Bästa Rymd Sci-Fi förutom Star Wars?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.

Star Trek
3
13%
Stargate
6
25%
Andromeda
0
Inga röster
V
5
21%
Battlestar Galactica
3
13%
Alien
5
21%
Annat
2
8%

Antal röster: 24

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 maj 2010 kl. 13:39

Det finns många rymd science-fictions där ute, filmserier och tv-serier. Men vilken rymd sci-fi förutom Star Wars tycker du är bäst? Om jag måste välja bästa sci-fi förutom Star Wars, blir det nog Star Trek. Om det nu fattas något, säg bara till eller redigera tråden om du är en adminstratör. I omröstningslistan tar jag med grundnamnet för varje sak. Tex Alien står för allting inom Alien franchisen (alla filmerna).

Bild

Om bilden är olämplig, kan jag ta bort den.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 maj 2010 kl. 13:52

Jag ska börja följa serien stargate :wink:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 maj 2010 kl. 14:07

Man borde lägga till alternativet "Övrigt"
Dark-lord skrev:Jag ska börja följa serien stargate :wink:
För det första: Vilken av dem?
För det andra: Om du ska börja följa den så rösta inte på den, den kanske är hemsk.
För det tredje: Stargate SG-1 äger, Atlantis är väl ok, Universe är bara skumt. Men min röst går helt klart till Stargate.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 maj 2010 kl. 14:07

Har sett den första Stargate filmen då de kom till den där Egypten-planeten. Var faktiskt ok. Har småtittat lite på några avsnitt och hela Stargate grejen verkar handla om att de reser fram och tillbaka i tiden på olika planeter i universumet.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 maj 2010 kl. 14:08

Darth Worgen skrev:
Har sett den första Stargate filmen då de kom till den där Egypten-planeten. Var faktiskt ok. Har småtittat lite på några avsnitt och hela Stargate grejen verkar handla om att de reser fram och tillbaka i tiden på olika planeter i universumet.
Filmen är bara skum, Stargate SG-1 serien är däremot den bästa fiktiva tv-serien enligt mig, väldigt, väldigt bra.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 maj 2010 kl. 14:09

Darth Vader Fan skrev:Stargate SG-1 serien är däremot den bästa fiktiva tv-serien enligt mig, väldigt, väldigt bra.
Är det den då de försöker hitta något från Kung Arthurs tid? Om det är den du menar kan jag verkligen hålla med dig.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 maj 2010 kl. 14:13

Darth Vader Fan skrev:Man borde lägga till alternativet "Övrigt"
För det första: Vilken av dem?
För det andra: Om du ska börja följa den så rösta inte på den, den kanske är hemsk.
För det tredje: Stargate SG-1 äger, Atlantis är väl ok, Universe är bara skumt. Men min röst går helt klart till Stargate.
Jag vet facktist ingenting om stargate,men om jag älskar SW så måste jag ju hitta någon mer Science fiction serie att följa,men SW är alltid bäst :)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 2 maj 2010 kl. 14:29

Stargate, lätt.
Stargate SG-1 är bra. Stargate Atlantis är också bra tycker jag.

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 2 maj 2010 kl. 14:55

Jag tycker alla utom Alien är rent skräp rakt av!

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 maj 2010 kl. 15:34

Darth Worgen skrev:
Darth Vader Fan skrev:Stargate SG-1 serien är däremot den bästa fiktiva tv-serien enligt mig, väldigt, väldigt bra.
Är det den då de försöker hitta något från Kung Arthurs tid? Om det är den du menar kan jag verkligen hålla med dig.
Jo, fast det är säsong 9, och säsong 9 och 10 är lite skumma, det är 1-8 som är bäst :D

Det enda som höll ihop Atlantis var ju endå Rodney McKay, annars så var det rätt så... värdelöst, i alla fall säsong 4 där absolut ingensing hände. Fast Stargate snack hör hemma i Stargate-tråden.

Men få se... Efter Stargate kommer helt klart Mass Effect Universumet... Om inte det kommer före... Nej, Stargate är snäppet bättre, däremot så suger Stargate spelen, till skillnad från Mass Effect spelen.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 maj 2010 kl. 15:37

Darth Vader Fan skrev:
Darth Worgen skrev:
Jo, fast det är säsong 9, och säsong 9 och 10 är lite skumma, det är 1-8 som är bäst :D

Det enda som höll ihop Atlantis var ju endå Rodney McKay, annars så var det rätt så... värdelöst, i alla fall säsong 4 där absolut ingensing hände. Fast Stargate snack hör hemma i Stargate-tråden.

Men få se... Efter Stargate kommer helt klart Mass Effect Universumet... Om inte det kommer före... Nej, Stargate är snäppet bättre, däremot så suger Stargate spelen, till skillnad från Mass Effect spelen.
Vart kan mna se Stargate filmen?den första

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 maj 2010 kl. 16:11

Dark-lord skrev:Vart kan man se Stargate filmen? Den första.
Har sett att det gått på TV några gånger de senaste månaderna. Men nu visar dem inte filmen lika ofta längre, förmodligen inte alls. Annars är det bara att hyra den. Om du har tur kan du hitta den på rea i stormarknader.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 2 maj 2010 kl. 17:08

V så klart!
Har knappt sett något Stargate tyvärr, borde nog göra det.
Och Alien? Nä tråkigt.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 maj 2010 kl. 17:27

Jedi_Visse skrev:V så klart!
Och Alien? Nä tråkigt.
Jag visste att du skulle rösta på V med tanke på V-tråden. :wink:

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 2 maj 2010 kl. 17:39

Darth Worgen skrev:
Jedi_Visse skrev:V så klart!
Och Alien? Nä tråkigt.
Jag visste att du skulle rösta på V med tanke på V-tråden. :wink:
Jo, det slog mig också, att det skulle vara uppenbart vem som röstar på V även om jag inte skrivit något xD
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Skriv svar