Struntsnackstråden Den Tredje

Diskussionsforum för allt mellan himmel och jord.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Struntsnackstråden Den Tredje

Inlägg av Wilfer88 » 2 mars 2012 kl. 22:00

Star Wars är nog lite avundsjuk på rymdkriget här: http://www.youtube.com/watch?v=bG2mdZ23eP8
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 3 mars 2012 kl. 23:40

Dunno, har det verkligen mycket att komma med jämfört med slaget över Coruscant i början av ep 3? Det var iaf mer välkoordinerat :lol:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 9 mars 2012 kl. 23:33

Nu har jag en väcka i Hemmavan framför mig. Det kommer att bli kul :D Inge internet doc :(
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 28 mars 2012 kl. 21:46

Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 29 mars 2012 kl. 16:39

:lol:
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 10 april 2012 kl. 00:26

Är det någon mer utöver jag som följer Game of Thrones serien på tv nu? Det är en otroligt välgjord tv-serie som garanterat är något av det bästa som finns på tv. Håller just nu på att läsa böckerna(ska precis börja med fjärde) och de har varit otroligt bra på att hålla serien så lik som möjligt! Böckerna rekommenderas starkt till alla som är det minsta lilla intresserade av fantasy, men även de som inte är det, utan bara vill vara med om lite awesome läsning.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 10 april 2012 kl. 07:32

Darth Vader Fan skrev:Är det någon mer utöver jag som följer Game of Thrones serien på tv nu? Det är en otroligt välgjord tv-serie som garanterat är något av det bästa som finns på tv. Håller just nu på att läsa böckerna(ska precis börja med fjärde) och de har varit otroligt bra på att hålla serien så lik som möjligt! Böckerna rekommenderas starkt till alla som är det minsta lilla intresserade av fantasy, men även de som inte är det, utan bara vill vara med om lite awesome läsning.
Var en arbetskamrat som tipsade mig om en riktigt bra amerikansk serien som precis gått i usa under sommaren. Jag hade dock ingen egen dator så fick vänta till mitten på augusti. Hade inte läst böckerna eller hört något om den, men eftersom jag "råkade" se ganska många minuter av flera avsnitt under min tågresa hem tack vare en annan resenär kollade på serien under resans gång, så visste ju jag vad en av de första sakerna jag skulle göra när jag slagit mig till ro i hemmet igen :lol:

Följa serier på TV har jag aldrig lärt mig göra, har dock ändå sett två av avsnitten på svt. Blev nästan sugen att se serien igen. För jag håller med om att den är riktigt bra.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 10 april 2012 kl. 23:40

Jo, precis, det är inte ett under att George R.R. Martin ibland kallas för den amerikanske Tolkien. Han har lyckats skapa en helt otroligt detaljerad värld, fylld av intriger och maktstridigheter. Tolkien var den absolut största mästaren när det kom till att måla upp miljöer och göra beskrivningar, på samma sätt är GRRM helt överlägsen när det kommer till interaktion mellan personer. Allt är bara så underbart bra. Och det reflekteras helt perfekt i serien, de har verkligen jobbat så nära böckerna som möjligt.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 31 maj 2012 kl. 17:37

Darth Vader Fan skrev:Allt är bara så underbart bra. Och det reflekteras helt perfekt i serien, de har verkligen jobbat så nära böckerna som möjligt.

Tycker serien är en jättebra tolkning av böckerna, och om det är något som skiljer sig så är det väl att serien helt klart är kryddad med mer erotik (inte mer sex kanske, men mer erotik). Seriens tolkning är väl i och för sig ganska uppfriskande. Mer Dany Targaryen och mer Loras Tyrell...!

Men i övrigt så tycker jag att de har arbetat väldigt nära böckerna, utan att det för den sakens skull blivit så att de tvingats utelämna saker, som fallet i princip alltid blir när man filmatiserar. Serieformatet passar så mycket bättre!
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 31 maj 2012 kl. 20:28

Jo, jo, precis som du säger så kan de erotiska delarna av serien lätt kunna vara lite för mycket... Det känns ibland väldigt opassande, karaktärer som säger saker som de inte borde göra med 13 helnakna kvinnor i bakgrunden. Men bortsett ifrån det så är det väldigt nice.

Also. Blackwater. Jäkligt grymt jobbat på det avsnittet, det märks att GRRM själv skrev det, tyvärr så togs många delar av hans manus bort, då producenterna ville spara in på specialeffekterna, the bastards!
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 31 maj 2012 kl. 21:17

Darth Vader Fan skrev:Jo, jo, precis som du säger så kan de erotiska delarna av serien lätt kunna vara lite för mycket... Det känns ibland väldigt opassande, karaktärer som säger saker som de inte borde göra med 13 helnakna kvinnor i bakgrunden. Men bortsett ifrån det så är det väldigt nice.

Also. Blackwater. Jäkligt grymt jobbat på det avsnittet, det märks att GRRM själv skrev det, tyvärr så togs många delar av hans manus bort, då producenterna ville spara in på specialeffekterna, the bastards!
Lillfinger är så jävla skön när han sitter och arbetar vid sitt skrivbord medan hans prostituerade övar på varandra i bakgrunden.

Blackwater? Hmm. Är det säsong 2? Inte sett ännu.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 31 maj 2012 kl. 22:16

Det är ju just det som är så jäkla skumt, han är en av de mest lömska karaktärer i typ all fiktion någonsin. Det make:ar ingen sense att han berättar halva sin bakgrundshistoria framför alla sina prostituerade.

Ja, det är säsong 2. Säsong 2 är awesome.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 31 maj 2012 kl. 22:18

Darth Vader Fan skrev:Det är ju just det som är så jäkla skumt, han är en av de mest lömska karaktärer i typ all fiktion någonsin. Det make:ar ingen sense att han berättar halva sin bakgrundshistoria framför alla sina prostituerade.

Ja, det är säsong 2. Säsong 2 är awesome.
Det där om Catelyn Stark menar du? Nej det var faktiskt väldigt märkligt att han berättade det, med tanke på alla spioner som härjar i Kungshamn. Det är säkert redan känt, men ändå. Sånt lönar sig väl aldrig?

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 12 juni 2012 kl. 20:31

Jahapp, så hade man tagit studenten också :roll: Skoj, även om dagen i sig är sjukt överhypead, snacka om en riktig TFU-effekt på hela den här studentgrejen :lol: Kan dock meddela allt gott folk här på forumet att jag firade genom ett inköp av Star Wars: Knights of the Old Republic: Commencement :mrgreen:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 21 juni 2012 kl. 00:50

Darth Vader Fan skrev:Jahapp, så hade man tagit studenten också :roll: Skoj, även om dagen i sig är sjukt överhypead, snacka om en riktig TFU-effekt på hela den här studentgrejen :lol: Kan dock meddela allt gott folk här på forumet att jag firade genom ett inköp av Star Wars: Knights of the Old Republic: Commencement :mrgreen:
Grattis! Fast jag håller med dig. Jag tyckte inte att studenten var så speciell. Hade lite svårt att förstå hur jag skulle förhålla mig till det hela. Personligen så har jag aldrig varit så mycket för att gå på stora fester, så jag antar att hela studengrejen helt enkelt inte riktar sig till mig. Den största grejen är väl egentligen att man (tror att man) äntligen slutar skolan.
Spoiler!
Vilket i mitt fall sannerligen inte var, eller så här sju år senare, är sant. F*n, man slutar ju aldrig plugga... :?
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Skriv svar