Bästa Rymd Sci-Fi förutom Star Wars?

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.

Bästa Rymd Sci-Fi förutom Star Wars?

Star Trek
3
13%
Stargate
6
25%
Andromeda
0
Inga röster
V
5
21%
Battlestar Galactica
3
13%
Alien
5
21%
Annat
2
8%

Antal röster: 24

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 maj 2010 kl. 17:42

Darth Worgen skrev:
Dark-lord skrev:Vart kan man se Stargate filmen? Den första.
Har sett att det gått på TV några gånger de senaste månaderna. Men nu visar dem inte filmen lika ofta längre, förmodligen inte alls. Annars är det bara att hyra den. Om du har tur kan du hitta den på rea i stormarknader.
Jaså? Jag har aldrig sett den på tv :? Själv så köpte jag den på webhallen, men jag hittar inte den där nu, jag ser däremot Children Of The Gods, första SG-1 avsnittet där, kanske man skall köpa... Fast sen så funderar jag på om jag inte skall spara och köpa hela SG-1 Boxen..... Vänta lite, jag har för fasiken råd med att köpa den, senast jag tittade till så kostade den absolut inte 100 dollar... detta är ju... jäklar... Skall jag slösa eller skall jag spara? Jag känner mig så otroligt kapitalistisk vad jag än gör :(
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 maj 2010 kl. 17:48

Darth Vader Fan skrev:
Darth Worgen skrev:
Dark-lord skrev:Vart kan man se Stargate filmen? Den första.
Har sett att det gått på TV några gånger de senaste månaderna. Men nu visar dem inte filmen lika ofta längre, förmodligen inte alls. Annars är det bara att hyra den. Om du har tur kan du hitta den på rea i stormarknader.
Jaså? Jag har aldrig sett den på tv :? Själv så köpte jag den på webhallen, men jag hittar inte den där nu, jag ser däremot Children Of The Gods, första SG-1 avsnittet där, kanske man skall köpa... Fast sen så funderar jag på om jag inte skall spara och köpa hela SG-1 Boxen..... Vänta lite, jag har för fasiken råd med att köpa den, senast jag tittade till så kostade den absolut inte 100 dollar... detta är ju... jäklar... Skall jag slösa eller skall jag spara? Jag känner mig så otroligt kapitalistisk vad jag än gör :(
Här kan man köpa Stargate på Blu-Ray. Men den till DVD finns bara att köpa på skumma sidor. Och så är DVD versionen bara tillgänlig i Director's Cut.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=147908

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 maj 2010 kl. 18:04

Darth Worgen skrev:
Darth Vader Fan skrev:
Darth Worgen skrev: Har sett att det gått på TV några gånger de senaste månaderna. Men nu visar dem inte filmen lika ofta längre, förmodligen inte alls. Annars är det bara att hyra den. Om du har tur kan du hitta den på rea i stormarknader.
Här kan man köpa Stargate på Blu-Ray. Men den till DVD finns bara att köpa på skumma sidor. Och så är DVD versionen bara tillgänlig i Director's Cut.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=147908
tyvär men här är det VHS och DVD som gäller :)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 2 maj 2010 kl. 18:55

Jag brukar inte tillbringa så mycket tid med andra science-fictions än Star Wars. Inom Star Trek hållet har jag sett en film, The First Contact och sett lite av andra Star Trek filmer och så har man sett några få avsnitt. Tycker att Star Trek är en härlig sci-fi som jag borde tillbringa mer tid med. Men om jag började med Star Trek när jag var yngre skulle jag kanske vara en Trekkie nu istället för en Star Wars nörd. Lika bra att jag upptäckte Star Trek senare.

På tredje plats inom rymd sci-fis ligger Stargate. Har sett den första filmen och sett några slumpmässiga avsnitt (misstänker att dem är ifrån SG-1, för avsnitten jag såg var bra!). Men jag har för mig att jag sett något allmänt tråkigt Stargate avsnitt. Folk var fast på ett stort rymdskepp och folk fick flashbacks från jorden. Bland annat såg man en tjock snubbe i sin bostad i morgonrock. Måste ha varit ett Universe avsnitt.

Jag har funderar på att se färdigt Alien. När jag var yngre var jag livrädd för filmen. Nu känner jag mig mognare för att se klart. Om jag nu inte är ute och pod-racar ska filmen ligga under min säng.

Bild

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 2 maj 2010 kl. 20:42

Lite oftopic men Mutant Chronicles var rätt kewl måsta jag säga.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 2 maj 2010 kl. 21:15

Alien helt klart! Aliens: Återkomsten är en av de bästa filmer jag sett! Det är bara ett rent helvete i princip hela filmen och man blir som fast!
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 2 maj 2010 kl. 21:17

OT: Grattis JMR!! :D

BTT: Stargate är ju bäst :D
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 2 maj 2010 kl. 21:20

Jag är inte så mycket för någon utom star wars,vet inte om jag kommer följa stargate iallafall :(
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 maj 2010 kl. 21:22

Jigglypuff skrev:Lite oftopic men Mutant Chronicles var rätt kewl måsta jag säga.
What's That?
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 2 maj 2010 kl. 21:28

JediMasterRicke skrev:Alien helt klart! Aliens: Återkomsten är en av de bästa filmer jag sett! Det är bara ett rent helvete i princip hela filmen och man blir som fast!
Håller med helt och hållet!
Darth Vader Fan skrev:
Jigglypuff skrev:Lite oftopic men Mutant Chronicles var rätt kewl måsta jag säga.
What's That?
Kolla upp det!
http://www.imdb.com/title/tt0490181/
Jag tror inte det har nått med Rollspelet att göra även om namnen är lika.

Användarvisningsbild
Jesse
Droid

Inlägg av Jesse » 9 maj 2010 kl. 21:53

Alien är filmhistoria, det blir ALDRIG Stargate!

TionMedon
Wompråtta

Inlägg av TionMedon » 11 maj 2010 kl. 23:20

Alien lätt!

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 12 maj 2010 kl. 11:31

Kan någon adminstratör vara snäll och lägga till alternativet "Annat"?

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 12 maj 2010 kl. 11:47

Ska man säga Alien så bör ju även Predator vara med då dessa finns i samma universum.

Stargate är det helt klart för mig.

Fast många är bra, själva Andromedia Universumet gillade jag även om storyn va helt kass.
V känns inte som att det är ett universum för vi inte fått reda på mer om Besökarna eller va de kommer ifrån. Men vore kul att utforska.

StarTrek är ju fruktansvärt stort och har börjat hoppa lite fram och tillbaks nu då sista filmen kastar om hela universumet. Fast det va en fruktansvärt bra film.

Battlestar Galactica tyckte jag inte heller va någon höjdare. Men det är nog mest för att det är lite "gammal tech" i hela serien, även FireFly är samma. Allt känns gammalt men där va storyn riktigt cool.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 12 maj 2010 kl. 22:47

Skillnaden för mig vad det gäller Alien kontra Predator är att Alien-filmerna är grymt bra medans Predator suger rakt igenom.
Ok första Predator var ok, men de övriga (om man räknar AvP) var riktigt dåliga.
Allra helst tvåan.

Vad det gäller Alien så var dom två första klart bäst, men även de andra helt ok.

Skriv svar