Struntsnackstråden Den Tredje

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Re: Struntsnackstråden Den Tredje

Inlägg av Darth Robin » 30 oktober 2011 kl. 09:30

Grattis Master Windu :P
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 31 oktober 2011 kl. 01:21

Nån som firade Halloween? Årets höjdpunkt för mig! :D
Det var helt okej för mig, men drack lite för många drinkar.
Var sminkad som en vampyrtjej (med röda linser och förlängda hörntänder) och hade en ganska snygg håruppsättning så det blev riktigt bra.

Tittade lite på AotC idag och fick sån jävla lust att göra en padawan-fläta. Den blev lite ful nertill, för jag hade bara röda gummiband och sidenband, vilket sög! Får kvinnligt sällskap imorgon, och hon gillar att leka med mitt hår, så vi får se hur många timmar får sitta kvar. Hur många nördpoäng får jag för den? :D
Bild
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 31 oktober 2011 kl. 19:36

2. Som sagt så är den inte världens vackraste längst ned, men allra mest avdrag blir det för att du kommer till största sannolikhet inte dubbas till jediriddare i samband med dess avlägsnande.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 1 november 2011 kl. 18:30

Har någon sett documentären The People vs George Lucas?
Jag har. Den är faktiskt bra. Den handlar om relationen mellan Lucas och star wars fans(och lite om Indi-fansen också).
Det är inte en Lucas-baching film, de talar också om värför vi dorde respektera Lucas. Såklart är det mycket Lucas hat med p.g.a. fansen som skriker ut sina åsikter. Den visar också hur Star Wars effekterade världen och hur "The Special Editions" och Prequelfilmerna mottogs bland fansen. Den ställer också den intressanta frågan: Har fansen rätt att klaga på att GL ändrar sina filmer eller får han göra vad han vill med dem?
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 1 november 2011 kl. 20:47

Jag tyckte den inte var så bra. Allt dom gjorde var ju att gnälla och gnälla. Liksom va f*n.
Men ja dom pratade om hur dom respekterade honom men sen snackade dom om hur han förstörde deras liv med alla star wars prylar men det är ju inte hans fel direkt.
Några saker kan jag hålla med om t ex om att han blev förändrad efter succen med den första trilogin.

Tog föresten bort det inlägget i och med att jag har nu kollat halva av den.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 1 november 2011 kl. 22:57

Jag brukar säga så att jag respekterar honom för att han skapade världens bästa saga, samt att Episod 4 faktiskt var riktigt toppen på sin tid. Men förutom det är han en rätt usel filmskapare och en av världens bästa på att generera pengar :lol: Väldigt ofta verkar han syssla med detaljer av mindre betydelse och lånar alltid idéer från andra istället för att skapa något helt nytt. Syns verkligen i alla dokumentärer hur det hela tiden refereras till gamla verk som George Lucas sett och sedan hur han misslyckas med att göra nånting meningsfullt av det i sina filmer. Ska bli spännande och se hur det går med Red Tails förresten och se om hans Lucasfilm kan skapa något mer än bara effekter.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 2 november 2011 kl. 19:46

stefan313 skrev:Jag tyckte den inte var så bra. Allt dom gjorde var ju att gnälla och gnälla. Liksom va f*n.
Ja, som om du inte förväntade dig det av en fim med den titteln :roll:
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 2 november 2011 kl. 20:47

Lite kuriosa över förhandstitten på tor är att när jag och resten av sw-gänget kom till stockholm, så visste vi bara att vi skulle till EAs kontor för att testa TOR och snacka lite med dem (Bioware har inget eget kontor i Sverige). Det som kom som en stor chock/enorm överraskning, var att vi fick testa TOR i exakt samma korridor som Sveriges maffigaste spel någonsin: Battlefield 3 producerades :D
Vi hade plötsligt hamnat i DICE utvecklings-studio. Vi fick se folk jobba där, men kan inte minnas jag såg någon ha Battlefield 3 igång på någon skärm. Men det var ändå oförglömligt. Och vi fick käka lunch i deras matsal. Med ordentlig utsikt över Stockholm. Tummen upp för att medarbetarna på denna sida fick komma dit :D

Ingen hemlighet heller att Battlfield 3 har jag redan köpt och spelat i över 20 timmar på multiplayer, och TOR:CE är förbokat sen den tiden det blev möjligt :wink:

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 3 november 2011 kl. 12:32

Nån som ska till Gamex i helgen?

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 3 november 2011 kl. 14:39

Darth Vader Fan skrev:2. Som sagt så är den inte världens vackraste längst ned, men allra mest avdrag blir det för att du kommer till största sannolikhet inte dubbas till jediriddare i samband med dess avlägsnande.
Längst ner är det ju ingen fläta - utan bara löst hår, som det ska vara! Det fula var snarare det svarta sidenbandet.
Jag kommer klippa av den om 99 dagar, för då kommer TPM! Det gör mig inte till riddare, men det gör mig i alla fall till ett lyckligt fan :D
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 4 november 2011 kl. 00:37

hunt3d skrev:Nån som ska till Gamex i helgen?
Javisst. Gillade mässan förra året, så jag ska definitivt tillbaka i år också.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 4 november 2011 kl. 16:56

Kom nyss hem från gamex, var rätt trevligt. Fick en lapp som gav mig en aktiveringskod till Dwarfs!? på steam, samt så fick jag spela lite ME3 coop :) Var lite besviken över att man inte såg något SWTOR :/
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 8 november 2011 kl. 16:03

Sjuk jäkla solnedgång jag har utanför fönstret. Så vackert att jag bara sitter och bara gapar --> :o
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 8 november 2011 kl. 21:09

Fredrik Jonsson skrev:Sjuk jäkla solnedgång jag har utanför fönstret. Så vackert att jag bara sitter och bara gapar --> :o
Ja, verkligen. Overkligt vackert.
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 8 november 2011 kl. 23:10

Plo Koon skrev:
Fredrik Jonsson skrev:Sjuk jäkla solnedgång jag har utanför fönstret. Så vackert att jag bara sitter och bara gapar --> :o
Ja, verkligen. Overkligt vackert.
Okej.... kul för er. här har det varit fullständig dimma senaste 16 timmarna...Någon sol har då inte besökt Skövde idag :roll:

Skriv svar