Star Wars Rebels (allmänna diskussioner)

Diskutera Rebels, The Clone Wars, Ewok-filmerna, Holiday Special eller några av de äldre tv-serierna.
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Star Wars Rebels (allmänna diskussioner)

Inlägg av Fredrik Jonsson » 20 maj 2013 kl. 16:59

Lucasfilm har utannonserat en ny animerad tv-serie. Produktionen av Star Wars Rebels har redan börjat och kommer ha sin premiär med ett entimmes långt specialavsnitt under hösten 2014 på Disney XD-kanalerna runt om i världen.

Simon Kinberg som annars jobbar som konsult för de nya Star Wars-filmerna kommer att bli en av seriens exekutiva producenter och kommer dessutom att skriva premiäravsnittet. Dave Filoni som var regissör för Star Wars: The Clone Wars kommer även vara exekutiv producent tillsammans med Greg Weisman.

"Jag kunde inte vara mer förtjust att få utforska nya delar av Star Wars-universumet," sa Kathleen Kennedy, VD för Lucasfilm. "Jag tror att Star Wars Rebels kommer fånga utseendet känslan och glädjen som både barn och deras föräldrar älskar med Star Wars."

Den actionfyllda serien utspelas mellan Episod III och IV, en era som spänner nästan två decennier men som vi hittills vet väldigt lite om. Star Wars Rebels utspelas i en tid då Imperiet säkrar sitt grepp runt galaxen och jagar de sista överlevande jediriddarna. För att få till det rätta utseendet har man studerat många av Ralph McQuarries konceptmålningar från 1970-talet.

Star Wars Rebels produceras av Lucasfilm Animation. Många av nyckelpersonerna till Star Wars: The Clone Wars kommer även att arbeta med den nya tv-serien, däribland Kilian Plunkett och Joel Aron. Besökare av sommarens stora Star Wars-konvent Celebration Europé II som arrangeras i tyska Essen kommer att få möjlighet att bli bland de första att se klipp från tv-serien.

Man har även släppt en video där Pablo Hidalgo för ett samtal med exekutive producenten Dave Filoni.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Star Wars Rebels (hösten 2014)

Inlägg av Dark-lord » 20 maj 2013 kl. 17:35

Fredrik Jonsson skrev:Lucasfilm har utannonserat en ny animerad tv-serie. Produktionen av Star Wars Rebels har redan börjat och kommer ha sin premiär med ett entimmes långt specialavsnitt under hösten 2014 på Disney XD-kanalerna runt om i världen.

Simon Kinberg som annars jobbar som konsult för de nya Star Wars-filmerna kommer att bli en av seriens exekutiva producenter och kommer dessutom att skriva premiäravsnittet. Dave Filoni som var regissör för Star Wars: The Clone Wars kommer även vara exekutiv producent tillsammans med Greg Weisman.

"Jag kunde inte vara mer förtjust att få utforska nya delar av Star Wars-universumet," sa Kathleen Kennedy, VD för Lucasfilm. "Jag tror att Star Wars Rebels kommer fånga utseendet känslan och glädjen som både barn och deras föräldrar älskar med Star Wars."

Den actionfyllda serien utspelas mellan Episod III och IV, en era som spänner nästan två decennier men som vi hittills vet väldigt lite om. Star Wars Rebels utspelas i en tid då Imperiet säkrar sitt grepp runt galaxen och jagar de sista överlevande jediriddarna. För att få till det rätta utseendet har man studerat många av Ralph McQuarries konceptmålningar från 1970-talet.

Star Wars Rebels produceras av Lucasfilm Animation. Många av nyckelpersonerna till Star Wars: The Clone Wars kommer även att arbeta med den nya tv-serien, däribland Kilian Plunkett och Joel Aron. Besökare av sommarens stora Star Wars-konvent Celebration Europé II som arrangeras i tyska Essen kommer att få möjlighet att bli bland de första att se klipp från tv-serien.

Man har även släppt en video där Pablo Hidalgo för ett samtal med exekutive producenten Dave Filoni.
Hoppas denna serie håller en hög kvalité, och vars enda syfte inte är att mjölka pengar ur fansens fickor.

I och med The Clone Wars utveckling från filmen till den femte säsongen kan vi nog förvänta oss att denna serie börjar redan på topp. Kommer följa projektet med största intresse.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 20 maj 2013 kl. 23:48

Det känns verkligen helt optimalt att den utspelar sig mellan Episod III och IV. Nu finns det ju inga tvivel om att de har möjlighet att bygga vidare på de lösa trådar som fortfarande finns kvar från The Clone Wars, t.ex. hela grejen med Maul.

Känns också som en väldigt spännande tidsperiod. Jag längtar verkligen till man får se lite TIE fighters och X-vingar!

Men vem eller vilka tror ni kommer vara seriens huvudpersoner. De flesta från The Clone Wars går väl bort. Kan man hoppas på att Ahsoka kommer tillbaka?

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 21 maj 2013 kl. 09:26

Helt underbara nyheter! Nya filmer och så detta! De kommande åren blir nog de bästa i Star Wars sammanhang sedan 1977-83
"-We´re doomed...
-Did you hear that? They made Jimmie admin, we will be destoryed for sure..

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 21 maj 2013 kl. 10:16

Detta låter som bra nyheter! :D

Men nu till andra åsikter. På ett eller annat sätt ersätter detta Star Wars: Underworld och Star Wars: 1313 som utspelar sig under samma tidsperiod. Referenser till båda titlar låter mindre troligt (prisjägare har i alla fall en chans att dyka upp) - men referenser till The Clone Wars låter som en verklighet, flera nyckelpersoner från nämnda TV-serie kommer att producera Star Wars: Rebels.

Bortser man från detta låter den nya TV-serien väldigt lovande, att få se mer av de äldre Stjärnornas Krig-filmernas värld lockar mig.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 maj 2013 kl. 18:19

Fredrik Jonsson skrev:Det känns verkligen helt optimalt att den utspelar sig mellan Episod III och IV. Nu finns det ju inga tvivel om att de har möjlighet att bygga vidare på de lösa trådar som fortfarande finns kvar från The Clone Wars, t.ex. hela grejen med Maul.

Men vem eller vilka tror ni kommer vara seriens huvudpersoner. De flesta från The Clone Wars går väl bort. Kan man hoppas på att Ahsoka kommer tillbaka?
Indeed! Tänk er hennes reaktion när hon får reda på att Darth Vader i själva verket är hennes gamla mästare....
Fullt möjligt att Maul dyker upp också, om de inte nu redogör hans slutgiltiga öde nu i bonusavsnitten.

Hoppas personligen inte vi får se Galen Marek/Starkiller. Hans historia har vi redan sett i TFU, och får väl medge att det skulle vara tröttsamt att tvingas uppleva den ännu en gång....

Jimmie skrev:Helt underbara nyheter! Nya filmer och så detta! De kommande åren blir nog de bästa i Star Wars sammanhang sedan 1977-83
Darth Worgen skrev:
Bortser man från detta låter den nya TV-serien väldigt lovande, att få se mer av de äldre Stjärnornas Krig-filmernas värld lockar mig.

Håller fullkomligt med! Positivt att de fokuserar mycket på OT nu och till synes försöker återställa Star Wars till sina ursprungliga rötter. Detta kan nog bli riktigt bra!

The Clone Wars koncept att hjältarna är på mindre äventyr i ett eller flera avsnitt, och sedan tar sig an ett annat i det följande. Likt de gamla Marvel-tidningarna. Tänk er då en likadant serie, som utspelar sig under OT, och använder sig av dess karaktärer.... Blir ju som de gamla serietidningarna i rörlig bild. :O

Väntar hängivet på mer info om detta! Skulle kanske dra igenom hela TCW medan jag väntar? Har bara sett hela första och andra säsongen(med vissa undantag), faktiskt, och om de gör referenser till den kanske det är bäst att veta vad de snackar om.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 23 maj 2013 kl. 16:33

Jag vet inte om det här har postats någon annanstans. Men jag snubblade över de där domännamnen som Lucasfilm registrerade för ett par veckor sedan och upptäckte något intressant.
gunganfrontier2.com
gunganfrontier3.com
gunganfrontier4.com
order67.net
starwarsalliance.com
starwarsrebels.com
starwarswolfpack.com
wolfpackadventures.net
wookieehunters.com
Undrar om det betyder att vi kommer få se fler titlar kopplade till något av domännamnen, eller om man bara lade ut rökridåer? Jag gissar på det senare. Kul i alla fall att titeln på den här tv-serien har funnits rakt framför näsan på oss.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 24 maj 2013 kl. 15:22

Härlig nyhet. Jag hoppades att de skulle hitta någon bra fortsättning för teamet bakom tcw, även om många fått gått.

Frågan jag känner är om de fokuserar mer på tonåringar denna gång. Mer action och mer djup, storys som faktiskt har tid för mer komplexa handlingar och tvister.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 24 maj 2013 kl. 17:04

En fråga; har det någonsin varit en roligare och mer spännande tid att vara Star Wars-fan?

Tror inte det! :D
"-We´re doomed...

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 maj 2013 kl. 13:38

Jimmie skrev:En fråga; har det någonsin varit en roligare och mer spännande tid att vara Star Wars-fan?

Tror inte det! :D
Det skulle väl varit under 90-talet när en fjärde Star Wars-film annonserat! ;) Tror dessutom att många var rätt spända när ESB och ROTJ kom!
Wilfer88 skrev:Härlig nyhet. Jag hoppades att de skulle hitta någon bra fortsättning för teamet bakom tcw, även om många fått gått.

Frågan jag känner är om de fokuserar mer på tonåringar denna gång. Mer action och mer djup, storys som faktiskt har tid för mer komplexa handlingar och tvister.
Jo, jag hoppas också på djupa och komplexa tvister! Action är dock inte en garanti för kvalité(kolla bara på PT, mycket bra action, men känslolös och meningslös sådan!). Själv önskar jag som sagt på att det är upplagt ungefär som de tre äldre filmerna.

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 29 maj 2013 kl. 13:48

Tveksamt. Under 90talet visste vi att vi skulle få filmer där vi redan visste mycket av handlingen.
Denna gången får vi 3 nya filmer vars handling är helt okänd, + spin off filmer och ny tvserie.

Jag som var med på 90talet kan säga att iallfall JAG är mycket mer förväntansfull
och exalterad nu :-D
"-We´re doomed...

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 14 juni 2013 kl. 12:47

Hm... betyder det här att denna animerade serie ersätter de tidigare planerna på en icke-animerad tv-serie under samma tidsperiod?

Apropå domännamnen som de registrerade, vad fasen är gunganfrontier2-4 för något? :o Vill man ens veta?
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 15 juni 2013 kl. 00:11

Darth Vader Fan skrev:
Apropå domännamnen som de registrerade, vad fasen är gunganfrontier2-4 för något? :o Vill man ens veta?

Gungan Frontier är något gammalt PC-spel som kom kring Episod 1-tiden, utvecklat av det nu nedlagda dotterbolaget till LucasArts, Lucas Learning. Efter lite research ska det tydligen gå ut på att skapa ett stabilt ekosystem på Naboo, så att Gungarnerna kan leva där..... sjukt intressant, eller vad sägs?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 19 juli 2013 kl. 17:11

Jag ber om ursäkt för dubbelposten, men....

Något nytt angående tv-serien?

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 19 juli 2013 kl. 19:03

Lucasfilm har registerat flera domäner tidigare som visat sig vara villospår. Kommer någon t.ex. ihåg Ambu Fett ?

Lucasfilm har lovat att släppa mer info om TV-serien i ett seminarie på Celebration Europe II om precis en vecka.
When your face is a prune, action goes BOOM!

Skriv svar