Struntsnackstråden Den Tredje

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Re: Struntsnackstråden Den Tredje

Inlägg av Fredrik Jonsson » 16 oktober 2011 kl. 16:47

Jedi_Visse skrev:
Fredrik Jonsson skrev:Tack! :D
Grattis i efterskott! Hur gammal blev du? :)
Hehe. Bara två månader efteråt, men tack ändå! Jag har lyckats samla på mig 25 år.
Darth Worgen skrev:Jag saknar den gamla looken på StarWars.com :(
Bra att ni säger det. Har inte hört så många kommentarer om det. Men jag håller med. Jag förstår inte alls hur Lucasfilm tänker just nu. Det är ju inte bara designen. Bara i år har man stängt StarWarsShop.com, stängt forumet på StarWars.com och lyckats ta bort 99% av alla artiklar som fanns på sidan.

Jag brukade besöka sidan så gott som dagligen, men nu tycker jag inte att det finns så stor anledning till att göra det längre. Väldigt synd.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 16 oktober 2011 kl. 16:59

Fredrik Jonsson skrev: Jag brukade besöka sidan så gott som dagligen, men nu tycker jag inte att det finns så stor anledning till att göra det längre. Väldigt synd.
Inte ens dom själva tycker du ska besöka sidan dagligen, då de nu hellre låter fan-sidor sköta nyhets-flödet.

Förutom tcw-trailers så finns det nu inget alls på sidan som skulle locka mig till besök, instämmer alltså med alla andra, en riktigt löjlig försämring har de lyckats med.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 16 oktober 2011 kl. 19:18

Jedi_Visse skrev:
Fredrik Jonsson skrev:Tack! :D

Grattis i efterskott! Hur gammal blev du? :)
Och grattis på dig :)
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 18 oktober 2011 kl. 00:06

Wilfer88 skrev:Inte ens dom själva tycker du ska besöka sidan dagligen, då de nu hellre låter fan-sidor sköta nyhets-flödet.
På så sätt är det ju bra för oss 8) Fast det är jäkligt trist...
Wilfer88 skrev:Förutom tcw-trailers så finns det nu inget alls på sidan som skulle locka mig till besök, instämmer alltså med alla andra, en riktigt löjlig försämring har de lyckats med.
Jag förstår inte deras tankegång med nya sidan. Om jag har förstått det rätt så ville man göra sidan mer integrerad med sociala medier. Personligen ser jag sociala medier som ett komplement till allt annat, inte en ersättare. Tycker för övrigt att det rimmar lite illa att dem talar om sociala medier bara några månader efter att man stängde forumet. StarWars.com har ju blivit mer asocialt än någonsin. Dessutom helt utan innehåll. Och en sida utan innehåll är ju i princip ingen sida i mina ögon. Jag saknar främst episodguiderna till TCW. Gillade all trivia om hemligheter som fanns i alla avsnitt som man normalt inte lade märke till.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 18 oktober 2011 kl. 20:04

Tar man en titt på denna artikel ser man att de länkar till Wookieepedia, innan delen relationships står det "More on Wookieepedia". Besökare på den officiella Star Wars-hemsidan hänvisas till en encyklopedi av fans.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 19 oktober 2011 kl. 00:09

Har fixat en liten Star Wars Fanfilm! Hoppas ni tittar och gillar! :3

http://www.youtube.com/watch?v=43A16qhoI7s
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 19 oktober 2011 kl. 13:07

JediMasterRicke skrev:Har fixat en liten Star Wars Fanfilm! Hoppas ni tittar och gillar! :3

Den är nice! Hur gjorde ni ljussabel-effekterna?

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 19 oktober 2011 kl. 15:02

JediMasterRicke skrev:Har fixat en liten Star Wars Fanfilm! Hoppas ni tittar och gillar! :3

Snyggt.

Gillade er Behind the sceenes video :lol:
http://www.youtube.com/watch?feature=iv ... 9EVEXgCvWE
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 19 oktober 2011 kl. 19:52

Tack så mycket! :)
Gjorde ljussablarna i Adobe Premiere Pro. Lade ett helt vitt lager som jag "maskade" (beskärde) med fyra punkter och markerade då in ljussablarna frame by frame. Tog ruskigt lång tid!

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 19 oktober 2011 kl. 21:29

Cool film, en av dom få fanfilmerna jag gillade!

Dock, så måste jag klaga lite på fighten, försök göra den mer verklig genom att sikta huggen mot motståndarens kropp istället för att slå på hans svärd bara! :roll:

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 21 oktober 2011 kl. 22:22

Någon som har ett tips på en bra film?

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 21 oktober 2011 kl. 23:58

Kollade nyss på School of Rock, en helt okej film med Jack Black. Fast gillar man inte Rock musik så blir man nog galen :P
Annars kan jag inte komma på något mer.
Förutom kanske en Robin Hood film som heter Robin Hood: Men in tights. Och jag vet redan titeln, jag fattar den. Men det är Mel Brooks som har gjort den och har man sett någon av hans filmer så vet man att dom är allt annat än så som titeln verkar va 8)
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 22 oktober 2011 kl. 15:12

Har sett Robin Hood: Men in Tights, men inte School of Rock och den ska jag nog se någon gång.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 26 oktober 2011 kl. 00:24

Fan vad snygg! Jag irriterar mig lite på att kameran skakar i början - men det är kanske tanken?
Mycket snyggt klipp när ni filmar på den smala gatan, och man ser solen lysa mot kameran, och så dyker filmtiteln upp samtidigt som orkestern i musiken stämmer in. Bravo, bravo! Ganska häftiga miljöer också på ett par ställen.

Effekterna är ju oklanderliga, för det mesta. Återigen: bravo! Finslipa på fighterna, så blir de mer verklighetstrogna (attackerna ska ju riktas mot motståndaren, inte dennes vapen). Visserligen är de bra nu också, men det finns alltid rum för förbättring.

Finns lite störande grejor. Gympadojorna till exempel, hah. Klädseln annars är grym. Antar att the evil guy bara har en svart skjorta på sig, och det fungerar ju bra. Slutet, när ni filmar på det forsande vattnet som sedan blir tydligare, är också snyggt. Bidrar till den dystopiska storstadskänslan. Good, good. Ser gärna mer sånt här på vårt kära forum! :D

Vad är det för musik ni använt? Underbart stycke.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 26 oktober 2011 kl. 23:12

Tackar så mycket för all positiv kritik! :D

Musiken under duellen är som du säkert känner igen, Duel of the Fates, från Star Wars, Episode I. Musiken under början och slutet är från Harry Potter Trailern och heter "Lily's Theme".

Har fått lite requests på en uppföljare så jag funderar på att fixa det i vår! (Vilket jag måste gå igenom helvetes-arbetet med att göra ljussablar igen, vilket ni säkert vet, tar sjukt lång tid :P).

Skriv svar