Presentationstråden

Diskutera vad ni tycker om StarWars.se. Läs forumreglerna här inne.
Kategoriregler
Forumet är permanent stängt. StarWars.se fortsätter dock som vanligt. För att diskutera med andra Star Wars-fans, leta upp oss på Facebook.
Användarvisningsbild
Jesse
Droid

Re: Presentationstråden

Inlägg av Jesse » 6 februari 2011 kl. 15:46

Nihilus skrev:Hejsan!

Nihilus var namnet och jag är rätt ny här på StarWars forumet. Jag har inte så mycket annat att säga än att jag är ett fan av Star Wars och jag älskar alla filmerna samt Star Wars Battlefront 1 och 2.

Tack för mig,

Nihilus 8)
Vore då inte en avatar på Nihilus en idé? =)

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 5 mars 2011 kl. 13:15

Hej! Wedge är mitt namn (OK då, egentligen inte), och jag älskar allt inom sw universumets gränser, fast ok, jag ÄLSKAR inte hutterna, men nåja, det är naturens skapelser. Det kan man däremot inte säga om Jar Jar Binks, som borde slängts i sarlaccen på en gång! Så mycket mer har jag inte att säga. :wink:
There is no emotion, there is peace
There is no ignorance, there is knowledge
There is no passion, there is serenity
There is no chaos, there is harmony
There is no death, there is the Force

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 6 mars 2011 kl. 13:51

Välkommen Wedge Antilles och Darth Robin!

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 6 mars 2011 kl. 13:54

Tack, har spionerat på det här forumet i åralal och beslöt mig att gå med.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Chestbox
Wompråtta

Inlägg av Chestbox » 12 januari 2012 kl. 22:40

scoutvader.jpg
Tjenare!

Har smugit runt på sajten ett ganska bra tag nu utan att registrera mig, men kände väl att det var dags.
Henrik var namnet. Trettio år gammal och Star Wars-fan sen barnsben. Samlare av både Star Wars-prylar och japanska tv-spel.
Bosatt i södra Sverige tillsammans med flickvän och ett gäng katter.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 16 januari 2012 kl. 00:02

Nice! Välkommen och grym bild! Om du skulle ha några frågor eller dylikt så är det bara att leta reda på lämplig frågetråd eller skicka ett PM till antingen mig eller någon av administratörerna. :)
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
AlmostHuman
Wompråtta

Inlägg av AlmostHuman » 1 november 2012 kl. 16:10

Hejsan!

Det sägs vara bra att presentera sig. Lite snabb fakta om mig. Min ålder landar runt 35+. Jag är för tillfället arbetslös men är utbildad att arbeta inom vården. På min fritid så tycker jag mycket om att se på film (ser mig själv som en tvättäkta filmnörd), se på tv-serier samt att läsa litteratur (mest SF, fantasy, skräck och crime), lyssna på musik, umgås med familjen och att vara ute och röra på mig. Jag bor i södra sverige, ganska nära vättern.

Efter att ha lurkat på forumet ett tag och även regelbundet ha läst framsidans nyheter, så beslutade jag mig för att det var dags att registrera mig och bli mer aktiv.

Jag är en kille som har andats och levt Star Wars så länge jag kan minnas. Mitt intresse startade i mitten av 1980-talet då jag för första gången såg på ESB tillsammans med en vän. Vi förstod genast att den upplevelsen var något extra. Efter att kort därefter ha sett OT i rätt ordning så insåg jag att det här skulle bli en livslång kärlek. Och mitt intresse för Star Wars har alltid funnit kvar under årens lopp. Jag har ingen direkt favorit när det gäller filmerna, utan jag tycker att samtliga har både styrkor och svagheter. Samma sak gäller enskilda karaktärer och mycket annat i det stora hela. Det finns helt enkelt för mycket av det goda att det är svårt att favorisera något. Så jag gillar helheten istället.

Jag hoppas att jag ska trivas här på forumet och hitta flera intressanta och meningsfulla diskussioner att delta i.

Undrar ni över något så är det bara att fråga. Jag svarar efter bästa förmåga.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 1 november 2012 kl. 16:19

Välkommen! :)
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 1 november 2012 kl. 23:54

Välkommen! Kul att du bestämde sig för att registrera dig på forumet :) Det verkar som att vi kan få en hel del att prata om nu på forumet iom den stora nyheten, hoppas du är delaktig och kan komma med intressanta synsätt i diskussionerna :)
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
AlmostHuman
Wompråtta

Inlägg av AlmostHuman » 9 november 2012 kl. 13:50

Tack för välkomnandet!

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 22 januari 2013 kl. 02:21

Jag är tillbaka! Efter en lång paus från forumet har jag återvänt nu när en ny SW-film är på gång. Och då måste man naturligtvis ge sig tillbaka in i diskussionen.
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Carlos
Wompråtta

Inlägg av Carlos » 13 augusti 2013 kl. 18:46

Hej alla! Jag är en kille som har brunnit för Star Wars sedan 6-års åldern, (är nu 20) och jag tycker det är intressant att läsa vad ni andra tycker och tänker..

Intresset började efter att jag sett Episod 1, sedan började jag spela spel (The Phantom Menace, Jedi Outcast, etc), se de andra filmerna, läsa serier, samla figurer och sedan dess har intresset alltid funnits där.

En av de bästa sakerna med Star Wars tycker jag, är att det är så stort och att det alltid finns någonting nytt att utforska/lära sig.

Användarvisningsbild
biarce
Wompråtta

Inlägg av biarce » 16 augusti 2013 kl. 22:22

Tjo allihop Jag är en 17 årig kille som på fritiden mest spelar och kollar på film men har nyligen fått ett intresse för star wars som jag inte gillat allt för länge, jag blev medlem på denna sida oktober 2010 då en kompis fick mig att gå med jag var inte särskilt intresserad av star wars då så var väldigt inaktiv men på senare år har de blivit mer och mer star wars, hittills har jag bara sett de tre första filmerna men har även funderat på att se de andra tre.

Användarvisningsbild
jaytownsend93
Wompråtta

Inlägg av jaytownsend93 » 17 augusti 2013 kl. 21:32

Roligt att ditt Star Wars intresse har kommit tillbaka !:D kan rekomendera att du ser de 3 andra filmerna! Rekomenderar också The Clone Wars serien , den är fett grym :D
"I think he's a she... and I think she's a Changeling"

Användarvisningsbild
artooanna
Wompråtta

Inlägg av artooanna » 20 februari 2014 kl. 13:56

(hittade äntligen presentationstråden)
Hellu! Jag heter Anna och är en Rebel Legion medlem (som 501st fast rebellsidan -kostymförening som ägnar sig åt välgörenhet för de som inte vet) :D Min medlems dräkt är Leia Organa (från ANH) men jag jobbar på att få till en X-wing pilotdräkt också. Förutom mitt intresse för SW gillar jag även att cosplaya (just nu jobbar jag med en Ellen Ripley från Alien cosplay) :)
Har även ett stort intresse för genus och jämställdhetsfrågor, och gillar att diskutera det speciellt inom popkulturen (filmer, serier, spel, osv.)
Jag har bloggat för RebellRadion och deltagit i en podcast so far. Robert gör ett sjukt bra jobb med den bloggen/poden! :)

Hoppas man orkar vara aktiv nu bara, vi ses!

Skriv svar