Star Wars: The Rogue Jedis

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Star Wars: The Rogue Jedis

Inlägg av Dark-lord » 26 november 2010 kl. 22:06

Detta är ett litet rollspel som utspelar sig en månad efter Episod III.

Varje medlem som vill delta skriver faktan om sin karaktär på följande sätt.

Namn: Zy Dralex

Art: Tw'ilek

Kön: Man

Bakrund: Jobbade som smugglare åt Jabba The Hutt, men efter att Jabba vägrade hjälpa honom när han var svårt skadad och behövde medicinsk hjälp, så åkte han till Polis Massa för att sno lite läkemedel. Han blev upptäckt av Jedimästaren Saesee Tin som var på uppdrag där, och han kännde Zys styrka i kraften, så han tog med honom till Coruscant för att utbildas till Jedi. Jedirådet vägrade det dock (även om de funderade på att låta honom tränas) så Saesee tränade honom i hemlighet. Dock upptäckte Jedirådet det och var nära att utesluta Tin från Jedi Ordern, men hade Zy blivit mycket mäktig i kraften, så Tin fick vara kvar(och t.o.m bli medlem av Jedi Rådet). och Zy blev så småningom en Jediriddare.

Ålder: 37

Personlighet: Mycket allvarlig, inte särskilt skämtsam, tänker före handling.

Vapen: Två Ljussablar, en med Grön klinga och en med blå.

Skills: Skicklig i kraften.

Svaghet: närduell.

Ljussabel stil: Form IV: Ataru(han har två Ljussablar jag vet, men han använder oftast en i taget bara.)

Sida: Jedi Ordern, Republiken.

Det är tillåtet att vara allt från städare, till en Jedi Mästare.

Jediriddarna har nästan utrotats, och Republiken har blivit omorganiserat till ett Rymd Imperium.
Anakin Skywalker, den utvalde, han som skulle besegra Sitherna, och bringa balans till kraften, är död!
Darth Vader härskar över Galaxen med järnhand, men än finns det hopp!
En Republikansk flotta är påväg tillbaka till Coruscant, Jediriddarna på flottan är ovetande om deras kollegors öde, och KlonSoldaterna har inte fått besked om att Order 66 ska verkställas än, då det var för dålig räckvind på världen de vistades på.
Jediriddarna ser fram emot att meddela om segern mot Separatist styrkorna på planeten, till Jedirådet och Senaten, men våra hjältar kommer snart bli besvikna.....

Hoppas ni gillade inledningstexten :wink:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Re: Star Wars: The Rogue Jedis

Inlägg av linusw » 28 november 2010 kl. 16:42

Mycket Bra hoppas att fortsätter att skriva på den :)

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 november 2010 kl. 17:00

Ni måste skapa figurer om jag ska kunna fortsätta...
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
zeijlon
Droid

Inlägg av zeijlon » 28 november 2010 kl. 17:37

Bra Darkan
May the force be with you.

Användarvisningsbild
zeijlon
Droid

Inlägg av zeijlon » 28 november 2010 kl. 18:08

Namn: Mierax
Kön: Kvinna
Ålder: 25
Art: Korun
Personlighet: Blyg, snäll, envis, blir väldigt lätt avundsjuk
Utseende: Lång, smal, svart hår, gröna ögon
Bakgrund: Trots sin unga ålder har Mierax varit med om mycket. Har tidigare varit en Jedimästare och tränat upp blivande Jedis. Nära vän till Obi-Wan. Slutade vara Jedi när hon blev gravid med en Zabrak.
Nu är Mierax hemmafru till sitt treåriga barn Tanto, men utför ibland hemliga uppdrag om nätterna.
Vapen: En grön ljussabel
Skills: Mycket skicklig på att slåss med sin gröna ljussabel
Svaghet: Kärlek
Sida: Jedi Orden
Annat: Bor på Tatooine. Bara Obi-Wan känner till att hon varit Jedi.
May the force be with you.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 november 2010 kl. 19:01

En skyttel landar på Coruscant. Stormtrupperna har ingen aning om vem det är, men det är en Imperie skyttel.
Ut kommer en mörk blå Tw'ilek, och han bär en mantel.
Det är en Jedi! den tanken slog Officeren Dralph Garutto, och säkert många av hans män.
"Var helsad Kommendör!", sa Tw'ileken och bockade, "Slaget är äntligen avklarat efter så många månader, det är skönt att äntligen vara av med Robot skrällena!"
"Vad vill du? Vem är du? sa Garutto förvånat.
"Mitt namn är Zy, jag är Jedi General, och ledare för 803e Legionen"
"Jag har aldrig hört talas om 803e Legionen!" muttrade Dralph.
"Nej vi har stridit borta i yttre randen i 10 månader, så vi har inte kunnat kontakta eller ha nån som helst kontakt med Republiken överhuvudtaget" sa Jedin
Kommendören log, Jedin trodde tydligen att klonkriget fortfarande höll på, och att Jedi Ordern fortfarande var vid liv, han gjorde en signal med handen till soldaterna att öppna eld.

"Äntligen skönt att det är över!" sa en Klon soldat, "Nu kan man träna mer inför nästa strid"

"Det blir ingen mer strid med CIS, meninge" sa Kommendören.

"Vad menar du?"

Kommendören satte på ett meddelande som var över en månad gammalt.
Kansler Palpatines huvud, gömt i en svart mantel som nästan täckte hela ansiktet hoppade fram som en blå bild i ett hologram.
"Verställ Order 66 Kommendör!" sa Kanslern.

"Detta är skämmigt! Skammligt!" sa Kommendören, "Vi har missat ett viktigare uppdrag än vi nånsin kunnat drömma om!"
"Öppna eld mot Jedi Generalerna på bryggan!"

"Jag går och rapporterar till Jedi rådet nu!" sa Zy glatt.

Du ska inte rapportera nåt Jedi!" "Skjut honom!"
Klonsoldaterna öppnade eld mot Zy som förvånat drog Ljussabeln och parerade skotten.
Han tvingades slakta soldaterna.

Han sprang snabbt in i skyttlen igen och åkte mot kryssaren, när han landade i Hangaren öppnade hans egna män eld mot honom.

Zy dödade Klonerna, och gick förvånat mott bryggan.
"Varför skjuter Trupperna mig?"Jag har inte förått Republiken!"

När han anlände till bryggan såg han sina Jedi kollegor ligga döda framför fötterna på honom.

Zy började nästan gråta, men han höll inne det.

"Du kommer med mig!" sa en röst bakom honom. Han tittade bakåt och där stod en gammal bekant.....

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 29 november 2010 kl. 13:33

Dark-lord skrev:Ni måste skapa figurer om jag ska kunna fortsätta...

jag är inte så bra på det jag skulle nog bara paja allt :oops:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 november 2010 kl. 15:15

Jag skriver allt, men ni skapar karaktärer. Och jag frågar er innan jag gör nåt särskilt med era karaktärer :wink:

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 29 november 2010 kl. 19:29

Jag kan ärligt inte påstå att det är det bästa jag läst. Men det är inte det sämsta heller, och själv har jag misslyckats totalt med jag vet inte hur många fan fics. Så jag får väl ge lite stöd. Och att komma på karaktärer är inte det svåraste med att göra en historia, så jag kan offra mig :wink:

Namn: Xic Youte
Art: Iktotchi (som Saesee Tiin)
Kön: Man
Bakrund: Xic Youte var en Jedilärling under Klonkrigen. Strax efter Order 66 (som han nätt och jämnt undkom) blev han tillfångetagen av Imperiets kommandosoldater. Han blev en av Darth Vaders första inkvisitorlärlingar. Nu han har lämnat Inkvisitorcitadellet på Prakith och återvänt till Coruscant - för att jaga Jedi.
Ålder: 18
Personlighet: Inte lika obetänksam eller "random våldsam" som många mörka Jedier - han använder inte våld om det inte är nödvändigt - men lika hänsynslös och brutal när det är nödvändigt. I grunden tror han ändå att Imperiet är enda sättet att bevara freden i galaxen, så han tror att det han gör är rätt.
Vapen: Ett enkelt, rödklingat ljussvärd.
Skills: Sällsynt skicklig med telepati, "Jedi Mind Tricks", och andra tankerelaterade förmågor. Skicklig men inget märkvärdigt med ljussvärdet eller som pilot (i hans modifierade, svarta Eta-2:a).
Svaghet: Som sagt, är han inget märkvädrigt i strid. Eftersom han inte har samma ambition som andra inkvisitorer, utan bara gör det han tror är rätt, så är han också utsatt från sin egen sida.
Ljussabel stil: Form II: Makashi - samma stil som Dooku.
Sida: Imperiet.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 november 2010 kl. 21:17

Kan hålla med om att del 1 var ganska simpel och lite fånig.

Men jag var trött när jag skrev den, men jag lovar att del 2 kommer bli bättre :wink:

Dock blev jag själv nöjd med min inledning om jag får säga det själv :)

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 29 november 2010 kl. 21:28

inledningen var det bästa hittills men del 1 var ändå bra :)

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 1 december 2010 kl. 16:51

Helt okej inledning, keep it up!

Min karaktär:

Namn:
Jim

Art:
Människa, men misstänks vara något annat.

Kön:
Man

Bakgrund:
Många i galaxen vet om att han tillhör både Jedi och Sith-ordern, men hur det kom sig är det ganska tyst om. Yoda har tillåtit honom att hjälpa både Jedis och Siths för att saker och ting blir rätt.

Ålder:
19

Personlighet:
Säger aldrig ett knyst. Gillar att hjälpa alla (Jedis, Siths, Bounty Hunters etc.).

Vapen:
En grön ljussabel, kraften och en laserpistol.

Skills:
Skicklig med ljussabeln. Kan göra vad som helst med kraften, men gör inte vad som helst för allas bästa.

Svaghet:
Kvinnor.

Ljussabel stil:
Han kan alla ljussabelstilar.

Sida:
Allas sidor, inklusive sin egen.

Klädsel:
Ljusgröna jeans, en vit t-shirt, en brun läderjacka och en hjälm som täcker hela huvudet.

Husdjur:
En eldsprutande höna med horn och vingar.

Kännetecken:
Hjälmen, tystheten, förmågan att vara omtyckt av både Jedis och Siths och sitt annorlunda husdjur.

Sin största fruktan:
Att tappa hjälmen inför en folkmassa.

Familj:
Det enda man vet om hans familj är att hans syster försvann när han var liten.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 december 2010 kl. 17:05

På sitt kontor på Cosurcant satt Kejsare Palpatine och pratade med Mass Amedda.
"Jag lyckades med min plan!" sa den föredetta Kanslern glatt."Jedis är utrotade och jag styr galaxen, och Vader..."
Palpatine funderade på sin nya, mycket mäktiga lärljunge som han han nyss mutat att gå över till den mörka sidan, Anakin Skywalker var nu en halvrobot i svart rustning, mäktigare än någon Jedi. Möjligen mäktigare än han själv.
"Darth Vader har snart utrottat de sista Riddarna" sa Kejsaren.
Och med de orden steg Lord Vader in i rummet, med en Jedi också.
"Jag hittade honom på en av kryssarna mästare!" sa Vader.
Det var en Mörkblå Twi'lek med Jedi kappa, Vader höll hans Ljussabel hårt i sin hand.
"Bra Lord Vader! Döda honom!" sa Darth Sidious och log.

Zy såg Lord Vaders klinga fällas fram och höjas upp i luften, med han lyckades knäcka sina kedjor och använda Force pull i sista sekund, och parerade Vaders slag.
"Du må ha förintat mina kollegor, men jag kommer inte låta dig döda nån mer!" sa Zy och använde Force Push på Vader, som flög igenom kontorsingången.
"Kansler" sa Zy och bockade.
"Republiken, och Jediriddarnas år är över nu!" sa Palpatine när han slugnade Sith Blixtar i Zy, som flög rakt igenom fönstret och bort i staden.

Vader reste sig upp efter smällen han fått. Palpatine hade just dödat Jedin, så Vader gick undan och mediterade.
Han tänkte på Padmé, hans fru, hon som dog bärande på hans barn.
Padmé Amidala dog för 1 månad sen på Mustafar, och det var han själv som dödade henne.
"Hur kunde jag!" Vader plattade till väggen till kammaren med sin vrede.
"Varför är jag lojal till Kanslern Palpatine fortfarande?" Han lovade mig att Padmé skulle överleva om jag gick med honom!" "Han fick vad han ville och jag fick inget!"
Vader funderade, skulle han döda Palpatine en gång för alla?
Ta över Imperiet som Sithernas ledare, ha kontroll över senaten.
Vader satt och funderade länge, länge.....
Senast redigerad av 1 Dark-lord, redigerad totalt 5 gånger.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 5 december 2010 kl. 12:15

Man stavar det utrota, inte utrotta. :wink:

Annars en schysst fortsättning.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 december 2010 kl. 12:20

Fast ett litet slarvfel av så många ord gör väl inget?(ändå om jag rättade till det nu)

Skriv svar