Frågetråd

Diskutera alla Star Wars-produkter som inte redan har en avdelning (t.ex. leksaker, statyetter, pins).
Användarvisningsbild
Master Yoghurt
Droid

Inlägg av Master Yoghurt » 9 oktober 2009 kl. 16:51

Fredrik Jonsson skrev:De är ju rätt kinkiga. :wink:
Du har fått PM!
Mvh. Master Yoghurt

Användarvisningsbild
Master Yoghurt
Droid

Inlägg av Master Yoghurt » 27 oktober 2009 kl. 03:10

Mvh. Master Yoghurt

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 31 oktober 2009 kl. 13:18

Jag skulle personligen inte köpa den, men det får man väl känna efter själv. Beror ju även på vad man ska använda den till. Ska man använda den någon enstaka gång på maskerad så kanske den duger. Planerar man att gå med i 501st så är det bortkastat med pengar.

Kan ju dock vara ett bra första steg. Att få lite känsla för det hela...
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Master Yoghurt
Droid

Inlägg av Master Yoghurt » 3 november 2009 kl. 02:33

Fredrik Jonsson skrev:Jag skulle personligen inte köpa den, men det får man väl känna efter själv. Beror ju även på vad man ska använda den till. Ska man använda den någon enstaka gång på maskerad så kanske den duger. Planerar man att gå med i 501st så är det bortkastat med pengar.

Kan ju dock vara ett bra första steg. Att få lite känsla för det hela...
För kännslan duger ju la det mesta som denna.
http://www.tradera.com/Stormtrooper-FX- ... dContainer

Men som sagt, med denna är det ju onödigt å lägga 6000:- på nått som ändå inte har NG* touch. (*= Nordic Garrison).

Men dräkten ser ju bra ut, men det fattas ju ändå underställ å andra saker. som vapen, hölster m.m...
Mvh. Master Yoghurt

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Re: Frågetråd

Inlägg av Darth Worgen » 21 februari 2011 kl. 17:31

Någon som vet vart man kan få tag i en officiell Jar Jar Binks-figur med ljussabel?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 22 februari 2011 kl. 01:10

Eftersom Jar Jar Binks aldrig har en Ljussabel så kan du knappst räkna med en officiel figur, men du kan ju köpa en Jar Jar figur och sätta en Ljussabel (som hör till någon anna figur) i hans hand. Men varför ska alltid alla göra narr av Jar Jar hela tiden, och säga att han är en Sith, eller att han har bra humor? Jar Jar är bara en lite klantig ointerlligent Gungan, ingen anledning att säga att han är värsta tuffa killen som skämtar mycket, inte ens kul enligt min mening.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 2 mars 2011 kl. 16:47

Mycket riktigt Dark-lord, och om man ska ge Jar Jar en ljussabel så får man bereda sig på att det kan gå tokigt. :wink:
There is no emotion, there is peace
There is no ignorance, there is knowledge
There is no passion, there is serenity
There is no chaos, there is harmony
There is no death, there is the Force

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 24 mars 2011 kl. 13:01

Någon som vet hur man kan få tag på Ep III på VHS? Vet att den finns, men är exlusiv(tror bara den släpptes i australien eller nåt) Det skulle vara nåt att ha, och om den fungerar på Europeiska enheter så kanske man kan kolla skillnaderna också ;)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 24 mars 2011 kl. 14:55

Annars kan du ju bara spela in den på TV :wink: Gratis, förutom reklamavbrotten :P

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 24 mars 2011 kl. 14:59

Jag har den redan på DVD, men jag vill ha den Exlusiva VHS versionen ;) Elr menar du att jag ska spela in den på Videoband?

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 24 mars 2011 kl. 15:01

Just precis, men det var bara ett annat av mina sjukt dåliga skämt!

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 24 mars 2011 kl. 23:42

Dark-lord skrev:Någon som vet hur man kan få tag på Ep III på VHS? Vet att den finns, men är exlusiv(tror bara den släpptes i australien eller nåt)
Den släpptes faktiskt i Sverige på VHS också, dock så drog dom tillbaka dom ganska snabbt får jag för mig!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 25 mars 2011 kl. 09:37

Såg facktist Ep I- VI på VHS på Tradera för ett tag sedan, men då visste jag inte hur exlusiv den var så jag brydde mig knappt :(

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 31 maj 2012 kl. 16:50

Jag har en fråga till forumet:

För många år sedan, på den tiden när man ändå var ung.... ah, ack och ve, så tillverkade Master Replicas ljussvärdsreplikor. Då syftar jag inte på FX (Hasbro fick senare licensen på dem), utan på de replikor som så att säga bara var ett enkelt handtag (the hilt), och utan någon ful klinga. Jag syftar heller inte på de "förminskade" varianterna (de som var i skala 1:2)

Förr kostade de flera tusen kronor. Nåja, jag vill fortfarande äga en, men är inte beredd att lägga flera tusen på ett. Vet ni om Hasbro eller något annat företag tog över licensen på produkten? Vad jag vill ha är alltså ett simpelt handtag, och inget privattilverkat sådant. Några förslag, upplysningar? Vore jättetacksam för ett vettigt svar!
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 31 maj 2012 kl. 20:23

Jag har inte så jäkla bra koll på det där med olika sabers, men jag kan iaf dela med mig den infon som jag har.

Dels så finns det två olika lightsabers att köpa på SF-bokhandeln, Lukes och Vaders (FX, fast man kan ta bort pinnen) för 1998 kr:
http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=88471
http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=98939

Sedan finns det även 6 olika FX med borttagbar klinga på thinkgeek, då för bara 130 $, men man måste betala frakt från USA och eventuell terroristskatt. En kompis till mig har Vaders ljussabel som han köpt där, och jag kan på rak arm säga att den är FETT värd:
http://www.thinkgeek.com/geektoys/colle ... rp=10#tabs
(Funderar på att köpa en sån själv, dock inte förrän jag köpt denna: http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_ ... op_replica )

Vidare finns det en sida som säljer en allmänt awesome lightsaber som inte precis är någons, men är jäkligt cool i övrigt:
http://sabershop.com/

Det är iaf det jag vet :)
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Låst