NYTT koncept av StarWars-ONLINE-strategi-spel

Diskutera vad ni tycker om StarWars.se. Läs forumreglerna här inne.
Kategoriregler
Forumet är permanent stängt. StarWars.se fortsätter dock som vanligt. För att diskutera med andra Star Wars-fans, leta upp oss på Facebook.
Användarvisningsbild
Shi-Noctious
Wompråtta

NYTT koncept av StarWars-ONLINE-strategi-spel

Inlägg av Shi-Noctious » 19 februari 2012 kl. 09:17

Med öppna armar säger jag HEJ IGEN på er alla!

Innan jag går in på själva ämnet kring tråden vill jag kort beskriva vem jag är (och var förut).
Blev medlem på denna site 1999 eller 2000. Ja det året den nya Star Wars febern skulle ta sin fart. Jag gick då under namnet Shi-Do Hoole och ägnade mig mycket med att leda Live roll-spel här på forumet. Det fungerade bra och sammanlagt gick vi nog igenom 3-4 omgångar. Det var populärt, kul, inspirerande och en speciell upplevelse av "spelkänsla". :)

Nå...nu till saken: :idea: Jag känner för och tror på en ny idé, nytt koncept av STAR WARS Rollspel-ONLINE.
Ett upplägg som gör spelet smidigare, enklare, men ändå lite mer utmanande i sin helhet. Huvud ingridienserna som är mest avgörande kommer att innefatta:
:arrow: STRATEGI (Varje deltagare får förbereda, planera och strukturera sin (eller sina) respektive karraktärer, arméer etc. Först en tid innan spelets START. Men även under SPELETS GÅNG.

:arrow: UTMANINGAR, DUELLER, WAR BATTLES (När en sammandrabbning sker mellan 2 spelare tar de tillfälligt över all speltid, medans resten endast iaktar i OFF-PLAY läge, fram tills duellen är avgjord. Anledningen till det är att slagen, duellerna, kommer på så vis få bättre kvalitet, rättvis och kontrollerbar poäng bedömning och samtidigt vara extra spännande och intressanta då alla vet att EN mot EN i taget slåss inför "engagerad publik".

:arrow: SPELETS POÄNG SYSTEM både matematiskt OCH intelektuellt i grund avgörande. En framgångsrik spelare ska ha en karraktär som inte bara är stark, krigserfaren, väl skyddad, väl rustad....utan även smart, social vid rätt lägen, allmänbildad, tålmodig och med förmågan att "slå till" eller "stå still" i rätt lägen.

Ni som är intresserade är välkomna att anmäla sig direkt. Spelet kan dra igång redan vid endast 2 st deltagare, dock bäst om man sammanlagt är uppe i mellan 4-8. Max antal per omgång 20.

Ser fram emot ett spännande återséende :wink:
"So the late great jedi, from moore than a long time ago, sad: "Peace we shall have in time....only time has not expired yet!"

Användarvisningsbild
Shi-Noctious
Wompråtta

Hur tänder vi gnistan här då?...hmmm

Inlägg av Shi-Noctious » 25 februari 2012 kl. 11:29

36 har tittat in, noll har nappat. :?

Vad är det som fattas? Vad är felet? Inte en kommentar ens heller...hmmm

:idea: Okej. Finns en liknande tråd redan eller är detta helt enkelt sånt man inte tycker är lika skoj längre.

Inväntar lite till.
"So the late great jedi, from moore than a long time ago, sad: "Peace we shall have in time....only time has not expired yet!"

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Hur tänder vi gnistan här då?...hmmm

Inlägg av Wilfer88 » 25 februari 2012 kl. 22:19

Shi-Noctious skrev:36 har tittat in, noll har nappat. :?

Vad är det som fattas? Vad är felet? Inte en kommentar ens heller...hmmm

:idea: Okej. Finns en liknande tråd redan eller är detta helt enkelt sånt man inte tycker är lika skoj längre.

Inväntar lite till.
Påminner starkt om de Fan Fic-lekarna vi har i andra delar av forumet. De har varit relativ döda i några år nu, jämfört med hur det var för 3-5 år sen. Är väl kanske lite av en vane-sak. Vissa brukar vara väldigt aktiva med såna, medan andra inte är det. Och just nu verkar forumet vara befolkat av såna som inte riktigt har intresse för sånt, I am one of them :roll:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Re: NYTT koncept av StarWars-ONLINE-strategi-spel

Inlägg av Darth Vader Fan » 26 februari 2012 kl. 00:30

Själv så måste jag nog tacka nej, även om det låter väldigt lockande. Tyvärr så är det så att jag håller på med lite för många rollspel som det är just nu.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Shi-Noctious
Wompråtta

Re: NYTT koncept av StarWars-ONLINE-strategi-spel

Inlägg av Shi-Noctious » 7 mars 2012 kl. 16:42

Jag kan förstå att man på senare år fått en annan bild av rollspelen här. Jag har varit borta sedan 2004 och det var väl åren innan det som det funkade som bäst. Om jag säger så här utan att överdriva. Det var jag som drog igång online rollspel första gången här på forumet (back in 1999) Jag var spelledare för 3-4 framgångsrika omgångar som sagt. Jag tror det är viktigt att man har en ledare som är erfaren och kan hålla i trådarna så det råder ordning samtidigt som bakliggande historia och drivgång är spännande och flyter på smidigt. Reglerna relativt enkla, men ändå kräver fantasi och den här "barnsliga" förälskelsen vi har till Star Wars.

Jag tror på att man kan starta ett. Om jag får chansen lovar jag att det kommer skilja sig från de andra som det tyckes mer eller mindre inte gått nått vidare bra för i slutändan. Jag vill inte höja upp mig som bäst på rollspel. Men de jag fått äran att starta förut har inte misslyckats.

Så även ni som inte känner er intresserade, var vänliga sprid ryktet lite och välkomna de som vill hit. Tack! I have a grait idea :idea:

Skriv svar