Starwars.se på Facebook

Diskutera vad ni tycker om StarWars.se. Läs forumreglerna här inne.
Kategoriregler
Forumet är permanent stängt. StarWars.se fortsätter dock som vanligt. För att diskutera med andra Star Wars-fans, leta upp oss på Facebook.
Användarvisningsbild
Trubaduren
Administratör

Inlägg av Trubaduren » 6 mars 2010 kl. 23:45

Skulle ju kännas väldigt dumt om inte även jag gick med. :roll:
[i]"Did you hear that? They shut down the mainreactor, we are going to be destroyed for sure."[/i]
http://www.shazam.se/

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 24 mars 2010 kl. 11:37

Även jag är ett fan. :D

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 24 mars 2010 kl. 15:52

Lite smått läskigt, en grabb jag hälsade på som liten är ett fan av StarWars.se på Facebook.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 april 2010 kl. 19:01

Vad heter han?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Starwars.se på Facebook

Inlägg av Wilfer88 » 12 september 2013 kl. 15:00

Efter lång tid, blir det nu fart på StarWars.se på facebook :)
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 13 oktober 2013 kl. 03:12

Wilfer88 skrev:Efter lång tid, blir det nu fart på StarWars.se på facebook :)
Bra. Det är enda sättet jag har kontakt med sidan, så det uppskattas när ni skriver nyheter även på FB! :D
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Jonipoon
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av Jonipoon » 23 oktober 2013 kl. 21:55

Jedi_Visse skrev:
Wilfer88 skrev:Efter lång tid, blir det nu fart på StarWars.se på facebook :)
Bra. Det är enda sättet jag har kontakt med sidan, så det uppskattas när ni skriver nyheter även på FB! :D
Kom igen, det är ju gött att hänga här också. :wink:
I am not part of the dark — simply deeper in the shadows.
― Quinlan Vos

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 mars 2015 kl. 18:35

Vet inte om Facebook-sidan var en jättebra idé, ni får mer läsare, visst. Men det minskar även aktiviteten på forumet, de kan ju göra allt på Facebook istället.

We lost this war as we joined the enemy.. :|
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 16 mars 2015 kl. 19:05

Fast en minskad aktivitet här ledde ju inte till en ökad aktivitet på facebook. Facebook är alltid facebook och all aktivitet som sker där beror på facebook, inte för att folket här hellre skriver något på vår facebook-sida än här.
Däremot, kan folk allmänt hellre vilja skriva på facebook än på forum, men det är helt klart inget vi kan göra något åt, mer än att faktiskt finnas på facebook och locka över den sinnessjukt stora folksamlingen till att besöka forumet vårat.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 16 mars 2015 kl. 19:51

Wilfer88 skrev:Fast en minskad aktivitet här ledde ju inte till en ökad aktivitet på facebook. Facebook är alltid facebook och all aktivitet som sker där beror på facebook, inte för att folket här hellre skriver något på vår facebook-sida än här.
Däremot, kan folk allmänt hellre vilja skriva på facebook än på forum, men det är helt klart inget vi kan göra något åt, mer än att faktiskt finnas på facebook och locka över den sinnessjukt stora folksamlingen till att besöka forumet vårat.
Jo, det är väl sant. Men blir ju ändå i längden så att de kan kolla alla nyheter där istället för att besöka sidan.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 2 april 2015 kl. 09:26

Dark-lord skrev:
Wilfer88 skrev:Fast en minskad aktivitet här ledde ju inte till en ökad aktivitet på facebook. Facebook är alltid facebook och all aktivitet som sker där beror på facebook, inte för att folket här hellre skriver något på vår facebook-sida än här.
Jo, det är väl sant. Men blir ju ändå i längden så att de kan kolla alla nyheter där istället för att besöka sidan.
I regel finns det alltid mer att se av nyheten på sidan vår än facebook. Korta nyheter eller uttallanden nöjer de sig säkert med facebook, men allt som innehåller lite extra information, det är svårare och mindre snyggt att läsa på facebook. Trailers är dock också en sak som folk nöjer sig med att kommentera facebook än att försöka få en djupare diskussion på forumet. Det enda vi kan göra är att fortsätta locka över dem, för det är helt klart en väldigt stor publik på facebook och i längden tror jag istället det hade varit katastrof att ignorera detta. Samtidigt så är dock inte facebook nytt idag, folk tröttnar till slut på allt och vänder sig till andra trender och vill man överleva som sida måste man försöka hänga med i svängarna.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 19:34

Wilfer88 skrev:
Dark-lord skrev:
I regel finns det alltid mer att se av nyheten på sidan vår än facebook. Korta nyheter eller uttallanden nöjer de sig säkert med facebook, men allt som innehåller lite extra information, det är svårare och mindre snyggt att läsa på facebook. Trailers är dock också en sak som folk nöjer sig med att kommentera facebook än att försöka få en djupare diskussion på forumet. Det enda vi kan göra är att fortsätta locka över dem, för det är helt klart en väldigt stor publik på facebook och i längden tror jag istället det hade varit katastrof att ignorera detta. Samtidigt så är dock inte facebook nytt idag, folk tröttnar till slut på allt och vänder sig till andra trender och vill man överleva som sida måste man försöka hänga med i svängarna.
Men Facebook sidan finns ju ändå bara för att reklamera forumet, så vi bör ju verkligen inte gå över helt till det och ignorera den riktiga sidan. Om ni vill "hänga med i svängarna" genom att ersätta SW.se, bör ni ej kalla Facebook sidan Sw.se, eftersom det ju är webbadressen för vår kära sida. :P

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 6 april 2015 kl. 21:14

Har ju aldrig någonsin sagt eller peka mot att starwars.se ska ersättas av något. Det jag diskuterar är hur sidan ska utvecklas och hänga med i den förändring som alltid sker på internet.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 21:17

Ja men jag tycker ändå att förändringarna borde försöka reklamera och peka folk hitåt mer än att låta de sitta kvar på sina arslen på annat håll. Det här allt händer, liksom. Ja, du sa att det finns fler nyheter här på sidan, men vet folket på Facebook om det, då?

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 7 april 2015 kl. 00:44

Det är en väldigt svår balansgång. Jag försöker emellanåt att lägga in någon slutkläm i en artikel att "Kommentera på forumet" och "Läs mer på vår hemsida" o.s.v. men det gör inte så stor skillnad.

Ibland försöker jag också skriva nyheterna så att inte själva huvudpoängen syns i sammanfattningen som postas på Facebook. Men det skulle kännas så himla drygt om jag gjorde det varenda gång.

Men jag gillar att vi för en diskussion om det.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Skriv svar