Star Wars: The Rogue Jedis

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Re: Star Wars: The Rogue Jedis

Inlägg av Darth Worgen » 5 december 2010 kl. 12:34

Dark-lord skrev:Fast ett litet slarvfel av så många ord gör väl inget?(ändå om jag rättade till det nu)
Nej då, det gör inget. Ett stavfel ändrar inte en berättelse. Men ibland kan det dock göra det. Tex om man glömmer k:et på kläder blir det ett annat ord, läder.

Användarvisningsbild
zeijlon
Droid

Inlägg av zeijlon » 5 december 2010 kl. 15:41

Tror inte att man glömmer första bokstaven i ett ord. Ett stavfel brukar ju oftast vara mitt i ett ord, eller?
May the force be with you.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 5 december 2010 kl. 18:43

zeijlon skrev:Tror inte att man glömmer första bokstaven i ett ord. Ett stavfel brukar ju oftast vara mitt i ett ord, eller?
Jag tror inte man kan bestäma när/var man ska göra ett stavfel för att om man skulle kunna kontrollera det skulle det ju inte bli några stavfel :lol:
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 december 2010 kl. 19:05

Gå ontopic nu.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
zeijlon
Droid

Inlägg av zeijlon » 6 december 2010 kl. 20:43

Kan du inte fortsätta skriva på historien Darkan?
May the force be with you.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 december 2010 kl. 22:47

Jag har inte tid varje dag direkt...
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av linusw » 7 december 2010 kl. 07:01

Det hära blir typ som SW.se lilla egna jul kalender :D

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 december 2010 kl. 18:39

Hörni, om jag ska kunna fortsätta berättelsen måste jag få rätt till era karaktärer, så ni måste ge mig rätten. Annars kan jag inte använda de.

Så säg att jag får rätten över er karaktär som ni skapat.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 28 december 2010 kl. 19:22

Du får rätten över Jim om du låter han ha en eldsprutande höna med horn som husdjur.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 december 2010 kl. 19:37

Såklart ;)

Jag följer er fakta som ni har skrivit, men jag kan använda karaktärerna på vilket sätt som helst ;)
Senast redigerad av 1 Dark-lord, redigerad totalt 9 gånger.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 9 januari 2011 kl. 13:39

Jim såg att den blå Tw'ileken vaknade upp, han hade lagt honom i en medicinkapsel och tagit hand om honom, och nu tre dagar senare vankade han upp.

"Vart är jag? Vad har hänt?" Tw'ileken såg en lustig figur som stod bredvid honom, han hade en hjälm på sig, så han såg inte hans ansikte.

"Räddade du mig?-sa Tw'ileken "Tack, tack så mycket!" Men han kom inte ihåg sitt namn eller var han kom ifrån, han visste inte ens varför han var skadad.
Plötsligt hörde han ett kacklande ljud, och en lustig fågel kom in i rummet. Den hade horn på huvudet, men tycktes inte kunna flyga.

Mannen gjorde en signal med handen och fågeln gick ut ur rummet.

"Jag vill gärna få veta ditt namn, skulle vara roande att få veta sin räddares namn när man inte ens kommer ihåg sitt eget!" utbrast Tw'ileken.
Men han svarade inte.
"Ursäkta!"-sa Tw'ileken- "Jag pratade med dig"
Men han svarade fortfarande inte.
Tw'ileken tänkte just säga nåt, Men då sparkades dörren in.

"Vem är du?" sa Tw'ileken, när en mörklädd man kom in i rummet.

"Jag är Xic Youte, och jag är här för att göra det Vader misslyckades med!"- "Redo att bli ett med Kraften?.... JEDI!..

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 9 januari 2011 kl. 17:45

Schysst kapitel! :)

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 januari 2011 kl. 11:52

Vader tog beslutet, Kejsaren förtjänade inte att leva efter att han lurat Anakin Skywalker till döden! Padmé var död, allt Vader vann var att få leva´. Nej nu var det nog! Vader tog sin Ljussabel och gick mot Palpatines kontor- redo att dräpa sin mästare och ta över makten!

"Jedi?"- sa Tw'ileken förvånat- "Jag?"

"Spela inte dum nu!"- sa den mörka Jedin som hette Xic - "Tvinga mig inte att använda våld!"

Jim drog sin Ljussabel och var redo att parera slag.

"Dåså, så får det bli" sa Xic tyst.

Xic drog en röd Ljussabel och högg snabbt mot Jim, som parerade.

Tw'ileken stod bara och tittade på förvånat när de båda krigarna fäktades.

Till sist när Jim inte var beredd så högg Xic till honom i benen så han föll. Han tänkte presic avslyta jobbet, men då kom fågeln in igen och öppnade munnen, och ut kom en eld flamma som träffade Xic i ansiktet.

"AAHHHHHHHHHHH!!!!!!" Xic vrålade hemskt högt samtidigt som han försökte få bort elden från sitt ansikte, men då passade Tw'ileken på att dra en pistol som låg på bordet, och skjöt Xic i ryggen så han föll rakt ner på golvet.

"Är du okej?"- frågade Tw'ileken Jim som svarade med en tumme upp.

Men då hörde de starka andningar, och såg att Xic fortfarande levde. Jim drog Ljussabeln igen, men Xic sa då med en svag och tystlåten röst "Snälla, låt mig leva! Jag gjorde bara det jag trodde var rätt"
Men Jim drog upp Ljussabeln redo att hugga.
"Vänta! Du kan inte döda honom!" sa Tw'ileken.

Men Jim gjorde en knuff med kraften så att Zy flög rakt in i väggen, och sen plötsligt kom det in en hel battaljon av Stormtrupper....

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 18 januari 2011 kl. 19:09

Fortsätt så. :)

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 februari 2011 kl. 18:03

Kära TRJ läsare, observera jag endast kommer skriva när det är helg, orkar inte göra det på vardagar ;)
Hoppas det är lugnt.

Skriv svar