StarWars.se genom alla år

Diskutera vad ni tycker om StarWars.se. Läs forumreglerna här inne.
Kategoriregler
Forumet är permanent stängt. StarWars.se fortsätter dock som vanligt. För att diskutera med andra Star Wars-fans, leta upp oss på Facebook.
Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 19 juni 2008 kl. 00:22

General Pontus skrev: Fast det skrevs otroligt mycket spam på den tiden.
Det var ju det som var det charmiga! Synd bara att alla trådar från den tiden är spårlöst försvunna... eller var det inte Jimmie som råkade radera dom? :lol:

Hej förresten, allihop. Är tillbaka lite halvt igen.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 22 mars 2009 kl. 00:26

Ingen aning om det här är rätt tråd att posta detta i men jag vill inte skapa en ny tråd för det här; Jag håller på och googlar lite på starwars.se(inte googlar på sw.se utan söker på det i google) och kollar vart vi nämns och än så länge har jag hittat lite om oss på andra(nu mera döda :twisted: ) forum och även det här:

http://www.kotoronline.se/ - Scrolla ner till Presentation av Star Wars: The Old Republic

"Vad sags egenligen på pressleasen? Det har vart mycket prat om det nya spelet på många sidor och forum de senaste två dagarna. På Starwars.se kan du läsa en utförlig presentation"

Tydligen använder folk oss även som källor/referenser på wikipedia(venska biten, förmodligen en av oss som skrivit):

http://sv.wikipedia.org/wiki/Star_Wars: ... ite_note-1

Sen hittar jag lite inlägg på olika forum, de flesta är skrivna av Wilfer eller Storm ser jag, ingen idé att länka till halva internet så jag gör inte det.

Finns över 3000 resultat så det är ingen idé att titta igenom alla, runt sida 6 så böjade det komma upp en massa saker där texten var någon form av latinskt språk, fortsatte bläddra tills sidan 10 och hitta inget mer som var intressant...

Varför jag gjorde det? Uttråkning... Har jag för mycket fritid? Ja och nej :P Aja, det var lite nästan intressant fakta om vart sw.se nämns på andra sidor... Helt fel tråd, jag vet :P Borde lägga mig snart...
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 28 mars 2009 kl. 18:59

Obi-Wan Kenobi skrev:
Caesarsallad-fan skrev:
Wilfer88 skrev: Vadårå. Ingen la ju märe till när jag passerade 1 års gränsen här på forumet, och då är jag admin. Inte ett ord sades, vilket bevisar att ett år är ingenting. Kom tillbaks när det gåt 10 år istället :wink:
Är du säker på att forumet fortfarande existerar efter 10 år? Det hoppas jag verkligen att det gör, men tio år är lång period.
10 år kommer SW.se inte finnas.. 8) tro mig men man hoppas ju..

Fredrik och andra kommer inte orka hålla det..sen också att det kostar pengar hela tiden för han att ha sidan uppe.
Och som svar på det:
Fredrik Jonsson skrev:På tal om ingenting. Idag är det precis 5 år sedan StarWars.se startade.
Det postades 10:e Juni 08 och det betyder att StarWars.se snart är 6 år och jag tror att vi kommer överleva i 4 år till och minst 4 år efter det. Vem vet? Alla nya sw-grejer som kommer ut nu kanske lockar folk till den magiska världen á la star wars. Speciellt SW:TOR, tror det komemr slå ut WoW, och det fanns inte pprecis så många Warcraft-nördar innan det kom ut, men ändå blev det stort, så tänk er den här ekvationen:

En massa star wars nördar + En massa mmorpg nördar + En massa andra människor = SW:TOR x sw.se = Nya medlemmar.

Så vi kommer kanske bli mer aktiva än någonsin när The Old Republic kommer ut.

Vill bara säga en sak till, om 27 dagar är det 4 år sedan jag blev medlem :D
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 15 april 2009 kl. 23:39

jag är snart 4 år här =)

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 16 april 2009 kl. 19:25

själv ligger jag redan på 4 år

snart 3 år med den här användaren dock och om man räknar in när jag upptäckte den här sidan och bara kollade in den blire 4½ år redan :P

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 17 april 2009 kl. 20:16

En vecka kvar 8)
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 19 april 2009 kl. 21:25

Att det redan gått fyra år sen revolutionen...otroligt

Nästa år måste vi iaf fira femårsjubileum 8)

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 16 juni 2009 kl. 00:46

Känns nästan som Starwars.se är ens andra hem. Man kommer aldrig härifrån, vilket är mysigt.

Trevligt att se alla igen :)
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Master Yoghurt
Droid

Inlägg av Master Yoghurt » 1 oktober 2009 kl. 16:00

Jag hittade hit till forumet för nån dag sen, men jag har snurrat länge ute i cybernet efter Star Wars bilder/wallpapers som ja samlade på.

Ja é en inbiten SW fantast, så pass fast i SW att jag var tvungen å skriva om SWs sista episod i en lokal blaska, hittar jag den på HD´n så kan jag posta den någon stans på forumet..

De 3 sista premiärena har varti fantastiska med alla SW fans i sina dräkter, dock plåtade jag bara med min mobil kamera. Fina bilder..

De va ju efterfest på Meeths, tittade in en smula, undrade vad jag gjorde där, sen gick jag (Min dumme f*n). Jaja..
Mvh. Master Yoghurt

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 18 november 2009 kl. 23:17

Var nog av en liten spam-unge i början :roll: , men det går ju över när man har varit medlem på en sån här sida efter ett tag och lärt sig reglerna noggranare.
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 7 december 2009 kl. 12:56

Det finns en del anledningar till att man registrerade sig på detta forumet. Jag har alltid haft ett stort intresse för Star Wars. Har sett alla 6 episoder, spelat några spel, samlat på några nördiga SW prylar och läst fakta om det på Wookieepedia.

På andra så kallade "fjortis" forum brukar Star Wars inte vara den hetaste diskussionen. Därför sökte jag efter en sida som handlar om Star Wars, alltså har Star Wars som huvudtema. Man struntade i StarWars.com för att min engelska kanske inte är särskilt bra. Därför skrev jag in StarWars.se i adress rutan, och gissa vad? Det fanns en sida med det namnet!

Kollade runt på sidan, läste lika olika saker och kollade i forumet. Blev genast intresserad och klickade på registrera. Då fick man sig en challenge, vilket användarnamn skulle man ha? Det tog mig en stund att klura ut vilket som passade mig och som passade in på sidan. Någonting med Darth ville jag heta, så man skrev först Darth. Hört talats om en ny expansion till World of Warcraft som tillkommer med en varulvsras som kallar Worgen, och det namnet lät häftigt (enligt mig).

Där ser ni, detta var hur Darth Worgen blev till.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 20 december 2009 kl. 23:21

Jäklar, detta forum är ju en riktig gamling nu, endå så lever det vidare :D Det har fanimig varit med mig i 4½ år, inte allt för lite det. Kommer ihåg då Santos försökte ta över det på min födelsedag en dag, det var otrevligt. Hm... hur många kan han ha registrerat sig här egentligen, en jäkla massa i alla fall.

PS: Det heter Darth Vader Fan :P
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 21 december 2009 kl. 09:43

Vem är den där Santos egentligen?
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 21 december 2009 kl. 18:59

Elak, omogen och obetänksam spammare som försökt ta över forumet ett par gånger, ännu fler gånger förstöra det.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Skriv svar