Struntsnackstråd, den nya

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 1 maj 2010 kl. 17:08

Vad är poängen med att dricka om man inte ska bli full? Jag är helnykterist och ser inte poängen med att dricka en öl "bara för att prova". Vill du så gärna veta vad det smakar så köp dig en alkoholfri.
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8301/chrillebt3.jpg[/img]

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 1 maj 2010 kl. 17:35

N@M3Le$$ skrev:Vad är poängen med att dricka om man inte ska bli full? Jag är helnykterist och ser inte poängen med att dricka en öl "bara för att prova". Vill du så gärna veta vad det smakar så köp dig en alkoholfri.
Vadå inte för att prova? Det är ju kul att testa saker bara för att. Absinth, vattenpipa, skånsk spettekaka, vad det än må vara! Ja eller inte vad som helst, inga tyngre droger så klart.

Poängen med att dricka? Då har du aldrig smakat äppelvin! Holy mother of Christ vad gott det är. Igår tvingade Hanna (hon tvingar ALLTID mig att äta och dricka saker hon har med sig) mig att dricka nån hemgjord häxblandning. Rekommenderas inte :roll:
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 1 maj 2010 kl. 17:40

Jedi_Visse skrev:
N@M3Le$$ skrev:Vad är poängen med att dricka om man inte ska bli full? Jag är helnykterist och ser inte poängen med att dricka en öl "bara för att prova". Vill du så gärna veta vad det smakar så köp dig en alkoholfri.
Vadå inte för att prova? Det är ju kul att testa saker bara för att. Absinth, vattenpipa, skånsk spettekaka, vad det än må vara! Ja eller inte vad som helst, inga tyngre droger så klart.

Poängen med att dricka? Då har du aldrig smakat äppelvin! Holy mother of Christ vad gott det är. Igår tvingade Hanna (hon tvingar ALLTID mig att äta och dricka saker hon har med sig) mig att dricka nån hemgjord häxblandning. Rekommenderas inte :roll:
Man ska inte prova allt, speciellt inte när du vet konsekvenserna redan innan. Jag behöver inte ha provat att få min fot överkörd för att veta att det gör ont. Jag behöver heller inte prova alkohol för att veta att det förstör liv.

Äppelvin? Finns det alkoholfritt?
Föreslår du förresten att denna Hanna är en häxa? :P
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8301/chrillebt3.jpg[/img]

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 1 maj 2010 kl. 17:44

N@M3Le$$ skrev:
Jedi_Visse skrev:

Man ska inte prova allt, speciellt inte när du vet konsekvenserna redan innan. Jag behöver inte ha provat att få min fot överkörd för att veta att det gör ont. Jag behöver heller inte prova alkohol för att veta att det förstör liv.

Äppelvin? Finns det alkoholfritt?
Föreslår du förresten att denna Hanna är en häxa? :P
Det gör inte ont ens en gång. I alla fall inte om bara tårna körs över. Det hände mig en gång när jag var liten och hade bråttom ur bilen. Den rullade fortfarande när jag hoppade ur och sen så... ja :roll:

Alkohol borde förbjudas. Definitivt. Det stödjer jag helhjärtat.
Och ja.... äppelvinet. Det är bara 5-6%. Om du ska bli full på det får du ösa i dig.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 maj 2010 kl. 19:04

Äntligen har jag hittat bevis på att man kommer att få bärbara datorer på Sundlergymnasiet!

http://www.vargarda.se/barnochutbildnin ... 03389.html

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 1 maj 2010 kl. 20:45

Jedi_Visse skrev:Alkohol borde förbjudas. Definitivt. Det stödjer jag helhjärtat.
Tsarerna försökte, enda som hände var att sockerinköpet ökade, så tyvärr så är det inte fullt så effektivt att förbjuda, men att informera och föra kampanj mot det är nog mer effektivt skulle jag tro. Låt herr Wilfer hålla tal inför nationen och hälften av drickarna slutar :roll:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 1 maj 2010 kl. 21:25

Poängen med att dricka om man inte ska bli full? Tja, du har inte funderat på att man kan tycka det är gott? Om man inte dricker mycket, så ser jag ingen anledning till att låta bli. Och alkoholfritt smakar dessutom sällan likadant.

Och innan du (eller någon annan) säger det: ja, jag vet att det är en synd att dricka sig full. Men det är inte en synd att dricka alkohol, annars hade Jesus själv varit en syndare - ett av hans första under var ju trots allt att skapa vin av vatten.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 maj 2010 kl. 21:33

Kaxs skrev:
Poängen med att dricka om man inte ska bli full? Tja, du har inte funderat på att man kan tycka det är gott? Om man inte dricker mycket, så ser jag ingen anledning till att låta bli. Och alkoholfritt smakar dessutom sällan likadant.

Och innan du (eller någon annan) säger det: ja, jag vet att det är en synd att dricka sig full. Men det är inte en synd att dricka alkohol, annars hade Jesus själv varit en syndare - ett av hans första under var ju trots allt att skapa vin av vatten.
Dra inte in en myt när i disskuterar alkohol :wink: Jesus hade säkert kunnat dricka flera miljoner glas utan att dö,och som Ateist så ser jag det som en myt helt enkelt
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Silk
Yngling

Inlägg av Silk » 1 maj 2010 kl. 21:50

Man kanske faktiskt tycker att alkohol är gott. Själv tycker jag att en öl då och då kan sitta riktigt fint. Lika så har en cigarett även den sina fina stunder.
[i]I'm Jesus with a lasergun. And you're all going to hell[/i] - Scud the Disposable Assassin

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 1 maj 2010 kl. 22:05

Dark-lord skrev:Dra inte in en myt när i disskuterar alkohol :wink: Jesus hade säkert kunnat dricka flera miljoner glas utan att dö,och som Ateist så ser jag det som en myt helt enkelt
Om du inte vill tro på att Jesus är Guds son, så fine, your loss. Men för oss kristna är han ett exempel att följa - och eftersom både jag, N@M3Le$$, och Worgen är kristna, så är det relevant. Dricker Jesus alkohol, så finns det ingen anledning till att vi inte skulle få göra det.

Och om Jesus exempel inte spelar någon roll, så finns det ändå ingen anledning till att man inte skulle få dricka alkohol - åtminstone i mindre mängder. :roll:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 maj 2010 kl. 22:20

Kaxs skrev:
Dark-lord skrev:Dra inte in en myt när i disskuterar alkohol :wink: Jesus hade säkert kunnat dricka flera miljoner glas utan att dö,och som Ateist så ser jag det som en myt helt enkelt
Om du inte vill tro på att Jesus är Guds son, så fine, your loss. Men för oss kristna är han ett exempel att följa - och eftersom både jag, N@M3Le$$, och Worgen är kristna, så är det relevant. Dricker Jesus alkohol, så finns det ingen anledning till att vi inte skulle få göra det.

Och om Jesus exempel inte spelar någon roll, så finns det ändå ingen anledning till att man inte skulle få dricka alkohol - åtminstone i mindre mängder. :roll:
Jag tycker bara synd om de fyllon jag ser ibland på gatorna de har förstört sina liv med just det alkohol och rökning
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 maj 2010 kl. 13:20

Darth Worgen skrev:Äntligen har jag hittat bevis på att man kommer att få bärbara datorer på Sundlergymnasiet!

http://www.vargarda.se/barnochutbildnin ... 03389.html
Märkte nu att denna sida av tråden har blivit bredare. Kan bero på länkens otroligt långa namn. De som sköter Vårgårdas hemsida borde förkorta adresserna! Man kan ju ta bort "barnochutbildning" och bara ha "sundlergymnasiet" efter "www.vargarda.se"

"Nyhetsarkiv" kan döpas om till "nyhet589" eller något. Och "barbaradatorertilleleverpasundlergymnasiet", är onödigt att ha med.

EDIT: Grattis JediMasterRicke!

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 2 maj 2010 kl. 15:16

TACKAR! :D
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 2 maj 2010 kl. 17:14

Darth Vader Fan skrev:
Jedi_Visse skrev:Alkohol borde förbjudas. Definitivt. Det stödjer jag helhjärtat.
men att informera och föra kampanj mot det är nog mer effektivt skulle jag tro.
Äsch come on? Det har de ju gjort i det här jäkla landet i hundra år säkert, och vem lyssnar egentligen? Grundskolans skrämselkampanjer är ju bara patetiska. I viss mån är de väl bra upplysning, men man har hört snacket så många gånger att man vill kräkas. Förbjud skiten istället. Fast jag vet inte, jag har blivit oerhört liberal av mig på sistone. Dessutom är en grogg den bästa medicinen mot irritation och sömnproblem.
Motbok kanske? Eller krav på alkolås på bilar?

Låst