STAR WARS FÖRENDRINGEN episod 2

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

STAR WARS FÖRENDRINGEN episod 2

Inlägg av Dark-lord » 4 februari 2010 kl. 16:50

här är en upp följare på Darth Worgens berättelse,fast den här är från episod 2 istället ni bestämer vad som kommer att hända och jag skriver kapitlen.ok jag börjar nu

Det är tusentals Naboo stridskepp och en Nabookryssare på vägg mot Coruscant,senator Amidala har i hemlighet förklätt sig till en pilot och iställer har Cordé tagit senatorns plats senare när de landar så kommer kapten Typho fram och säger till den förklädda Padmé
-Jag hade visst fel det var tydligen ingen fara iallafall
samtidigt är Zam Wessel nära och redo för ett försök att mörda senatorn
vad ska hända?
1.Zam Hoppar ned och skjutter ihjäl alla Nabooer
2.Zam använder ett skepp för att spränga Nabookryssaren
3.Pamdé säger jag känner en störning i kraften
4.Zam avaktar
5.Zam landar och frågar om hon får följa med
Senast redigerad av 2 Dark-lord, redigerad totalt 5 gång.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 februari 2010 kl. 17:42

kom igen det blir kul :)
dessotum så jobbade jag jätte hårt för att skapa det här och jag ska be om lov
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 februari 2010 kl. 17:56

jag tyckte det verkade som en bra idé jag vill också ha den här äran :cry:

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 6 februari 2010 kl. 13:38

Du skulle ha frågat mig innan. Jag tycker att det är ytterst onödigt att ha två likadana trådar. Du kanske inte läste originaltråden i detalj. Jag nämnde att Star Wars "sagan" ska bli förändrad, då alltså de 6 episoderna. Jag startade på Episod I och trådens berättelse ska fortsätta i efterföljarna. Att du gör en tråd som startar på Episod II blir lite konstigt när den andra tråden hamnar i Episod II.

För min del känns det lite... konstigt. Vad jag tror hadde du inte tålamod.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 februari 2010 kl. 13:45

Darth Worgen skrev:Du skulle ha frågat mig innan. Jag tycker att det är ytterst onödigt att ha två likadana trådar. Du kanske inte läste originaltråden i detalj. Jag nämnde att Star Wars "sagan" ska bli förändrad, då alltså de 6 episoderna. Jag startade på Episod I och trådens berättelse ska fortsätta i efterföljarna. Att du gör en tråd som startar på Episod II blir lite konstigt när den andra tråden hamnar i Episod II.

ursäkta worgen :lol:
jag ville bara ha samma ära som du det verkade så roligt

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 6 februari 2010 kl. 14:34

Dark-lord skrev:
Darth Worgen skrev:Du skulle ha frågat mig innan. Jag tycker att det är ytterst onödigt att ha två likadana trådar. Du kanske inte läste originaltråden i detalj. Jag nämnde att Star Wars "sagan" ska bli förändrad, då alltså de 6 episoderna. Jag startade på Episod I och trådens berättelse ska fortsätta i efterföljarna. Att du gör en tråd som startar på Episod II blir lite konstigt när den andra tråden hamnar i Episod II.

Gör faktiskt inte så mycket. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 februari 2010 kl. 14:39

Darth Worgen skrev:
Dark-lord skrev:

betyder det att jag får forstätta med det här eller tänker du be någon att låsa den?

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 6 februari 2010 kl. 16:17

Dark-lord skrev:
Darth Worgen skrev:
Dark-lord skrev: ursäkta worgen :lol:
betyder det att jag får forstätta med det här eller tänker du be någon att låsa den?
Det får en adminstratör avgöra.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 11 april 2010 kl. 14:53

Jag kommer hålla mig till den första tråden, det är trots allt originalet. Det känns, vilket Worgen redan sagt, onödigt med två stycken, särskilt när denna mer eller mindre blir ett plagiat.

Däremot förstår jag inte vad som ger admin skäl att låsa den här tråden? Det är ju öppet för vem som att skriva fan fics på det här forumet, så om admin låser kommer jag faktiskt bli lite irriterad. :roll:
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 11 april 2010 kl. 15:14

låt helst den här tråden dö och skriv inte i den

Användarvisningsbild
Storm
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Storm » 12 april 2010 kl. 17:14

Ja det kanske inte va den bästa idén.
Men fritt fram för alla skapa sådana trådar som Darth Worgen.
Men den skulle hetat nått annat, och handlat om något annat, då ser jag inga problem i det.
"- Set for Stun.."
Följ oss på Facebook!
http://www.facebook.com/pages/Starwarsse/306168473989

Användarvisningsbild
Shi-Noctious
Wompråtta

Re: STAR WARS FÖRENDRINGEN episod 2

Inlägg av Shi-Noctious » 7 juli 2012 kl. 00:33

Jag tycker vi kan köra på den här, om man känner för det. Kul idé har "många trådar"

Detta är Episod II "Attack of the Clones": with a future in motion.

Man skapar en egen historia som tillslut blir en fråga som nästa måste spinna vidare på, men 5 alternative, precis som skaparen av denna tråd började.

Jag är på!

........4: Zam Wessel avvaktar:
.........pågrund av att attacken möjligen skulle misslyckas eftersom hon inte räknat med 3 skepp. Zam var inte känd för att vara den listigaste prisjägaren, men tillräckligt för att kunna räkna ut att 1 av 3 är för små odds att chansa på, speciellt med tanke på den uppmärksamhet bombattentatet skulle bidra till, oavsett vem som omkom.

Zam ville vara helt säker på att avrätta senator Amidala, med 100 procents säkerhet. Det enda hon nu inte var säker på var hur Jango skulle reagera på hennes avvikande av överenskommen plan. De möttes på en diskret nattklupp, och Jangos reaktion var tydlig:

1: Han avvisade henne jobbet och bestämde att ta saken i egna händer
2: Han berömde henne för sitt tålamod och gav henne nya planer om var nästa bomb skulle detonera- denna gång i Amidalas eget kontor.
3: Han tog av sig hjälmen och gav henne två alternativ: .."Åk tillbaks till senatens hangar och hämta bomben genast för omprogramering eller så anförskaffar jag en annan medhjälpare och du blir arbetslös...för gott.
4: Jango skrattar åt hennes "fega" drag och drar fram sin blazter och avrättar henne utan att blinka.
5: Efter en lång tyst minut ger Jango henne en ny order, där hon måste infiltera sig som assisterande politiker vid Padmes sida och genomgå en "martyrdöd", genom att spränga sig själv bredvid henne....

nästa är fri att fortsätta......
"So the late great jedi, from moore than a long time ago, sad: "Peace we shall have in time....only time has not expired yet!"

Användarvisningsbild
Shi-Noctious
Wompråtta

Re: STAR WARS FÖRENDRINGEN episod 2

Inlägg av Shi-Noctious » 7 juli 2012 kl. 00:57

ATT NOTERA: Läste nyss den första tråden "Star Wars FÖRÄNDRINGEN" och den skiljde sig på ett sätt som jag tyckte var radikal eftersom jag antog att alla som deltar får lov att använda sin fantasi och skrivförmåga för att sätta storyn i rullning. Det med att endast en författar, ger alternativ och dessutom fortsätter först efter en omröstning....nja.....inte särklilt kul att delta när man bara ska rösta på ett "nummer".

Därmed insiterar jag verkligen på en fortsättning av den här tråden, som utvidgar möjligheterna för samtliga intresserade, samtidigt som berättelsen förmodligen blir mer intressant att följa. Alla bidrar med den del de vill, lång eller kort

MED ANDRA ORD BLIR DETTA MER SOM EN "LEK" DÄR ALLA FÅR DELTAGA LIKA MYCKET I SITT SKAPANDE SOM SÄKERT BLIR EN CHARMIG, SPÄNNANDE, ROLIG OCH UNIK FRAMSTÄLLNING AV STAR WARS SAGAN.
"So the late great jedi, from moore than a long time ago, sad: "Peace we shall have in time....only time has not expired yet!"

Skriv svar