StarWars.se genom alla år

Diskutera vad ni tycker om StarWars.se. Läs forumreglerna här inne.
Kategoriregler
Forumet är permanent stängt. StarWars.se fortsätter dock som vanligt. För att diskutera med andra Star Wars-fans, leta upp oss på Facebook.
Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 21 december 2009 kl. 19:02

Okej, låter som en schysst kille ;)
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Glorfindel
Droid

Re: StarWars.se genom alla år

Inlägg av Glorfindel » 31 mars 2011 kl. 16:24

Känns som om man har missat en del här. Skulle ha provat att skriva in starwars.se lite tidigare tror jag... :D
A bag of ice?

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 31 mars 2011 kl. 17:49

Det är aldrig för sent att skapa historia! 8)
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 18 april 2011 kl. 21:20

Verkar som om Mar Mar Minks har gott i exil, han har inte varit inloggad sen 7 mars 2009 kl. 01:32.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 10 juni 2011 kl. 16:03

Idag fyller StarWars.se 8 år! :D
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 10 juni 2011 kl. 16:45

Är det därför denna dag har varit så rolig :P

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 10 juni 2011 kl. 17:12

Rolig skulle jag nog inte säga :( Visst fick jag sommarlov igår, men det åskar nästan hela tiden :'(
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 8 november 2011 kl. 21:36

Förväntar mig ett inbjudningskort när siten fyller 10 år.
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 9 januari 2012 kl. 01:55

SW.se grundades alltså samma datum som jag blev tillsammans med min flickvän... Måste vara ett tecken på långvarig lycka! :D

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 9 januari 2012 kl. 02:01

Darkdwarf skrev:SW.se grundades alltså samma datum som jag blev tillsammans med min flickvän... Måste vara ett tecken på långvarig lycka! :D
Självklart är det så :wink:

Välkommen tillbaks förresten, tyckte jag mindes namnet men inte från igår precis. Alltid kul att se någon som inte skrivit här på typ 2 år :lol:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 30 maj 2012 kl. 05:59

9 år snart! Crazy, crazy I tell you.
Men forumet har väl bara varit öppet sen 05 någon gång?

Det känns så nostalgiskt att hänga på den här sidan. Gamla medlemmar som man tog för givet försvann (Stik, Silk, MarMar, Ajman... hah - these were the days), men så kom nya hit istället. Jag minns att jag redan 2006-2007 kände mig som en av de äldre medlemmarna här, intressant nog. Det är med lite sorg i hjärtat som jag inser att de som var nya medlemmar då försvunnit nu, och att andra kommit, men de har också försvunnit. Är glad att de gamla administratörerna, DVF och PloKoon samt ni andra finns kvar i vilket fall. Galaxens bästa forum, helt klart. Känns lite som mitt andra hem, trots att jag så sällan är här, men det är väl inte så märkligt med tanke på alla hundratals spenderade timmar här.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 30 maj 2012 kl. 15:09

Ja, det är verkligen helt fyllt av nostalgi, man har liksom varit här till och från i ... 7 år. Det är väldigt mycket. Jättejättemycket. Även om man saknar de gamla dagarna och de gamla medlemmarna så är det minst lika skoj här idag :) Det enda som behövs är att liva upp forumet litegrann och allt blir perfekt :mrgreen:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 31 maj 2012 kl. 17:15

Darth Vader Fan skrev:Ja, det är verkligen helt fyllt av nostalgi, man har liksom varit här till och från i ... 7 år. Det är väldigt mycket. Jättejättemycket. Även om man saknar de gamla dagarna och de gamla medlemmarna så är det minst lika skoj här idag :) Det enda som behövs är att liva upp forumet litegrann och allt blir perfekt :mrgreen:
7 år är faktiskt en ganska lång tid!

Ah, jag hade faktiskt förväntat mig att fler småttingar skulle strömma in i och med TCW på the Clone Wars, och även vissa (förmodligen äldre) i samband med SW:TOR.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 22 januari 2013 kl. 02:26

Jedi_Visse skrev:Det känns så nostalgiskt att hänga på den här sidan. Gamla medlemmar som man tog för givet försvann (Stik, Silk, MarMar, Ajman... hah - these were the days), men så kom nya hit istället.
Men nu missade du ju mig där. :P Haha

Det var verkligen roligt här förr, det håller jag med om. Alla var ju yngre på den tiden också, så det blev ju lite lekstugenivå på diskussionerna ibland. Fast det hörde ju till charmen på ett sätt. Och så alla dessa roliga fanfics som folk skrev, det var tider det....
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Shi-Noctious
Wompråtta

Mina år här

Inlägg av Shi-Noctious » 13 juni 2013 kl. 16:06

En mycket bra och kul sak att disskutera :)

Jag hade turen och nöjet att dimpa in på StarWars.se precis innan episod 1 skulle ha premiär i Maj 1999.
Snacka om att man hade Star wars feber och nått att se fram emot. Självklart blev jag kvar som medlem på denna site eftersom det fanns så mycket att dela med sig av, ja, rättare sagt: det fanns inget man INTE kunde dela med sig vad gäller vår allas älsklings film.

Efter "the Phantom Menace" började man som de flesta nog minns, luska i episod 2. Vad den skulle få för titel, handling, vem möter vem i dueller osv. Detta fick mig att längta ännu mer på kommande "Attack of the Clones"

Jag drog också igång ett par rollspels rundor som funkade bra ett tag, men ballade tyvärr ur lite på slutet. Men det var hur roligt som helst.

Jag vill personligen verkligen tacka Er som gjort denna Star Wars sida för oss och nu......ja då var det dags igen! He he, vi har en ny trilogi att se fram emot. Episod 7 först. Det trodde jag aldrig. Jag glömmer inte den intervjun de hade med George Lucas strax före hans "sista" del skulle på bio duken: "Revenge of the Sith". Hon frågade honom bokstavligen:

.....finns det någon som helst chans, om än pytte liten, att en episod 7 skall göras?
George svarar bestämt: "....there is no episode seven...."

Vad säger man om det!? :shock:
"So the late great jedi, from moore than a long time ago, sad: "Peace we shall have in time....only time has not expired yet!"

Skriv svar