Threads of Destiny - Svensk fanfilm

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 7 januari 2010 kl. 16:10

Jag har hittat en sida där man har en intervju med regissören för filmen: http://sciencefictionbloggen.tv4.se/?s= ... of+destiny
Ni kankse har läst den en jag kolalde lite runt på internet och hittade detta. Det är skrivet den 18 juni 2009. Finns lite annat också förutom intervjun.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 19 april 2010 kl. 11:16

Den utspelar sig typ 104 ABY och trupperna har fortfarande stormsoldatsarmor....?
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 19 april 2010 kl. 11:36

I legacy... serietidningarna? :shock:
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 19 april 2010 kl. 17:20

Men då har de i alla fall uppgraderat rustningarna väldigt mycket.

Största problemet i Threads of Destiny är att Nya Republiken fortfarande finns - egentligen ersattes den ju av Galactic Federation of Free Alliances (Galactic Alliance) i The New Jedi Order-serien.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 20 april 2010 kl. 14:30

Om jag vore han som ligger bakom Threads of Destiny skulle jag hitta på två olika imperier som krigar mot varandra.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 20 april 2010 kl. 16:39

Lite ovärd historia. Det är ju precis det som händer i Legacy-serien. Sedan finns det redan ett antal andra historier med Imperiesnubbar mot Imperiesnubbar. Det hade inte varit särskilt originellt.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 11 maj 2010 kl. 19:16

Måste säga att jag är riktigt imponerad av de Teaser Trailer 1 och 2. Det må se lite B ut, men kan ändå klassificieras som en Star Wars film. Threads of Destiny kallar jag Star Wars Episode VII: Threads of Destiny. Istället för ett Episod VII som aldrig verkar komma så kommer Threads of Destiny till undsättning. Bättre än inget! :)

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 12 maj 2010 kl. 00:50

Darth Worgen skrev:Måste säga att jag är riktigt imponerad av de Teaser Trailer 1 och 2. Det må se lite B ut, men kan ändå klassificieras som en Star Wars film. Threads of Destiny kallar jag Star Wars Episode VII: Threads of Destiny. Istället för ett Episod VII som aldrig verkar komma så kommer Threads of Destiny till undsättning. Bättre än inget! :)
Enda grejen värd att kallas Episod VII är första boken i Thrawn-trilogin. Finns fan film på den också tror jag.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 maj 2010 kl. 19:52

När kommer filmen?vart kommer man kunna köpa den?är den canon?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 17 maj 2010 kl. 22:41

Dark-lord skrev:är den canon?
Det är en fan film. Klart det inte är canon.

Kan ju dock vara sevärt ändå...
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Skriv svar