Struntsnackstråden Den Tredje

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Re: Struntsnackstråden Den Tredje

Inlägg av Darth Robin » 2 juli 2011 kl. 20:08

linusw skrev:komfimerade mig idag och på slutet när vi gick ut ur kyrkan så spelade dom "The Throne Room" från episode 4 på orgel :D
coolt 8)
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 juli 2011 kl. 00:47

En stund i ramljuset 8)

http://www.gametrailers.com/video/episo ... ack/717028

Börjar efter halva avsnittet. Skrattar lite åt namnet (de som är duktigt med slangord på engelska kanske kan gissa varför), samt så höll han inte med mig. Men jävligt kul att få svar av Michael Pachter , en av de mer kända analytiker av spelbranschen.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 3 juli 2011 kl. 10:26

Är det spelen utvecklade av LucasArts du menar eller pratar du om alla Star Wars-spel?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 juli 2011 kl. 12:19

Darth Worgen skrev:Är det spelen utvecklade av LucasArts du menar eller pratar du om alla Star Wars-spel?
Min grundtanke med frågan var varför Lucasarts själv inte lyckats producera någon riktig hit senaste 10 åren typ. Alltså nej, frågan rörde inte alla Star Wars spel, bara Lucasarts egna titlar (deras märke är med på alla sw-spel, men inte som utvecklare).

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 3 juli 2011 kl. 13:11

Wilfer88 skrev:En stund i ramljuset 8)

Börjar efter halva avsnittet. Skrattar lite åt namnet (de som är duktigt med slangord på engelska kanske kan gissa varför), samt så höll han inte med mig. Men jävligt kul att få svar av Michael Pachter , en av de mer kända analytiker av spelbranschen.
Wow!! :O Tänk att helt vanliga personer bara kan få sina frågor upplästa sådär, läser han upp om jag skickar en fråga också? :)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 3 juli 2011 kl. 13:21

Dark-lord skrev:
Wilfer88 skrev:En stund i ramljuset 8)

Wow!! :O Tänk att helt vanliga personer bara kan få sina frågor upplästa sådär, läser han upp om jag skickar en fråga också? :)
Jag fick vänta något över en månad på att få ett sånt svar. Det måste ju vara något han kan svara på och något som känns relevant för honom som bransch-analytiker att sen ge ett svar som kanske andra också önskar veta. Han får ju in hundratals frågor han får sortera bland, så visst, skicka in och se, sannolikhet att han svarar på mer Star Wars-frågor väldigt snart är dock inte så troligt.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 6 juli 2011 kl. 18:22

Star Wars: Knights of the Old Republic II är faktiskt ett bra spel och jag ångrar att jag överdrev förut. Ljussablar är inte prioritet 1 och jag får nöja mig med att använda andra vapen, det får duga helt enkelt. Istället för att klaga på att jag inte fått alla delar till en ljussabel kan jag istället ta en titt på spelets fördelar.

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 6 juli 2011 kl. 18:38

Darth Worgen skrev:Star Wars: Knights of the Old Republic II är faktiskt ett bra spel och jag ångrar att jag överdrev förut. Ljussablar är inte prioritet 1 och jag får nöja mig med att använda andra vapen, det får duga helt enkelt. Istället för att klaga på att jag inte fått alla delar till en ljussabel kan jag istället ta en titt på spelets fördelar.
Där ser du, det löns inte att dra förhastade slutsatser. :wink:
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 juli 2011 kl. 19:19

Darth Worgen skrev:Star Wars: Knights of the Old Republic II är faktiskt ett bra spel och jag ångrar att jag överdrev förut. Ljussablar är inte prioritet 1 och jag får nöja mig med att använda andra vapen, det får duga helt enkelt. Istället för att klaga på att jag inte fått alla delar till en ljussabel kan jag istället ta en titt på spelets fördelar.
Fast du kommer ju få en Ljussabel senare ;) Men ja, jag håller med - att säga att kotOR spelen är dåliga är lika fel som att säga att Holiday Special är sevärd :mrgreen:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 6 juli 2011 kl. 19:49

Efter Star Wars-filmerna tycker jag Kotor-spelen känns mest Star Wars. Ingen bok,tidning, leksak eller annat spel, har lika bra Star Wars-känsla.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 juli 2011 kl. 19:57

Jag håller med, kotOR spelen är ett fans skyldighet att ta del av :)

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 7 juli 2011 kl. 14:08

Dark-lord skrev:Jag håller med, kotOR spelen är ett fans skyldighet att ta del av :)
Skyldighet och skyldighet. Inte ens du klarar av de hårt ställda kraven :lol: Jag skulle snarare säga att det är missbedömning att tro att Star Wars bara gör sig bra på film. Sen olyckligt om man inte testar på Kotor-spelen när man ändå gett sig ut på EU-äventyr.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 7 juli 2011 kl. 15:29

Jag ser inte filmerna som "huvud Star Wars", det är bara en del av den stora sagan..

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 7 juli 2011 kl. 17:32

Har nu en ljussabel i Kotor 2!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 7 juli 2011 kl. 18:21

Grattis Worgen! Själv ska jag läsa Ep III och spela Galaxies med min Jedi Knight!

Peace out!

Skriv svar