Visst skulle det vara härligt om miljöpartiet fick bestämma och göra sveriges natur ren och fin. Det är ju bara det att naturen i sverige redan bland världens renaste länder. Det som behövs är en förändring i andra länder. Helst genom ny teknik och ny forskning.
Får miljöpartiet bestämma så förvinner kärnkraften i sverige helt, och dom säger att det går att ersätta med vind och vattenkraftverk. Det är ju bara det att priset på elen kommer att bli skyhöga eftersom det behövs flera hundra nya vindkraftverk för att ersätta en enda kärnreaktor. Och vattenkraftverk är inte billiga de heller och är ju inte så fina när dom står och blockerar floder. Sen är priset ungefär lika som på ett kärnkraftverk men det behövs några extra vattenkraftverk för att kompensera en förlorad kärnreaktor.
Och går priset upp på elen så går det så klart sämre för företagen i sverige som använder den och miljöpartiet vill ju även höja skatten på bensin trots att den redan är rekorddyr. Sämre för företagen alltså. Och då går det ju även sämre för sverige. Skulle gissa då att miljöpartiet gör som sossarna och lägger på tillfälliga plusjobb som kostar staten massa pengar och inte göra sådär speciellt mycket för sverige.
Sverige behöver bli stor och stark om man ska kunna påverka världen. Och då menar jag att sverige ska bli starkt ekonomiskt och då är det företagen som ska ta oss dit. Inte staten. Man har ju sett hur det går för länder där staten bestämmer allt. Ret och helvete måste jag säga. Och länder där staten får bestämma mindre och mindre efter att ha bestämmt mycket som i Kina. Okej, Kina är en diktatur men är fritt när det gäller ekonomin och inom mindre än 20 år så kommer Kina vara större än USA tack vare friare ekonomi, får bara hoppas att den inte längre är diktatur när det sker.
Men som ni har fattat så gillar jag inte att staten ska lägga sig i för mycket. Sossarna menar väl men råkar göra det motsatta. Svenskar är alldeles för bortskämda när det gäller bidrag. Kan inte nämna nått land (kanske Danmark möjligtvis) så har ett så utvecklat och generöst bidragsystem. Och många vill ha mer

Sen så fortsätter vi att klaga på de höga skatterna.
Man måste inse att vi inte kan få båda (än).
Om vi tänker såhär då. Moderaterna vinner valet. Skatter sänks för både företagen och privatpersoner och bidragen tvingas sänkas. Dom som är beroende av bidrag drabbas väldigt hårt. Resten då. Privatpersoner få mer pengar till att göra vad dom vill för(alltså köpa mer saker). Företagen ökar sin försälning (mer vinst). Dom behöver mer varor att producera och de sänkta skatterna för dom gör att dom vågar anställa mer folk för ändamålet. Företagen gör mer vinster och ökar omsättningen, alltså mer saker som staten kan ta skatt på. Staten får mer pengar och kan då börja öka sina bidrag eller sänka nån mer skatt så att det blir lättare för några drabbade folkgrupper (mindre skatt om man anställer handikappade, eller utläningar kanske

).
Ett enkelt tankesätt fast som tyvärr tar några år att genomföra men jag tror att det är möjligt.
Därför tänker jag lägga min röst på moderaterna eftersom dom vågar genomföra det. Det är en chansing och det kan gå fel men jag tycker det är värt risken.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice