The Clone Wars säsong 5

Diskutera Rebels, The Clone Wars, Ewok-filmerna, Holiday Special eller några av de äldre tv-serierna.
Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: The Clone Wars säsong 5

Inlägg av Wilfer88 » 23 januari 2013 kl. 16:12

Jag kan hålla med att "första gången" kan vara speciell ibland. Själv tänker jag på bio-filmer som Dark Knight, Transformers 1 och Watchmen som jag gick och såg, sen blev totalt chockad över vilka felställda förväntningar man hade. Grymt positivt överraskad man blev. Det är härligt när det händer på storfilmer.

Jag ger dock inte tcw samma ställning. Jag gillar det mörka, det häftiga och inte så mycket mer. Jag stöter på väldigt mycket medelmåttigt och blir då och då grymt besviken. Hade nivån varit mycket mer jämn, då hade jag kollat mycket mindre på spoilers, för då vet man att det ändå kommer något bra. Men ibland, när nivån är låg, då försöker jag vinna nytt hopp, helt enkelt genom att försöka luska ut när det kommer något bra och hur bra det är, så slipper jag deppa lika länge.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 23 januari 2013 kl. 16:50

På tal om spoilers. Brukar det läcka ut vad avsnitten ska handla om? Var kommer informationen ifrån?
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 23 januari 2013 kl. 17:01

Fredrik Jonsson skrev:På tal om spoilers. Brukar det läcka ut vad avsnitten ska handla om? Var kommer informationen ifrån?
Väldigt sällan. Dock så har den nuvarande trilogin med Darth Maul-avsnitt redan släppts i en liten tidning av något slag, vad jag förstått. Så själva storyn inkl de allra flesta scenerna går redan att läsa om.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 8 februari 2013 kl. 17:40

Vad tusan. Såg precis att den här säsongen bara består av 20 avsnitt. Förväntade mig 22 som vanligt. Det var ju inte kul alls... Någon som har hört någon anledning?

Användarvisningsbild
Slave 4
Fuktfarmare

Inlägg av Slave 4 » 10 februari 2013 kl. 13:30

Än så länge är det obekräftat att det bara är 20 avsnitt.

Om det skulle vara så, så kan det bero på att de inte har tillräckligt många avsnitt klara. Eftersom den nya Clovis sagan är tre avsnitt så passar det sig inte riktigt som säsongs avslutning.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 12 februari 2013 kl. 01:35

Nja. Det kan inte vara brist på avsnitt. Hittills har man producerat 26 avsnitt för varje säsong trots att man bara kan visa 22. Så man har byggt upp en ordentlig buffert. Det som visas som det 20:e avsnittet den här säsongen är egentligen bara det 11:e i produktionscykeln för säsong fem. Det borde alltså finnas 15 avsnitt till från säsong fem + de 3 Clovis-avsnitten som är från säsong fyras produktionscykel. D.v.s. 18 avsnitt som bara ligger och dammar. Det är ju nästan en hel säsong bara det.

Däremot kanske det inte finns några berättelser som endast spänner två avsnitt som går att klämma in. Tycker nog att det här bevisar att man borde satsa på att göra även lite kortare berättelser. Den här säsongen har ju i princip alla berättelser bestått av fyra avsnitt. Vi hade säkert fått 22 avsnitt om de bara hade haft en tvådelad historia.

Tror väl som du, att Clovis-avsnitten inte riktigt passar sig för säsongsavslutning. Och man skapade väl alla möjliga problem när man höll på att kasta runt avsnitten som man gjorde den här säsongen. :roll:

Användarvisningsbild
Roblin72
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Roblin72 » 12 februari 2013 kl. 19:57

Eller så är det så att det är en öppen fråga om nästa säsong ska sändas eller ej. Det låter ju som om serien inte ska sändas på CN längre och vem vet om Disney tycker att det är värt att satsa på Clone Wars. Det skulle ju kunna förklara att Ahsoka avsnitten kastat in här på slutet. Det kanske är något som Filoni verkligen vill vara säker på att han får ut.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 15 februari 2013 kl. 14:11

Ja så kan det förstås vara. Men det låter absolut inte bra om det skulle vara så. :( Jag kommer ogilla Disney i lång tid framöver om de beslutar att skrota The Clone Wars nu.

Även om Maul-avsnitten var otroligt häftiga så känns det som om de här Ahsoka-avsnitten tär mer på mitt psyke.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 15 februari 2013 kl. 22:30

Fredrik Jonsson skrev:Ja så kan det förstås vara. Men det låter absolut inte bra om det skulle vara så. :( Jag kommer ogilla Disney i lång tid framöver om de beslutar att skrota The Clone Wars nu.

Även om Maul-avsnitten var otroligt häftiga så känns det som om de här Ahsoka-avsnitten tär mer på mitt psyke.
Jag tror inte de kommer toppa Maul-avsnitten, men jag tror de mycket väl kan bli den näst bästa serien för säsong 5. Det verkar hända mycket inför dessa sista avsnitt och vem vet hur de tänker avsluta denna säsong.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 18 februari 2013 kl. 01:16

Kollade nyss på de Maul-trilogin samt senaste, alltså andra avsnittet med Ahsoka. Väldigt fin hög nivå. Det är väldigt mycket som de fått in på några få minuter.

Jämfört med Onderon-avsnitten, där man minns inte något spektakulärt. Jedi-ynglingarna var okej och var faktiskt riktigt bra mot slutet, Hondo och allt det där. Droid-avsnitten, ja vi fick ju se några få Republic Commando-scener, sen en jäkla smäll, men 4 avsnitt för det, väldigt ovärt.

Säsongen började ju med Maul, men efter det, blev det trögt....Men nu mot slutet, riktigt topp-nivå. Precis som säsong 3. Inte lika djupa dalar, men topparna är Himalaya högt jämfört med ett genomsnitt-avsnitt.

2 helger kvar nu... sen, får jag väl börja följa Game of Thrones säsong 3 :roll:

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 14 juni 2013 kl. 12:43

Hm.. jag har verkligen inte tittat på de senaste avsnitten alls på ett bra tag, men jag fick reda på något som jag tycker är väldigt intressant. Det är nämligen så att röstskådespelaren till Huyang, ljussabelsdroiden, är David Tennant som spelar 10th Doctor i Doctor Who, det är ju asballt :D
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 14 juni 2013 kl. 15:48

Missat mycket om man inte sett den sista halvan av säsong 5. Dock är det nog bara ett par månader kvar innan det släpps på dvd och blu ray.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 juni 2013 kl. 23:57

Inte heller jag har sett något helt avsnitt alls på flera år... dvs runt säsong 2-3 tiden. Har för tillfället inget direkt intresse för denna serie, utan väntar hellre på Rebels... skulle dock kanske behöva kolla igenom TCW för att förstå lite dolda referenser och sådant i den kommande, om det blir någon slags spirituell uppföljare.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Ki-Adi Mundi
Wompråtta

Inlägg av Ki-Adi Mundi » 26 juni 2013 kl. 00:51

Wilfer88 skrev:Missat mycket om man inte sett den sista halvan av säsong 5. Dock är det nog bara ett par månader kvar innan det släpps på dvd och blu ray.
Finns det något specifikt datum till det än? Det känns som att det har gått en evighet sen säsong 4 släpptes, eller så är det bara hjärnspöken.
"I'm just a simple man trying to make my way in the universe." - Jango Fett

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 26 juni 2013 kl. 08:11

Jag har inte hört något, men säsong 5 slutade ju i våras, och precis som med andra säsonger, så kommer skiv-släppet ske på höst-sidan. Sent i september eller i oktober är min gissning.

Skriv svar