Din avatar

Diskutera vad ni tycker om StarWars.se. Läs forumreglerna här inne.
Kategoriregler
Forumet är permanent stängt. StarWars.se fortsätter dock som vanligt. För att diskutera med andra Star Wars-fans, leta upp oss på Facebook.
Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Din avatar

Inlägg av Jigglypuff » 11 maj 2010 kl. 00:42

Varför har du den avatar du har här på forumet?
Lite nyfiken, är extra nyfiken på svar från sånna som Darth Worgen och dajcman (som jag för övrigt inte ens ser vad han har).

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 11 maj 2010 kl. 13:53

Jag har haft den länge. Jag gillar Dooku. Han gör ett seriöst intryck.
Har tidigare haft bland annat Agen Kolar och Tarkin.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 11 maj 2010 kl. 14:29

Alltihop började när jag blev medlem på StarWars.se i December 2009. Min första avatar var, skratta inte, Watto! Den avataren var en färdig StarWars.se avatar som jag valde. Dock så var Watto avataren inte långvarig. För jag blev förälskad i en annan avatar. Jag var inne på StarWars.com och bläddrade bland nyheterna när jag fann det nya.

Som vi alla vet ser alla nyhetsikoner på StarWars.com ut som avatarer. Där fick jag syn på en TaunTaun ikon. På en gång fick jag idéen om att använda den på StarWars.se på grund av dess fina och unika utseende. Ska skatta mig lycklig att jag fann den då den är sällsynt och unik, den enda jag känner som använder den är jag själv. Men vem sjutton ritade den? Vem det än är så vill jag tacka den personen om 20 år.

Innan jag fick in den på sidan meddelades jag om att det var för en stor fil. 10 kb var det största man fick ha. Och bilden råkade vara 11kb. Då tänkte jag "hur sjutton ska jag få den som en avatar?". Det tog några minuter tills jag insåg att det bara var att minska kvalitén med ett bildprogram. Dock så blev den fulare, men jag fick nöja mig med det.

Än idag har jag använt TaunTaun avataren trots att jag i vissa perioder använder andra avatarer när jag är trött på herr TaunTaun (tex Carnage, Starkiller osv.). På ett visst sätt är denna avatar min då jag redigerade den. Originalet har bättre kvalité, starkare färger och allt det där andra extra som får en bild att se proffsigt gjord ut. Därför kan man på ett och annat sätt säga att detta är "den där Darth Worgen avataren...".

Varför har jag kvar den? Jo, av flera anledningar. Först och främst för att TaunTauns är mitt favoritdjur i hela Star Wars. Getbocksliknande reptil varelser som springer ute i snön på planeten Hoth. Som vi alla här på forumet vet är det denna varelse som man får se lite utav i Rymdimperiet Slår Tillbaka. Andra anledningar till varför jag har avataren är för att jag vill härma Darth Vader Fan igenom att använda en avatar i flera år för att bli legendarisk med avataren och för att bli igenkännlig.

Har inget mer att tillägga.

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 11 maj 2010 kl. 15:37

Darth Worgen skrev:.................................
Innan jag fick in den på sidan meddelades jag om att det var för en stor fil. 10 kb var det största man fick ha. Och bilden råkade vara 11kb. Då tänkte jag "hur sjutton ska jag få den som en avatar?". Det tog några minuter tills jag insåg att det bara var att minska kvalitén med ett bildprogram. Dock så blev den fulare, men jag fick nöja mig med det.

..........................
Har inget mer att tillägga.
Jag kan nog hjälpa dig om du vill ha den i bättre kvalitet om du skickar mig orginalet.

Jag har som ni sett bytt 3 ggr.
Jag är liksom Darth Worgen inne på att bli känd under "min" avatar, av den enkla anledning så gör jag min själv.
Jag hade från början Tion Medon, Pauánen från Episod III pga att jag tycker dom se fruktansvärt kewl ut.=)
Sedan iom att den arten knappast lär dyka upp i t ex SWTOR så tänkte jag om och tog tills vidare min dåvarande xbox avatar.
Men nu har jag bestämt mig för att vara en Clonetrooper i Phase 1 armor.
För det första så tycker jag dom ser grymt kewl ut, för det andra så är troopers en stark symbol för alla Star Wars filmer.
Jag la dock till ett Aurebesh "J" på ett par ställen för att göra den mer unik och för att tala om att det är jag.
Tanken var väl också att jag trodde/ansåg att man var mer eller illa tvungen att vara Jedi/Sith i SWOTR och där av ingen trooper innan.
Men efter senaste uppdateringarna från Bioware så har jag fattat att man kan hävda sig rätt bra som de andra klasserna, vilket gör att jag med all säkerhet blir en trooper.
Ok, Phase 1 rustningen kom inte förrän flera tusen år senare, men den är fortfarande väldigt kewl och med lite flyt kanske det går återskapa den i spelet. =)
Sedan så är ju inte heller SWTOR allt. ;)
Så mig ser ni som denna Clonetrooper med de typiska J:en fram över, kan dock hända att jag gör om mina avatarer/bilder men dom kommer ändå ha samma utseende, så väl här som på alla andra siter på nätet jag befinner mig på, star wars från relaterat till andra.

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 11 maj 2010 kl. 15:51

Jag fick min från starwars.com, när jag kollade runt lite där. Det är faktiskt en bild av Han Solo och Chewbacca, som jag tyckte var riktigt cool. Men egentligen är den ju stor, så att man ser inte så tydligt vad det är (nån har bla trott att det var en blomma xD). Star Wars Visions hette för övrigt det "projektet" jag tog bilden ifrån. Men jag tror nog jag ska byta snart, om jag bara hittar en coolare bild :P
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 11 maj 2010 kl. 15:53

Jag letade upp min originalavatar som jag hade under ljuva 2005. Den med Darth Maul, jag hittade den inte men jag valde en annan men Darth Maul så jag tog den. Varför jag valde Darth Maul från början var väl för att jag ville ha en egen avatar för att slippa riskera att nån körde samma som jag eftersom det då är lätt att folk får bråttom och blandar ihop en, har hänt mig. Samt för att jag var en sith för fem år sen.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 11 maj 2010 kl. 16:33

Först hade jag den här avataren för att jag gillar Darth Maul, men jag gillar också Darth Vader så jag bytte till en bild till Vader från episod 5 som finns här på sidan. Den med röd bakgrund.
Men det fanns en till här på forumet som hade den och vi bruakde ibland blanda ihop, det blev lite konstigt här på forumen så jag fick "order" om att byta så det gjorde jag.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 11 maj 2010 kl. 18:06

Haha, jag bad dig bla annat att byta xD

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 11 maj 2010 kl. 19:12

dajcman skrev:Haha, jag bad dig bla annat att byta xD
Har ni hängt här länge? :O

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 11 maj 2010 kl. 19:37

niklazz0n skrev:Jag har Obi Wan. Den é fin. Jag gillar gult.
vad har du gjort av din Hutt avatar?

ontopic:jag har min avatar för att jag heter Dark-lord och min signatur hör ju till eftersom det är den repliken Kento Marek säger till Vader i TFU så varför inte Vader,jag byter facktist ALDRIG
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 11 maj 2010 kl. 20:51

hunt3d skrev:
dajcman skrev:Haha, jag bad dig bla annat att byta xD
Har ni hängt här länge? :O
Jag har varit här i 1 år o 1 vecka typ xD men han hade samma som Kaxs rätt länge av den tiden...

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 11 maj 2010 kl. 23:01

Kan du inte visa oss en större version så vi ser Han och Chewie?

TionMedon
Wompråtta

Inlägg av TionMedon » 11 maj 2010 kl. 23:13

Pga att Pauaner är så ball!

Skriv svar