Struntsnackstråd, den nya

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 30 april 2010 kl. 17:05

Fredrik Jonsson skrev:
Jedi_Visse skrev:Jaha, vad ska ni göra på Valborg då?
Aldrig förstått grejen med Valborg dock. Sen har jag feber.
Och det regnar. Lyckat :D
Ska inte göra något särskilt. Valborg är ingen favorithögtid. Så fort det kommer till högtider då alkohol och att supa ner sig står högst på listan så brukar jag dra mig undan. Förstår inte poängen.
Ska dock till en parklek och titta när dem tänder brasan och lyssna på någon kör. Inget långvarit besök utan mest för sakens skull.
Själv så har jag försökt tillägna så mycket tid jag har kunnat idag i skolan(under rasterna) till att försöka övertala folk att inte supa ihjäl sig, det gav dessvärre ingen vidare effekt. Själv så skall man nog testa på StarCraft II Betan, den är rätt rolig faktiskt.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 april 2010 kl. 17:15

Jag tänkte se om jag kan få hela familjen att kolla på Avatar ikväll. Men de(föräldrarna mina) ska bort och träffa släktingar och vet inte hur länge de blir borta, men kommer de hem i tid blir det film. Annars ser vi den imorgon.

Plan B om det inte blir film är att göra som DVF och lira Star Craft 2 betan man fick hem för någon dag sen. Inge alkoholdrickande här inte. När jag tänker efter hur de flesta andra kring min ålder firar denna dag blir jag mest bara äcklad. Ska bli intressant och läsa tidningen imorgon och se hur många olyckor det blir detta år.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 30 april 2010 kl. 17:20

Jag har varit nykter sedan jag föddes. Ska försöka hålla det för all framtid. Om någon bjuder mig på öl när jag blir 18 ska jag säga "nej tack". Men om de försöker tvinga i mig ölen, så flyr jag med munnen stängd. Köpa öl till andra ska jag däremot göra.

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 30 april 2010 kl. 18:08

hahah, jag kom nyss hem från Systemet med en Smirnoff ja! :lol:

Full och glaaad, alkohol i'Choklaaad! :roll:

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 30 april 2010 kl. 18:10

Darth Worgen skrev: Köpa öl till andra ska jag däremot göra.
Min första tanke var att du skulle köpa ut åt barn xD Men om man nu gör det är det väl inget man pratar om ;)

Eftersom jag har spytt x antal gånger idag så dejtar jag antagligen toaletten hela kvällen, inte så kul :(
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 maj 2010 kl. 08:46

dajcman skrev:
Darth Worgen skrev: Köpa öl till andra ska jag däremot göra.
Min första tanke var att du skulle köpa ut åt barn xD Men om man nu gör det är det väl inget man pratar om ;)
Jag syftade på att köpa öl till vänner, släktingar och arbetskamrater i framtiden.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 1 maj 2010 kl. 10:44

Darth Worgen skrev:Jag har varit nykter sedan jag föddes. Ska försöka hålla det för all framtid. Om någon bjuder mig på öl när jag blir 18 ska jag säga "nej tack". Men om de försöker tvinga i mig ölen, så flyr jag med munnen stängd. Köpa öl till andra ska jag däremot göra.
Man blir inte berusad bara för att man dricker en öl någon gång, Worgen. Du behöver dricka mer än så för att bli full. Så om det enda du vill är att slippa bli full, så finns det ingenting som hindrar att du tar en öl emellanåt.

Och helt ärligt: jag tycker det verkar idiotisk att köpta till andra om du själv tänker vara helt nykterist. Spräcker lite din... vad ska man säga... trovärdighet...? Hittar inget bra ord.

Och för det tredje: ...

Jag hade en tredje poäng, men jag glömde tydligen vad den var. :roll:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 1 maj 2010 kl. 12:06

Är lite dubbelmoral kring det hela, ungefär som att vara anarkist och vara för en stark militär.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 maj 2010 kl. 14:16

Kaxs skrev:
Darth Worgen skrev:Jag har varit nykter sedan jag föddes. Ska försöka hålla det för all framtid. Om någon bjuder mig på öl när jag blir 18 ska jag säga "nej tack". Men om de försöker tvinga i mig ölen, så flyr jag med munnen stängd. Köpa öl till andra ska jag däremot göra.
Man blir inte berusad bara för att man dricker en öl någon gång, Worgen. Du behöver dricka mer än så för att bli full. Så om det enda du vill är att slippa bli full, så finns det ingenting som hindrar att du tar en öl emellanåt.

Och helt ärligt: jag tycker det verkar idiotisk att köpta till andra om du själv tänker vara helt nykterist. Spräcker lite din... vad ska man säga... trovärdighet...? Hittar inget bra ord.

Och för det tredje: ...

Jag hade en tredje poäng, men jag glömde tydligen vad den var. :roll:
Okej, någon öl kan jag väl pröva någon gång... började bli lite sugen efter ditt inlägg. Men vad händer om jag provar en öl nu? Jag blir väl inte fälld eller något?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 1 maj 2010 kl. 14:23

Fy fan vad det regnar här.
Vad störande.
I dag var det loppis på vår gata och dom som ordande alltihopa tycker jag bara är korkade när dom tog det denna lördag, när dom hade sagt att det skulle bli regn.

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 1 maj 2010 kl. 14:59

fy fan va full jag var igår asså...utslängd, nerslagen och fick en jävla lång fyllepromenad!

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 1 maj 2010 kl. 15:54

hunt3d skrev:fy fan va full jag var igår asså...utslängd, nerslagen och fick en jävla lång fyllepromenad!
Låter nästan som om du skulle få 100 poäng av 100 möjliga i en tuffhet-skala, samtidigt som du skulle få 100 poäng av 100 i en idiot-skala :P
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 1 maj 2010 kl. 16:38

Nej, ska man få 100 på tuffhetsskalan ska man inte bli nedslagen - det är om man slår ned någon annan man får 100 :P
Darth Worgen skrev:Okej, någon öl kan jag väl pröva någon gång... började bli lite sugen efter ditt inlägg. Men vad händer om jag provar en öl nu? Jag blir väl inte fälld eller något?
Nej, du kan inte bli fälld. Möjligt att dina föräldrar eller någon annan får böta, beroende på hur du kommer över ölen. Och dessutom bryter du mot lagar i GT genom att bryta mot åldersgränserna, så eftersom du är kristen så föreslår jag att du låter bli :wink:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 maj 2010 kl. 17:01

Kaxs skrev:Nej, ska man få 100 på tuffhetsskalan ska man inte bli nedslagen - det är om man slår ned någon annan man får 100 :P
Darth Worgen skrev:Okej, någon öl kan jag väl pröva någon gång... började bli lite sugen efter ditt inlägg. Men vad händer om jag provar en öl nu? Jag blir väl inte fälld eller något?
Nej, du kan inte bli fälld. Möjligt att dina föräldrar eller någon annan får böta, beroende på hur du kommer över ölen. Och dessutom bryter du mot lagar i GT genom att bryta mot åldersgränserna, så eftersom du är kristen så föreslår jag att du låter bli :wink:
Lika bra att jag provar en när jag är 18 år, då blir ingen arg.

Låst