Favorit Sith lord

Diskutera berättelserna som spann vidare på Star Wars-sagan, och numera inte är en del av kanon.
Användarvisningsbild
DarkLordKaan
Wompråtta

Favorit Sith lord

Inlägg av DarkLordKaan » 29 maj 2011 kl. 11:49

Den här tråden kanske redan finns men jag skulle ändå vilja veta vilka sith lorder är era favoriter. Ni kan också diskutera och prata om dom olika mörka herrarna. Mina favoriter är nog Darth Nihilus och Darth Tyranus ( Greve Dooku).
Our first catch of the day.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Re: Favorit Sith lord

Inlägg av Kaxs » 29 maj 2011 kl. 17:13

Sjukt svår fråga. Har många favoriter. Darth Vader är klart på toppen av listan, med kejsaren kort efter, men i övrigt vet jag inte vilka som hamnar högst. Har ju en svag punkt för Darth Traya, så jag kanske får säga henne. Men så har vi ju Darth Nihilus och Darth Sion, Darth Revan och Calimondra-familjen, vi har... finns så sjukt många underbara Sither! :twisted:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 29 maj 2011 kl. 18:36

Ja de är svårt...hmm jag måste nog säga att Darth Bane och Darth Vader kniper en sammanlagd förstaplats, älskar Vaders tragiska historia och Bane är en helt underbar karaktär me! Efter dom blir det svårt, men om jag ska få med en tredje blir det Darth Plagueis.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 29 maj 2011 kl. 19:11

Darrth Vader vinner nog för mig. Revan kommer på en stark andraplats. Sen vet jag inte riktigt. Darth Tyranus och Darth Sidius är coola. Dart Malak och Darth Caedus är inte så dumma heller. Eller "dumma" kanse kanske dom är :lol:
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 29 maj 2011 kl. 19:36

Darth Bane tror jag. Men jag har varken spelat KOTOR, läst Legacy eller någonting, så jag har inte så mycket att jämföra med...

Exar Kun verkar annars häftig :)
There is no emotion, there is peace
There is no ignorance, there is knowledge
There is no passion, there is serenity
There is no chaos, there is harmony
There is no death, there is the Force

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 29 maj 2011 kl. 20:47

Darth Krayt, eller kanske Darth Plagueis, får se efter att ha läst Plagueis-boken när den kommer ;D
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 30 maj 2011 kl. 18:37

Wedge Antilles skrev:Exar Kun verkar annars häftig :)
Kun är väldigt olika cool i olika källor. Han var ingen favorit i Tales of the Jedi, men som han framställs i The Jedi Academy Trilogy och I, Jedi så är hans helt fantastisk!

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 30 maj 2011 kl. 20:29

Darth Revan skulle jag väl säga. Men sen är det väl också Darth Vader. Dom båda är väldigt häftiga, starka och har en snygg teknik men jag tror nog Revan är snäppet högre.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 30 maj 2011 kl. 21:10

stefan313 skrev:Darth Revan skulle jag väl säga. Men sen är det väl också Darth Vader. Dom båda är väldigt häftiga, starka och har en snygg teknik men jag tror nog Revan är snäppet högre.
Då är det ju trevligt att de kommer en bok om honom då, som dessutom lär höja hans popularitet hos många användare här på forumet :wink:
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 maj 2011 kl. 23:07

Kaxs skrev:
Wedge Antilles skrev:Exar Kun verkar annars häftig :)
Kun är väldigt olika cool i olika källor. Han var ingen favorit i Tales of the Jedi, men som han framställs i The Jedi Academy Trilogy och I, Jedi så är hans helt fantastisk!
Jag som tänkte säga tvärtom :lol:

Min favorit Sith Lord måste bara bli Darth Bane. Har skrivit utförligt tidigare vilka jag tycker mäktigast, men det rör inte mina personliga intressen. Nu när jag rest till mina föräldrar under tiden jag jobbar på orten under hela sommaren så tog jag med mig 2 små pocketböcker. Path of Destruction och Rule of Two (Dynasty of Evil är tyvärr inte pocket och fick inte plats i packningen). Har redan läst böckerna massor med gånger och nu under sommaren hinner jag säkert med 2 eller 3 genomläsningar till :lol:

Dessels väg från misshandlad gruvarbetare till den som lägger fram en ny filosofi som överlever 1000 år och nästan fullständigt besegrar Jedi-riddarna, grymt. Han gör flera misstag på vägen, men överlever allt. Och han lägger vägen alldeles perfekt för sin lärling för att på jämna villkor besegra honom. Underbart från start till stopp, jämfört med majoriteten av Sith Lord som dör med ett misslyckande.

Andra Sith Lords som jag gillar starkt är Darth Krayt, Darth Revan, Darth Malgus, Naga Sadow, Exar Kun. Filmernas Sith Lords känns i regel inte lika välutvecklade utan är mer som typiska filmskurkar (som råkar bli riktigt bra). Darth Zannah, Darth Wyyrlok III, Darth Traya och Vergere tycker jag är Sith Lords jag helst vill se mer verk av, även om det inte lär hända (Revan och Malgus är två jag vet jag redan kommer få mer av senare i år :D ).
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 31 maj 2011 kl. 08:23

Jag gilllar också Malgus. Jag har inte läst Desived men i trailersen så värkar han vara cool, dessutom har han en cool röst 8)
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 8 juni 2011 kl. 19:06

Han är minst lika awesome i Deceived-romanen :wink:

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 12 juni 2011 kl. 15:47

Darth Malgus har chans att växa ännu mer, jämfört med många andra som redan är färdiganvända typ. Revan har också tydligen inte sagt sitt än. Skulle inte ens förvåna mig om de tillslut även tar med honom i tcw säsong 4 (även om det är så lite att han bara nämns eller visas i en vision eller nåt).
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 13 juni 2011 kl. 13:30

Ja, de har just redan modellen för honom. Jag hoppas bara att de i så fall hinner tala om det med Drew Karpyshyn i tid före Revan-romanen, så att vi undviker stora canon-problem.

Och angåenda Malgus: vi har ju definitivt inte sett det sista av honom. Om inte annat så kommer han ju dyka upp i The Old Republic. Det är nästan det jag ser fram emot mest med spelet--att springa runt och säga hej till massa awesome Sithlorder. Men det är lite off-topic.

En Sith som jag inte vill glömma att nämna är även Darth Scabrous, skurken i den misslyckade skräckromanen Red Harvest. En av de sämsta SW-romaner som släppts sedan jag började samla, men Scabrous var verkligen den ljusa punkten i boken. Sjukt obehaglig snubbe. Han och hans galna experiment i sitt torn... ja, jag ska inte spoila för mycket. Men han var nästan det enda som gjorde boken värd att läsa. Hade författaren (Joe Schreiber) fokuserat mer på honom och mindre på zombierna, så hade det varit en fantastisk bok.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 9 juli 2011 kl. 15:14

Hmm? Darth Maul vinner nog för mig! Gillar hans fightingstil, och hans tysta, mystiska yttre.
Har även ett fakta kort där det står att han är en av de hårdast tränade Sitherna i orderns historia.
Sidious är också en bra kanditad! Han lyckas nästan alltid vinna på något sätt, hans planer fungerar alltid igenom, och hans onda skratt är asgrymmt. Sen se ber han alltid folk hugga ner honom så att de tar sina steg mot den mörka sidan :roll:

Sen kommer nog Malak/Vader/Tyranus på tredje plats: Kan ej avgöra vem jag gillar mest. Dooku är en sådan gentleman, och en av Jedi orderns skickligaste fäktare - Vader är sååå badass, utrotar nästan hela Jedi Ordern, bryr sig bara om sig själv, och hans uppofring i slutet är en av de mest episka scenerna i filmerna! Malak påminner ganska mycket om Vader, fast nästan ännu mer ondska i sig! Lyssna bara på hans röst liksom, och så spränger han bara planeter utan att tveka.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar