Ursäkta röran vi bygger om (oktober 2010)

Diskutera vad ni tycker om StarWars.se. Läs forumreglerna här inne.
Kategoriregler
Forumet är permanent stängt. StarWars.se fortsätter dock som vanligt. För att diskutera med andra Star Wars-fans, leta upp oss på Facebook.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Ursäkta röran vi bygger om (oktober 2010)

Inlägg av Dark-lord » 21 oktober 2010 kl. 16:11

Ojj, vad fint det blev.

ARC Troopern där uppe ser riktigt maffig ut.

Tack Fredrik! :lol:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 21 oktober 2010 kl. 16:15

Riktigt nice, jag gillar de.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 oktober 2010 kl. 16:20

Nu påminner sidan mer om SW.com i svensk version :lol:

TILLAGT: Men vad är ovänsfunktionen bra för? Vad händer om man lägger till nån som ovän? Blockeras den personen för den som har den som ovän? Isåfall ta bort den! annars kan det bli mycket knas...
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 21 oktober 2010 kl. 19:18

Wilfer88 skrev:
Darth Worgen skrev:Kan någon besvara min fråga?
Var inte det den historian du vilja först att vi skulle radera? Eller minns jag fel?
Nu ska jag tala om hur det ligger till på den fronten. Jag orkade inte skriva mer och ville att niklazz0n skulle fortsätta berättelsen. Han sade att han skulle göra det efter jag skrivit färdigt om Slaget om Naboo. Men jag vägrade att fortsätta och då lades projektet ned på is. När niklazz0n förr eller senare blev bannad försvann delar av berättelsen och själva tråden. Du som är administratör borde kunna fiska upp allt och placera allt på plats igen.

Och folk kan faktiskt ändra sig. Nej, jag vill inte fortsätta berättelsen. Det jag vill är att ha berättelsen. Jag vill kunna läsa den igen i framtiden. Jag vill ha berättelsen som ett dokument!

Om jag minns rätt skrev jag ned att jag och niklazz0n hade rättigheter till Star Wars: Förändringen.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 21 oktober 2010 kl. 19:48

Darth Worgen skrev:
Wilfer88 skrev:
Darth Worgen skrev:Kan någon besvara min fråga?
Var inte det den historian du vilja först att vi skulle radera? Eller minns jag fel?
Nu ska jag tala om hur det ligger till på den fronten. Jag orkade inte skriva mer och ville att niklazz0n skulle fortsätta berättelsen. Han sade att han skulle göra det efter jag skrivit färdigt om Slaget om Naboo. Men jag vägrade att fortsätta och då lades projektet ned på is. När niklazz0n förr eller senare blev bannad försvann delar av berättelsen och själva tråden. Du som är administratör borde kunna fiska upp allt och placera allt på plats igen.

Och folk kan faktiskt ändra sig. Nej, jag vill inte fortsätta berättelsen. Det jag vill är att ha berättelsen. Jag vill kunna läsa den igen i framtiden. Jag vill ha berättelsen som ett dokument!

Om jag minns rätt skrev jag ned att jag och niklazz0n hade rättigheter till Star Wars: Förändringen.
Tror inte jag hört att det gjorts tidigare att man hittat raderade trådar, eller ens inlägg. Skulle inte säga att det är omöjligt, men sannolikheten att Fredrik skulle kunna hjälpa dig på den fronten är väldigt liten.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 21 oktober 2010 kl. 20:14

Dark-lord skrev:ARC Troopern där uppe ser riktigt maffig ut.
Vill påpeka att det inte är en ARC Trooper, utan Cody - så som han ser ut i TCW. Hela bilden där uppe är TCW. Förvånad öve att du gillar den :P
Dark-lord skrev:TILLAGT: Men vad är ovänsfunktionen bra för? Vad händer om man lägger till nån som ovän? Blockeras den personen för den som har den som ovän? Isåfall ta bort den! annars kan det bli mycket knas...
Om du går in på funktionen, så står det precis vad man använder den till, vad som händer om du gör det, och ifall personen ifråga blockeras.

För övrigt: Man kan ju bara vara positiv till förändringen. Fast jag fick en liten chock första gången jag öppnade sidan efteråt - trodde ett ögonblick att jag hade kommit fel :wink:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 21 oktober 2010 kl. 20:20

Det känns inte som Sw.se längre. Jag vet inte, men det känns nästan lite läskigt med alla nya funktioner och utseenden. Kul att ni har moderniserat sidan....

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 oktober 2010 kl. 20:23

Fast den kommer nog bli mer aktiv och populär nu.

Och du Kaxs, jag är fullt meveten om att det är Cody, men jag låtsas att det är en ARC Trooper.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 21 oktober 2010 kl. 20:25

Varför låtsas att det är en ARC om du vet att det inte är det...? Dark-lord, du förvirrar mig :P
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 oktober 2010 kl. 20:27

Kaxs skrev:Varför låtsas att det är en ARC om du vet att det inte är det...? Dark-lord, du förvirrar mig :P

Jag vill inte tänka att det är nåt jag föraktar där uppe, så jag tänker mig att det är en ARC.

Och skeppet bakom är Tantive IV som har landat va?
Sen en skyttel.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 21 oktober 2010 kl. 21:07

Jaha, nu är det reklam på sajten. Att få ökad popularitet förmodar jag.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 21 oktober 2010 kl. 21:16

Darth Worgen skrev:Jaha, nu är det reklam på sajten. Att få ökad popularitet förmodar jag.
Som det varit hittills har Fredrik alltid stått för all driftkostnad år ut och år in. Så det känns rätt att lyfta såna problem från hans rygg. Sen skapar reklam också möjligheter för oss, tex fler tävlingar. Och jag kan lova att inga pengar som genereras genom sidan går till någons ficka. Vi har faktiskt ingen laglig rätt att tjäna på varumärket Star Wars om vi inte fått godkännande från Lucas. Så allt vi genererar måste gå direkt tillbaks till sidan.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 21 oktober 2010 kl. 21:17

Huh? Jag skulle snarare säga att det finns reklam så att man kan finansiera sidans existens och fixa ihop olika sorters tävlingar där man kan ge roliga saker i pris :wink:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 21 oktober 2010 kl. 22:36

Good Lord, vad är det jag loggar in och ser? Snygg design, men så väldigt olik den förra.
Det kommer nog ta väldigt långt att vänja sig.
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8301/chrillebt3.jpg[/img]

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 22 oktober 2010 kl. 12:27

När jag kom in på sidan när den var så här ny första gången trodde jag att jag hade skrivit fel :lol:
Men en sekund senare så märkte jag att jag inte hade gjort det och det var ju bra.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Skriv svar