Hur valde ni ert namn på forumet?

Diskutera vad ni tycker om StarWars.se. Läs forumreglerna här inne.
Kategoriregler
Forumet är permanent stängt. StarWars.se fortsätter dock som vanligt. För att diskutera med andra Star Wars-fans, leta upp oss på Facebook.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Hur valde ni ert namn på forumet?

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 23:54

Wilfer88 skrev:Var nog någon gång kring 2002 eller nåt som jag körde counter strike en hel del, min enda internet-aktivitet typ. Gick under flera namn och ett av dem var Wilfer88, en kombination av efternamnet och födelseåret. Det var ju hyfsat unikt och lät lite coolt. Efter det så slutade jag byta namn på cs. Och alla gånger jag registrerat mig någonstans efter det har det alltid blivit Wilfer88.
Ja visaa har ju turen(oturen?) att ha annorlunda efternamn, jag har använt mitt efternamn och födelseår som nick också ett antal gånger men börjar tröttna på det, låter får opersonligt. Börjar nu för tiden gå till att använda Dark-lord på andra ställen än här också. :lol:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 7 april 2015 kl. 00:32

Jag har tänkt i flera år att jag ska hitta på något riktigt bra och unikt nick som jag kan använda på alla sidor och tjänster jag registrerar mig på. Men jag lyckas aldrig hitta på något som känns klockrent.

Det jag har här på sidan är ju iofs alldeles förträffligt fint (om än lite fantasilöst). :D
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 7 april 2015 kl. 00:33

Ändra namnet till Kejsar Fredrik I om du vill få det mer unikt och skräckinjagande. ;)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 7 april 2015 kl. 00:37

Haha! Ja, ska det vara storslaget så ska det. :D
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 7 april 2015 kl. 00:40

Man börjar ju även förknippa Avatarerna med namnen lite. Fredrik har sin Nute Gunray från Episod III, jag har min suddiga Darth Vader med blå bakgrund och så vidare. Det känns skumt när man ser andra som delar avatar med mer kända medlemmar. Tror dock inte någon har samma som mig.

Detta blir förövrigt mitt 5000e inlägg. :O

EruanneBjörklöv
Wompråtta

Inlägg av EruanneBjörklöv » 3 maj 2015 kl. 18:53

Haha, Eruannne Björklöv är mitt alvnamn, och jag ville ha något mer "rymdiskt" (om du alver finns i rymden xD) än "HQanna" eller "H@nna" som jag annars brukar ha påwebbplatser^^

Azum sida förresten, ny här! Hoppas den fortsätter blomstra!!
"There is no death, there is the force."

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 9 maj 2015 kl. 20:08

EruanneBjörklöv skrev:Haha, Eruannne Björklöv är mitt alvnamn, och jag ville ha något mer "rymdiskt" (om du alver finns i rymden xD) än "HQanna" eller "H@nna" som jag annars brukar ha påwebbplatser^^

Välkommen!
The negativity is strong in me. :roll:

EruanneBjörklöv
Wompråtta

Inlägg av EruanneBjörklöv » 10 maj 2015 kl. 18:02

MurderCapital skrev:
EruanneBjörklöv skrev:Haha, Eruannne Björklöv är mitt alvnamn, och jag ville ha något mer "rymdiskt" (om du alver finns i rymden xD) än "HQanna" eller "H@nna" som jag annars brukar ha påwebbplatser^^

Välkommen!
Tack!:D :D
"There is no death, there is the force."

Skriv svar