Inaktivitet

Diskutera vad ni tycker om StarWars.se. Läs forumreglerna här inne.
Kategoriregler
Forumet är permanent stängt. StarWars.se fortsätter dock som vanligt. För att diskutera med andra Star Wars-fans, leta upp oss på Facebook.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inaktivitet

Inlägg av Dark-lord » 14 juli 2014 kl. 10:53

Jag som många andra börjar inse att detta inte håller längre. Ett inaktivt forum som får högst något inlägg i månaden.

Jag kommer ihåg de gamla goda tiderna när jag registrerade mig, vintern 2009. Var medlemmar inne på forumet för jämnan och inlägg skrevs i mängder. Riktigt tragiskt hur det kan bli så här, intresset försvinner hos många, de hittar andra ställen osv.

TheForce.net är ju som vi alla vet ett aktivt forum, men lär väl finnas Svenska fans också så varför kan vi inte skaffa lite aktivitet här på något sätt? Tycker vi borde fokusera lite på marknadsförning av forumet framöver, vi klarar oss inte på bara Jonipoon, MurderCapital, mig, Wilfer och Fredrik - forumet dör nog ut helt om vi inte agerar.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Inaktivitet

Inlägg av Wilfer88 » 14 juli 2014 kl. 11:33

Hehe, undrar hur många svackor jag, fredrik och jonipoon har genomlevt :P People come and go, and this place stays :wink:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 juli 2014 kl. 11:56

Wilfer88 skrev:Hehe, undrar hur många svackor jag, fredrik och jonipoon har genomlevt :P People come and go, and this place stays :wink:

Denna "svacka" har pågått sedan ungefär sommaren 2011, kanske lite senare. Nästan 3 år... om vi inte gör något åt det nu kommer vi nog inte klara oss längre, det är dags att inse det för er Administratörer.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 juli 2014 kl. 12:01

Fredrik har ju slitit med nya designen ett långt tag, och har en del kvar. Forumet har möblerats om en del och Fredrik skriver alltid nyheter när de kommer. Så admins kan liksom inte göra så mycket mer. Och själv ligger jag redan i topp i forumanvändandet, jag pratar tillräckligt mycket med mig själv som det är :lol:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 18 juli 2014 kl. 10:16

Jag tror hela internet forum grejen är en döende art, precis som chattrum är stendött.

Folk använder sig av facebook, instagram och twitter för att få sin dagliga dos av bekräftelse, så de ser inget behov av att regas sig och skriva på ett forum inriktat på en sak.

Det är vad jag tror iallafall, med det sagt, behåll forumet öppet.
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 juli 2014 kl. 15:23

Vissa forum är ju dock lika aktiva som alltid, som Flashback. Är nog för att det inte har ett speciellt ämne utan handlar om allt.

Forum tycker jag inte är samma sak som någon av de du nämnde, Twitter går mest ut på att se vad kändisar skriver, retweeta nyheter och bra citat osv. Facebook chattar man bara med såna man känner på, ingen annan vill ha en som vän så man kan inte hitta nytt folk där. Ingen anonymitet på det heller. Forum är något särskilt som jag tycker borde få leva kvar för evigt!

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 23 juli 2014 kl. 19:53

Dark-lord skrev:Vissa forum är ju dock lika aktiva som alltid, som Flashback. Är nog för att det inte har ett speciellt ämne utan handlar om allt.

Forum tycker jag inte är samma sak som någon av de du nämnde, Twitter går mest ut på att se vad kändisar skriver, retweeta nyheter och bra citat osv. Facebook chattar man bara med såna man känner på, ingen annan vill ha en som vän så man kan inte hitta nytt folk där. Ingen anonymitet på det heller. Forum är något särskilt som jag tycker borde få leva kvar för evigt!
Håller med dig till fullo. På allt.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 augusti 2014 kl. 14:31

Känns lite som om Wilfer88 och de andra gett upp hoppet för forumet, de är ju trots allt ansvariga för att bidra till aktivitet och reklamation av forumet. Vill inte se ett så här nostalgiskt forum förfalla. Jag tänker fortsätta skriva!

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 5 augusti 2014 kl. 15:04

Dark-lord skrev:Känns lite som om Wilfer88 och de andra gett upp hoppet för forumet, de är ju trots allt ansvariga för att bidra till aktivitet och reklamation av forumet. Vill inte se ett så här nostalgiskt forum förfalla. Jag tänker fortsätta skriva!
Är ju synd att återvända till detta nostalgiska forum och inse att det har blivit så himla inaktivt. Men det verkar ju iallafall finnas hopp i personer som Dark-lord som inte tänker låta forumet dö ut utan att kämpa för att stoppa det. Jag tänker också fortsätta skriva!
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 augusti 2014 kl. 15:46

Om många skriver, då blir det i regel aktivt. Medlemmarna är de som avgör ifall forumet är aktivt eller inte. Kan vi inte försöka arbeta tillsammans alla? Jag, Master Windu, Wilfer88, Fredrik, MurderCapital, Jonipoon, bloodmountain, Jedi master Lund osv. Om alla vi fortsätter skriva, tänk hur aktivt det skulle bli! Som gamla goda tiderna med Kaxs, Dajcman, Jigglypuff, Worgen. Dessa är nu spårlöst försvunna!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 oktober 2014 kl. 18:31

Jag tycker aktiviteten blivit ännu värre på senaste tiden. Svårt att lösa såna här problem, folk vill inte skriva om det inte finns något att diskutera och om folk inte skriver finns inget att diskutera. En ond cirkel är vad det är.

Finns jättemycket att prata om nu, en ny tv-serie, kommande filmer, böcker, spel osv. Jag själv har vart alldeles för inaktiv på sistone, känns lite ovärt om man inte får någon respons.

Hoppas gärna på någon form av Administrativ roll i framtiden när jag är redo, vill hjälpa detta forum! :)

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 28 oktober 2014 kl. 18:01

Dark-lord skrev:Jag tycker aktiviteten blivit ännu värre på senaste tiden. Svårt att lösa såna här problem, folk vill inte skriva om det inte finns något att diskutera och om folk inte skriver finns inget att diskutera. En ond cirkel är vad det är.

Finns jättemycket att prata om nu, en ny tv-serie, kommande filmer, böcker, spel osv. Jag själv har vart alldeles för inaktiv på sistone, känns lite ovärt om man inte får någon respons.

Hoppas gärna på någon form av Administrativ roll i framtiden när jag är redo, vill hjälpa detta forum! :)
Önskar jag hade något som helst svar till detta, men tyvärr.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 13:07

Hoppas verkligen fler kommer hit när EP VII har premiär.

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 2 november 2014 kl. 14:39

Dark-lord skrev:Hoppas verkligen fler kommer hit när EP VII har premiär.
Förhoppningsvis. Men som jag sagt tidigare, känns som forum överlags är ganska döende koncept.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 november 2014 kl. 21:20

Du kan ha delvis rätt, men många forum är ändå otroligt aktiva. Jag tror det finns en chans för detta forum ändå.

Som idag har massvis av medlemmar skrivit inlägg, det glädjer mig! Påminner lite om gamla tiderna. :)

Skriv svar