The Clone Wars säsong 3

Diskutera Rebels, The Clone Wars, Ewok-filmerna, Holiday Special eller några av de äldre tv-serierna.
Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

The Clone Wars säsong 3

Inlägg av Reptilicus » 15 september 2010 kl. 16:32

Asså! Jag orkar verkligen tyvärr inte bläddra igenom allt, en ny tråd behövs. Den andra var broken beyond repair så att säga.

På fredag (17 september) drar säsong tre i gång. Två okompletta guider för de två första avsnitten har publicerats på starwars.com. Här och här
Och förresten så heter det tredje och fjärde avsnittet Supply Lines och Sphere of Influence.... vilket jag hörde....någon annan stans....elusive.

Nya videos
The Clone Wars Season 3- The Chosen One
The Clone Wars Season 3 - Truly Cinematic

Säsong 3 kommer bli "something special" enligt Matt Lanter. Vilket kan.... betyda två olika saker.... visserligen men, jag har sett Embo i Celebration 5 trailern så det kan nog kompensera för några dåliga avsnitt.
Senast redigerad av 1 Reptilicus, redigerad totalt 15 gånger.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 15 september 2010 kl. 17:17

Jag blev också extremt irriterad av att den tråden aldrig verkar kunna bli lagad...

Vad man hittills fått sett av S3 så verkar den ha potential att bli bättre än S2. Och S2 gillade jag betydligt mer än S1. Så det går bara uppåt. Ska bli nice med S2 på Blu ray också om 1 månad ungefär.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 15 september 2010 kl. 17:25

Någon som vet om Ahsoka kände till relationen mellan Padme och Anakin?

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 15 september 2010 kl. 18:11

Hoppas hoppas att order 66 kommer vara med i sista säsongen av serien när den kommer, eller så slutar serien innan order 66 bryter ut.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 16 september 2010 kl. 17:42

Två nya previews av morgondagens avsnitt är uppe på sidan.
301 - Clone Cadets
302 - ARC Troopers

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 16 september 2010 kl. 18:40

Sänds dom nya avsnitten i sverige imorgon, eller dröjer det innan dom kommer hit?
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 16 september 2010 kl. 19:22

Teoretiskt sätt blir det så här i slutet av det sista avsnittet:

Kommentatorn pratar med sin udda röst (den vi hör i princip varenda avsnitt): Anakin Skywalker and Obi-Wan Kenobi is yet on another heroic mission! Can they free Palpatine from the claws of Count Dooku and General Grievous? And can they win the great battle above Coruscant?

Credits börjar.

Där tar The Clone Wars slut och Revenge of the Sith börjar. Om min teori stämmer återstår att se, men kan vara mycket möjlig. I alla fall mer verklighet än att jag lyckas bli statsminister över Sverige.

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 16 september 2010 kl. 20:52

Darth Bane skrev:Sänds dom nya avsnitten i sverige imorgon, eller dröjer det innan dom kommer hit?
För svensk TCW television får man allt vänta några bedrägliga månader. Möjligt dock att avsnitten finns på "world-wide-web" samma dag som de sänds. (Då otextad och oöversatt förstås)

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 16 september 2010 kl. 21:04

Darth Worgen skrev:Teoretiskt sätt blir det så här i slutet av det sista avsnittet:[...]
Spännande sätt att uttrycka sig. "Teoretiskt sett" betyder ju att du har en vetenskaplig grund till påståendet. "Jag har en teori, som är..." och "Teoretiskt sett så..." är verkligen inte samma sak. Du får gärna tala om vad för vetenskaplig grund du har. Och ja, jag är en besserwisser :wink:

Och eftersom vi pratar om teorier, så tror jag (fortfarande) att TCWs sista avsnitt handlar om att Rex får Order 66, ska döda Ahsoka, men vägrar. Men det är bara min teori.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 16 september 2010 kl. 21:12

Jag har en fråga, Ahsoka använder väl Ataru? Hon fightas ju väldigt akrobatiskt vilket borde antyda på Ataru men det är bara en teori som jag har.

Vilken favorit form jag har? Hmm, glad att du fråga. Blir lätt Tràkata. Jag menar finns det verkligen någon effektivare?

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 16 september 2010 kl. 21:17

Reptilicus skrev:Jag har en fråga, Ahsoka använder väl Ataru? Hon fightas ju väldigt akrobatiskt vilket borde antyda på Ataru men det är bara en teori som jag har.

Vilken favorit form jag har? Hmm, glad att du fråga. Blir lätt Tràkata. Jag menar finns det verkligen någon effektivare?
Jag tror inte det (ännu) finns något officiellt om Ahsokas form. Men Ataru hör ju till formerna som Anakin kan i alla fall grunderna till, så det låter väl inte orimligt. Skulle säga att Ahsokas form verkar vara en blandning av Ataru och Reverse Shien. Men, som sagt, det är bara en gissning.

Och Trákata är väl inte så mycket en egen form som en grupp av tekniker och strategier som kan användas i alla former, precis som Sokan?

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 16 september 2010 kl. 21:18

Kaxs skrev:
Darth Worgen skrev:Teoretiskt sätt blir det så här i slutet av det sista avsnittet:[...]
Spännande sätt att uttrycka sig. "Teoretiskt sett" betyder ju att du har en vetenskaplig grund till påståendet. "Jag har en teori, som är..." och "Teoretiskt sett så..." är verkligen inte samma sak. Du får gärna tala om vad för vetenskaplig grund du har. Och ja, jag är en besserwisser :wink:

Och eftersom vi pratar om teorier, så tror jag (fortfarande) att TCWs sista avsnitt handlar om att Rex får Order 66, ska döda Ahsoka, men vägrar. Men det är bara min teori.
Om man ser till fakta så tror jag att Rex inte hade haft några problem med att döda Ashoka men det är ju lite av en barnserie så jag håller med Kaxs.
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 16 september 2010 kl. 21:43

Kaxs skrev:Och Trákata är väl inte så mycket en egen form som en grupp av tekniker och strategier som kan användas i alla former, precis som Sokan?
Enligt Wookieepedia så är Tràkata en form, Sokan är mer en strategi som du säger.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 17 september 2010 kl. 13:03

Reptilicus skrev:Enligt Wookieepedia så är Tràkata en form, Sokan är mer en strategi som du säger.
Det är så, alltså? Sitter i skolan nu, men jag får kolla upp det i Jedi vs. Sith: The Essential Guide to the Force när jag kommer hem. Enda andra källan jag minns som ens nämner Trákata är Roleplaying Game: Saga Edition Core Rulebook, och i den så är både Trákata och Sokan former - men det är nog bara "game mechanics".

Men, men, det är ju lite ifrån ämnet. Ahsoka, alltså. Jag undrar vad hon kommer vara med om i säsong 3. Minns inte, är hon med mer i någon av de trailers vi har sett, än när hon pratar med Yoda och strider med Aurra Sing?

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 17 september 2010 kl. 13:17

Kaxs skrev:

Min teori är ganska uppenbar, därför kan jag lika gärna använda uttrycket "teoretiskt sätt".

Skriv svar