Struntsnackstråden Den Tredje

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Struntsnackstråden Den Tredje

Inlägg av Dark-lord » 4 maj 2013 kl. 15:07

Wilfer88 skrev:May the fourth be with you!
Och jag önskar även dig en trevlig fjärde maj! En högtid inom Star Wars som tillägnas en klassig ordvits.

Och vad ska jag fira detta med? Förmodligen ingenting...
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 juni 2013 kl. 18:46

Jag har nu haft min skolavslutning, och med det även slutat grundskolan! Stämningen på avslutningen var bra, och vädret var fint, vad mer kan man begära när man slutar nian? Nu väntar alltså ett tre månaders sommarlov för min del, följt av gymnasium!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 14 juni 2013 kl. 00:17

Grattis till både avslutandet av grundskolan och sommarlovet! :) Jag saknar skolavslutningar. Det var något speciellt med det. Då blev det liksom ett riktigt avstamp att "nu är man ledig". Oftast med lite somriga sånger eller lite spex.

Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var när man sökte till gymnasiet. Har du redan fått svar ifall du kommer in, eller kommer det under sommaren?

(Försöker förövrigt ignorera den där växande känslan av att jag börjar bli gammal)
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 14 juni 2013 kl. 11:20

Asså, gud vilken lyx det var med sommarlov, bara vara massa ledig och inte behöva göra någonting om man absolut inte vill. Visst, semester är ganska nice, men det är ju inte alls samma sak :/
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 juni 2013 kl. 12:34

Kanske nästa år får jag min första semester... Svårt att vara ung i dagens samhälle :P
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 14 juni 2013 kl. 14:32

Jo, typ den saken också, att det är jäkligt få unga som faktiskt kan vara lediga under sommaren såvida man inte har en fast anställning, vilket dessvärre är allt svårare att få idag.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 juni 2013 kl. 23:50

Fredrik Jonsson skrev:Grattis till både avslutandet av grundskolan och sommarlovet! :) Jag saknar skolavslutningar.
Man tackar så hjärtligt :)
Fredrik Jonsson skrev:
Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var när man sökte till gymnasiet. Har du redan fått svar ifall du kommer in, eller kommer det under sommaren?
Man får det slutgiltiga beskedet någon gång i Juli, men de preliminära ansökningarna fick vi svar på i början av året.

Darth Vader Fan skrev:Asså, gud vilken lyx det var med sommarlov, bara vara massa ledig och inte behöva göra någonting om man absolut inte vill. Visst, semester är ganska nice, men det är ju inte alls samma sak :/
Hehe, var inte så säker. Sommarjobb är näst intill en plikt för folk i min ålder nu för tiden! :P Olyckligtvis blev min ansökning avvisad, så har inget sådant planerat för denna sommaren.

REDIGERAT: Grattis Trubaduren!

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 16 juni 2013 kl. 21:14

Jo jo, men sen så brukar man inte sommarjobba allt för överdrivet mycket heller i din ålder, blir värre med åren :P Framförallt behöver man inte göra det som det behövs när man är student, jobbar på visstid eller dylikt.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 25 juni 2013 kl. 19:55

Hah. Vilket löjligt forum (SKOJJAR JU!) Trodde ni hade växit upp vid detta laget (Halv-seriös)
Ojj, här händer det verkligen inte mycket, det är så långt mellan inläggen att man måste åka genom hyperspace mellan dem. Skämt åsido, hur mår ni nu för tiden? Jag bryr mig! (bryr mig inte egentligen)

P.S. Star Wars äger.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 25 juni 2013 kl. 23:20

Reptilicus skrev:Hah. Vilket löjligt forum (SKOJJAR JU!) Trodde ni hade växit upp vid detta laget (Halv-seriös)
Ojj, här händer det verkligen inte mycket, det är så långt mellan inläggen att man måste åka genom hyperspace mellan dem. Skämt åsido, hur mår ni nu för tiden? Jag bryr mig! (bryr mig inte egentligen)

P.S. Star Wars äger.

* Belönar herr niklazzon med 10 vuxenpoäng för detta oerhört intelligenta och mogna inlägg. *

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 augusti 2013 kl. 14:14

Då återstår två dagar av sommarlovet, då. Känner mig ändå nöjd trots att jag inte gjort så mycket, vilket ju är positivt. Nervositeten inför gymnasiet bara växer, och jag bävar för att det ska bli bra! Mitt intresse för film har under lovet vuxit en hel del, och nästan överstigit mitt spelande med raketfart. Brukar bli ca. 2-3 filmer om dagen nu för tiden för min del. Igår blev det Inception, När lammen tystnar, två välgjorda filmer som har lyckats ta sig in på IMDBs lista med 250 bästa filmer genom tiderna, och när man ser de själv kan man förstå varför. Innan jag kan känna mig någorlunda fulländad vill jag dock se Gudfadern trilogin, som jag(hör och häpnad) lyckats missa....

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 27 augusti 2013 kl. 09:05

Stort grattis Fredrik på födelsedagen :D
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
jaytownsend93
Wompråtta

Inlägg av jaytownsend93 » 27 augusti 2013 kl. 14:31

Grattis :)
"I think he's a she... and I think she's a Changeling"

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 7 september 2013 kl. 13:45

Tack! :D
Dark-lord skrev:Innan jag kan känna mig någorlunda fulländad vill jag dock se Gudfadern trilogin, som jag(hör och häpnad) lyckats missa....
Du är dessvärre inte ensam om det. Jag har dessutom haft Gudfadern-trilogin på DVD stående här hemma i drygt 10 år utan att lyckats se filmerna. :oops:

På tal om När lammen tystnar, som du också nämnde. Har du sett de andra Hannibal Lecter filmerna?
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darkdwarf
Padawan

Inlägg av Darkdwarf » 12 september 2013 kl. 03:52

När en tråd som jag bevakar besvaras, kan jag ställa in att jag ska få ett mail då?

Skriv svar