Struntsnackstråd, den nya

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 maj 2010 kl. 17:48

Jag skulle väldigt gärna vilja förbjuda skiten om jag för den obestidda despoten över världen, men det är jag icke, och det betyder att folk absolut inte skulle samtycka med den som gjorde det... Men det är en jäkla drog och precis som andra droger så bör den förbjudas, förstår inte varför den och tobak skall vara undantag. Ett alternativt system är att man begränsar hur mycket man får köpa per person och månad, sam förbjuder att ta med sprit från andra länder.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 2 maj 2010 kl. 17:59

Darth Vader Fan skrev: förstår inte varför den och tobak skall vara undantag..
Kulturella och historiska traditioner så klart.
EU såg det ju som en självklarhet att förbjuda snus eftersom det inte finns nere på kontinenten, men cigg har man aldrig ens pratat om att förbjuda. Vi i Skandinavien vet ju dock att cigg är värre än snus, och på grund av vår historiska tradition ser vi snus som en självklarhet.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 maj 2010 kl. 21:26

Själv så ser jag ett drogfritt liv som en självklarhet :roll: Men... Alltså... Folk kan väl få droga ihjäl sig om de verkligen, verkligen vill, men då får det fan ske i ens hem eller något, så ingen utsätts för sekundär rökning(Hur går det med andra som bor i huset? :? ) samt gatuvåld. Jag anser även att om sådant skall vara fallet så får de ta och skriva på ett kontrakt att samhället inte ska betala för drogrelaterade hälsoproblem, uten det får de göra själva, att hjälpa dem ut ur ett beroende är däremot en självklarhet.

Eller så förbjuder man bara skiten. Fast det är som med kungen det där, ingen vågar ens nämna det i riksdagen, jäkla mesar de är.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Aayla Secura
Rymdpilot

Inlägg av Aayla Secura » 2 maj 2010 kl. 21:51

Själv spenderade jag Valborg med att grilla, spela fotboll och titta på film med kompisar, (ingen alkohol inblandad vill jag påpeka). Såg faktiskt varken till kasar eller fyrverkerier.

Påtal om alkohol. Jag är verkligen ingen nykterist, men jag vill bara säga; vart fan är världen på väg? 9 av 10 personer jag känner skulle aldrig ens komma på tanken att gå ut/gå på middag/festa utan alkohol. Alkoholen har gått från att vara en stämningshöjare till festens medelpunkt, den är tydligen en förutsättning för att kunna ha kul.

Varje måndag (och torsdag för övrigt) får man höra hur hela klassen har varit ute och supit, slagits och festat, börjar bli aningen jobbigt att lyssna på...
Vad tycks om min besserwisser-signatur? :)

[quote="Dementis"]5 poäng till Aayla...[/quote]

[quote="Kaxs"] Aayla har helt rätt. [/quote]

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 maj 2010 kl. 23:28

Aayla Secura skrev:Själv spenderade jag Valborg med att grilla, spela fotboll och titta på film med kompisar, (ingen alkohol inblandad vill jag påpeka). Såg faktiskt varken till kasar eller fyrverkerier.

Påtal om alkohol. Jag är verkligen ingen nykterist, men jag vill bara säga; vart fan är världen på väg? 9 av 10 personer jag känner skulle aldrig ens komma på tanken att gå ut/gå på middag/festa utan alkohol. Alkoholen har gått från att vara en stämningshöjare till festens medelpunkt, den är tydligen en förutsättning för att kunna ha kul.

Varje måndag (och torsdag för övrigt) får man höra hur hela klassen har varit ute och supit, slagits och festat, börjar bli aningen jobbigt att lyssna på...
Man behöver inte temporärt mörda sina högre kognitiva förmågor för att ha roligt, vår hjärna är fullt kapabel att producera sina egna roliga kemikalier, som inte är skadliga för kroppen och oftast inte gör en lite halvt förståndshandikappad.

Även jag anser att det är väldigt rätt så segt att [råka] höra hur vissa personer har supit och gjort andra roliga grejer under helgen... Men... Men... Jag förstår fortfarande mig inte på folk och varför man skall dricka, är fullständigt ologiskt och självförgiftande(Om det inte är ett ord så bör det vara det).
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 3 maj 2010 kl. 15:11

WOKKER

Jag, Darth Worgen, har kommit på en ny benämnelse för Star Wars nörd! Wokker! Wokker är en korsning mellan Wookiee och Trekker. Jag tycker att det är sjukt orättvist att Star Trek nördarna kallas för Trekkies och Trekkers medan vi Star Wars nördar bara kallas för Star Wars nördar... jag vill att vi Star Wars nördar också ska ha ett coolt namn! Vad sägs om Wokker? Det kan bli en StarWars.se sak, och vi kan hjälpas åt att sprida ut det över världen! Använd benämnelsen i skolan, på andra Star Wars sidor och skicka tips till George Lucas i egen hög person! Glöm bara inte att det var jag som kom på idéen.

Come on fellow Wokkers!

NOTICE: Idea by Darth Worgen (StarWars.se) and no one else.

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 3 maj 2010 kl. 18:03

Idag är det min ettårsdag på forumet :D Får man fira med att se ep2 o 3 ( redan sett ettan :P)
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 maj 2010 kl. 07:30

Jag har inte kunnat logga in på forumet på hela gårdagen,det har segat så mycket vart jag än försökt,var det någon som hade samma problem?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 4 maj 2010 kl. 15:43

Jag tex... Jag fick in ett inlägg iaf xD

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 4 maj 2010 kl. 15:44

Jag tex... Jag fick in ett inlägg iaf xD

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 maj 2010 kl. 16:22

Ojj dubbelpost från en rymdpilot ded var ovanligt :o
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 4 maj 2010 kl. 17:17

Grattis dajcman för 1 år på StarWars.se!

Grattis Dark-lord för Rymdpilot ranken!

:)

EDIT: Yay! Nu verkar sidan vara igång igen! Men en aning långsammare än vanligt... ibland får man vänta i 20 sek på saker...

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 maj 2010 kl. 20:00

Darth Worgen skrev: Grattis Dark-lord för Rymdpilot ranken!
Igentligen har jag varit Rymdpilot i flera månader men tack ändå :wink:

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 4 maj 2010 kl. 21:28

Darth Worgen skrev:WOKKER

Jag, Darth Worgen, har kommit på en ny benämnelse för Star Wars nörd! Wokker! Wokker är en korsning mellan Wookiee och Trekker. Jag tycker att det är sjukt orättvist att Star Trek nördarna kallas för Trekkies och Trekkers medan vi Star Wars nördar bara kallas för Star Wars nördar... jag vill att vi Star Wars nördar också ska ha ett coolt namn! Vad sägs om Wokker? Det kan bli en StarWars.se sak, och vi kan hjälpas åt att sprida ut det över världen! Använd benämnelsen i skolan, på andra Star Wars sidor och skicka tips till George Lucas i egen hög person! Glöm bara inte att det var jag som kom på idéen.

Come on fellow Wokkers!

NOTICE: Idea by Darth Worgen (StarWars.se) and no one else.
Inget illa menat, men det finns inte en chans att jag börjar använda det. Varför? Av flera anledningar.
1. Det är en blandning av bland annat "Trekkies". Jag vill inte inspireras av Star Trek. Usch! :roll:
2. No offense, men det låter ganska löjligt.
3. Ingen förstår vad man menar. Om jag däremot säger "Jag är Star Wars-nörd", så vet folk vad jag säger. Dessutom ligger det lite charmig ärlighet i att kalla mig själv för nörd... 8)

Och angående alkohol, så tycker jag det är ganska meningslöst. Jag och mina kompisar brukar lyckas ha väl så roligt och göra helt galna grejer ändå. Så min valborg tillbringades med en väldans massa folk från kyrkan. Riktigt mysig kväll.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Låst