Vad samlar ni på?

Diskutera alla Star Wars-produkter som inte redan har en avdelning (t.ex. leksaker, statyetter, pins).
Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Re: Vad samlar ni på?

Inlägg av Jigglypuff » 20 december 2011 kl. 22:47

Jigglypuff skrev:
Jigglypuff skrev:......och en som kan skifta färg från grön till röd.
Såg nu att den heter Force Unleashed Edition, så det är väl Galens ljussabel då.
Han har även Windu och Vaders svärd nu. =)

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 21 december 2011 kl. 12:42

Jag samlar en del på star wars, men jag har nyligen börjat intresera mig för knivar :)
Har köpt in en del knivar och det kommer bli fler.
Min morsa och bröder säger hela tiden "Jag är allvarligt oroad över dig" :roll: eller "Du behöver hjälp stefan" :mrgreen:
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 21 december 2011 kl. 22:44

Vi har runt 50 pepparkaksformar så det sammlar vi väl lite på. =)

Användarvisningsbild
Clone Wars 730
Rymdpilot

Inlägg av Clone Wars 730 » 22 december 2011 kl. 08:23

Jag samlar på Beatles prylar, det är ju mitt favoritband och det ända jag lyssnar på. Har väldigt mycket sådana prylar nu!
"Taris is defenseless against our assault, Lord Malak. They are offering no resistance. The city is in ruins." ― Saul Karath

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 18 augusti 2014 kl. 10:03

typ DVD:erna
use the force wisley

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 augusti 2014 kl. 11:49

Allt på blu ray, sen kan man väl säga att man samlar på både tidningar och böcker. Men är väl spelen jag spenderar mest tid på, dock är det inte mycket till samling då det mesta är inköpt genom Steam :roll:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 augusti 2014 kl. 14:17

Skulle inte direkt säga att jag "samlar" på något. Jag köper bara sånt jag är intresserad av eller gillar. :P

Fast nu blev jag fan lite sugen att ta fram mina bobble-heads igen....
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 21 augusti 2014 kl. 16:48

När det gäller Star Wars samlade jag mest på action figurerna. De nyare figurerna från 90-talet och fram. Säga vad du vill om vintage figurerna, men väl gjorda är dom fan inte.
The negativity is strong in me. :roll:

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 15 september 2014 kl. 16:38

En gång i tiden samlade jag nog på allt som fanns inom Star Wars, nu är jag bra mer kräsen.
Böcker, serietidingar och vanliga basic 3.75tums figurer, sen kan det slinka igenom nått lego sett och nån micro machines också.. :lol:

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 19 september 2014 kl. 00:38

Emil skrev:En gång i tiden samlade jag nog på allt som fanns inom Star Wars, nu är jag bra mer kräsen.
Böcker, serietidingar och vanliga basic 3.75tums figurer, sen kan det slinka igenom nått lego sett och nån micro machines också.. :lol:
Jag var så där också. Men det fungerade inte till slut. Hade saker överallt. Tog en halv evighet att damma alla actionfigurer. Nu ligger de flesta nedpackade i en kartong (och jag har inte mage att sälja dem).

Jag kör på böcker och svenska serietidningar. Ibland funderar jag på om jag ska börja köpa sånt digitalt. Allting skulle ta så mycket mindre plats. Men det skulle samtidigt bli bra mycket tråkigare... :?
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 19 september 2014 kl. 19:05

Fredrik Jonsson skrev:
Emil skrev:En gång i tiden samlade jag nog på allt som fanns inom Star Wars, nu är jag bra mer kräsen.
Jag var så där också. Men det fungerade inte till slut. Hade saker överallt. Tog en halv evighet att damma alla actionfigurer. Nu ligger de flesta nedpackade i en kartong (och jag har inte mage att sälja dem).

Jag kör på böcker och svenska serietidningar. Ibland funderar jag på om jag ska börja köpa sånt digitalt. Allting skulle ta så mycket mindre plats. Men det skulle samtidigt bli bra mycket tråkigare... :?
Ja, det där digitalt låter inget vidare.

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 19 september 2014 kl. 20:16

Jag samlar på tangentbord till datorn, mest "vintage" från tidiga 90-talet eller tidigare. Jag har nu 25 st, varav 17 mekaniska och tre ergonomiska ...
Det började för fyra år sedan när jag skaffade ny dator att jag ville ha ett tangentbord med Star Wars-tema, så jag tänkte att jag skulle skaffa ett och "starwars-ifiera" det så att det skulle se ut att passa i cockpit i Millenium Falcon eller i ett kontrollrum på dödsstjärnan. Tidigare hade jag sett ett steampunk-modifierat gammalt mekaniskt IBM-tangentbord på nätet, och lett av det hittade jag ett forum för tangentbords-entusiaster. Jag upptäckte där precis samma samlar-mentalitet som jag upplevt när jag samlat Star Wars, och jag föll snabbt djupt ner i träsket. :)

Annars är det att bygga prop replicas som gäller, och jag har höga kvalitetskrav. Jag håller på att modifiera en pistol-replika att se mer ut som orginalet, som sedan ska bli en Han Solo-blaster (ANH "Hero") mha ett kit jag köpt för 800 dollar ... Lite väl dyrt kanske, men vissa grejer bara måste man ha. Det blir inga andra props på ett par år. :?
When your face is a prune, action goes BOOM!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 mars 2015 kl. 11:51

Jaha... Någon som känner för att dra igång något samlande nu inför nya filmerna? Lär ju finnas lite produkter då, så att säga..
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 7 april 2015 kl. 14:49

Mitt intresse för Star Wars Micro Machines har blommat upp igen. Lyckats buda hem några godbitar, misb, ska bli skoj att se dom på hyllan.

Märkligt va sugen man blir att köpa alla leksaker man kommer ihåg från butiken när man var liten. Tänk om ja hade vetat då hur mycket jag skulle ha idag! :roll:

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 10 april 2015 kl. 13:34

Dark-lord skrev:Jaha... Någon som känner för att dra igång något samlande nu inför nya filmerna? Lär ju finnas lite produkter då, så att säga..
Beror på om filmen är något att ha eller inte.

Skriv svar