" förebilder?

Inlägg av lindberg_emil » 30 december 2016 kl. 16:09

Tack för svar!
Med tanke på att det är kopior så tror jag inte att det finns någon egentlig tanke bakom. De här är inte varor licensierade från Lucasfilm.
Trots att det är en kopia borde det finnas någon tanke bakom. Resten av kittet ser nämligen ut som i länkarna nedan. Varför hitta på två "overkliga" figurer om man bara ville fylla ut setet? Det finns ju mycket andra karaktärer och typer av soldater att välja på.

http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1My4OJFXX ... Bricks.jpg

http://www.dhresource.com/0x0s/f2-albu- ... oopers.jpg
Annars finns det en grupp klontrupper i vitt och orange som desarmerar bomber. Andra vita och oranga tjänar under Obi-Wan, men de har mer vitt på sin rustning.
Jag har under mina sökningar snubblat över att clone commander Jet (CC-1983) och hans "gäng" hade uniformer i orange - kan den orange scout trooper kunnat tillhöra honom? Eller fanns det någon annan commander som hade orange soldater?
Den blåa kan jag inte komma på något förklaring till.
Lego gav ju för några år sedan ut en blå stormtrooper-liknande figur som de kallade Special forces clone trooper (se länken nedan). Kan den blå scout troopern ingått i dessa special forces?
http://lego.wikia.com/wiki/Special_Forces_Clone_Trooper

Vidare har jag för mig (inte helt säker) att jag har läst att man i något av Star wars-spelen (Battlefront?) kan välja/spela med en blå scout trooper, ev. i multiplayer-mode. Måhända finns det även en orange variant att välja på - jag har aldrig spelat spelet i fråga. Någon som läser denna tråd som vet något om detta?

Skriv svar