StarWars.se söker The Clone Wars-experter

Diskutera vad ni tycker om StarWars.se. Läs forumreglerna här inne.
Kategoriregler
Forumet är permanent stängt. StarWars.se fortsätter dock som vanligt. För att diskutera med andra Star Wars-fans, leta upp oss på Facebook.
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

StarWars.se söker The Clone Wars-experter

Inlägg av Fredrik Jonsson » 2 maj 2012 kl. 18:11

TV-serien The Clone Wars har växt ordentligt under de senaste åren. För nytillkomna tittare är det svårt att hänga med i vad som har hänt, och för de som har följt serien sedan starten börjar det bli svårt att särskilja avsnitten. Många har uttryck intresse för att kunna läsa sammanfattningar av TV-seriens alla avsnitt.

Att sammanfatta samtliga avsnitt av The Clone Wars är ett stort jobb. I skrivande stund består serien av en långfilm och 88 avsnitt. Vi behöver därför er hjälp. Det finns ett antal här på forumet som följer The Clone Wars. Många av er har dessutom blivit riktigt bra på att skriva, och skulle passa bra för uppgiften att skriva sammanfattningar.

Varje text bör vara ungefär 700 ord lång (motsvarar ungefär 1 datorskriven A4-sida) och sammanfatta ett avsnitt från början till slut. Det är en stor fördel om ni har tillgång till avsnitten så att ni kan skriva sammanfattningarna när avsnitten finns färskt i minnet. Observera att det handlar om rena sammanfattningar och inte recensioner. Åsikter om avsnitten kommer vi behandla på andra sätt, och hör inte hemma i dessa typer av texter.

Vi kommer att upprätta en särskild avdelning här på forumet endast för de som är intresserade av uppgiften, där vi kan skriva sammanfattningarna, och få och/eller lämna omdömen om dem. Sammanfattningarna kommer sedan att publiceras offentligt på StarWars.se fortlöpande med start senare under året.

Om uppgiften skulle vara av intresse så är ni välkomna att skriva ett par ord här i tråden, eller skicka PM eller mejl till mig personligen. När man anmäler intresse att skriva för StarWars.se så binder man INTE upp sig att skriva ett visst antal texter, utan man gör så mycket som man känner att man vill bidra med.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Re: StarWars.se söker The Clone Wars-experter

Inlägg av Darth Robin » 3 maj 2012 kl. 18:46

Låter inte så komplicerat. Jag kanske skulle kunna skriva några sammanfattningar.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 15 maj 2012 kl. 23:46

Darth Robin skrev:Låter inte så komplicerat. Jag kanske skulle kunna skriva några sammanfattningar.
Bra! Jag har skickat ett PM till dig.

EDIT: Om fler är intresserade så är det bara att säga till.

Användarvisningsbild
Roblin72
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Roblin72 » 16 november 2012 kl. 08:31

blir det här en Wiki resurs?

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 17 november 2012 kl. 01:08

Roblin72 skrev:blir det här en Wiki resurs?
Nej, inte i det hänseendet att vem som helst kan gå in och redigera texterna när de väl har publicerats. Och det finns heller ingen anledning till det. När vi väl har skrivit en sammanfattning av ett avsnitt så kommer det (med väldigt hög sannolikhet) inte finnas någon anledning att gå tillbaka och ändra i texten.

Men medan vi skriver texterna så är det väl lite wiki-liknande (fast vi gör det på en sluten avdelning här på forumet). Mest för att det är lättare att skapa riktigt bra texter om flera personer tittar igenom varje text.

Men när texterna väl är publicerade och om man bara kommer till sidan för att få information, så kommer inte upplevelsen bli så annorlunda mot att besöka exempelvis Wookieepedia. Tanken är att skapa en plats på svenska där man kan gå in och läsa om de olika avsnitten, se lite bilder, läsa lite roliga fakta o.s.v. Jag tror att det behövs nu när det börjar bli så många avsnitt. Det kanske är jag som börjar bli gammal, men det börjar bli lite svårt att hålla isär alla avsnitten. :wink:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2014 kl. 12:54

Blev det inget av det här?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 6 april 2014 kl. 23:46

Båda ja och nej. Men vi kom inte så långt. Jag har dock återupptagit arbetet själv. Men det är ganska tungt att sammanfatta så många avsnitt, och jag jobbar på en hel del annat som just nu har högre prioritet.

Men en vacker dag kanske. :wink:

Om någon är intresserad av att hjälpa till är det fritt fram att höra av sig.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 22:52

Hur går det med arbetet Fredrik?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 december 2014 kl. 11:37

Answer!

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 8 december 2014 kl. 00:03

Dark-lord skrev:Answer!
Yes, my lord!

Jag har lagt det på is. Hoppas fortfarande att jag kan göra det någon dag. Men jag jobbar väldigt hårt med att skriva sammanfattningar till Rebels-avsnitten istället. Det är lite lättare att skriva medan avsnitten är färska.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 20:57

Fredrik Jonsson skrev:
Dark-lord skrev:Answer!
Yes, my lord!

Jag har lagt det på is. Hoppas fortfarande att jag kan göra det någon dag. Men jag jobbar väldigt hårt med att skriva sammanfattningar till Rebels-avsnitten istället. Det är lite lättare att skriva medan avsnitten är färska.
Aha ok. Var ju lite synd. Darth Robin har övergett sidan totalt eller?

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 7 april 2015 kl. 00:35

Dark-lord skrev:Aha ok. Var ju lite synd. Darth Robin har övergett sidan totalt eller?
Verkar så. Men jag är glad över den lilla hjälp jag fick.

Har i alla fall lyckats sammanfatta alla avsnitten i första säsongen av Rebels. Jobbar sporadiskt på Clone Wars micro serien (för att den är ganska mycket lättare då den är så kort). Men jag börjar känna mig väldigt sugen på att ge mig på The Clone Wars.

Skriv svar