Sci-fi mässan Stockholm 2011

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Sci-fi mässan Stockholm 2011

Inlägg av Plo Koon » 9 november 2011 kl. 20:51

Den 3-4 december 2011 kommer som sagt sci-fi mässan till Stockholm. Hur många av er tänker gå? Själv tänkte jag dra dit, då det var hela 5 år sedan jag var på plats senast.
Lando lockar!

Hur mycket är det dom tar för en autograf förresten? Var det 100 spänn?

http://propworld.nu/
"Don't everyone thank me at once."

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Re: Sci-fi mässan Stockholm 2011

Inlägg av Fredrik Jonsson » 10 november 2011 kl. 00:14

Jag kommer självklart gå. Är där varje år. Har blivit lite av en tradition. De senaste åren har dock varit ganska tråkiga. Men jag har stora förhoppningar på årets mässa. Så här grymma gäster har det aldrig varit. Trodde aldrig att dem skulle lyckas få hit en gäst som Lando. Tummen upp för det.

Tror priset på autograf kan variera från gäst till gäst, men jag tror du får räkna med 150-200 kronor om du ska ha autograf på ett foto. Kanske är billigare om man tar med egna grejer för dem att signera.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 3 december 2011 kl. 06:27

Mot mässan! Ses där? 8)

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 5 december 2011 kl. 01:17

Okej, jag måste säga att jag till en början var lite besviken på mässans storlek, men min besvikelse vände snabbt och blev till lycka (och lite halvt en förtvivlan över hur fattig jag egentligen är). Allt som allt så tog jag både Billy Dee Williams och Michael Shanks autograf, hade en väldigt givande konversationen med Michael, köpte Hercules äventurspelet från typ år 2001 pga nostalgi, men också Ringen. Ja, den Ringen. Jag köpte en Ringen :o Min nördfaktor gick nyss upp med väldigt många poäng :mrgreen:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 5 december 2011 kl. 17:06

Är jag ärlig så kan jag ju säga att jag fick lov att kolla vem Williams var för nån :oops:
Håller aldrig reda vem som spelade Lando.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Plo Koon
Padawan

Inlägg av Plo Koon » 5 december 2011 kl. 21:29

Jag blev också lite besviken över mässans storlek. Det roligaste var väl Billy Dee och att bli zombiefierad för 100 spänn.
"Don't everyone thank me at once."

AlaRegularis
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av AlaRegularis » 6 december 2011 kl. 02:06

För mig var det första året jag besökte mässan. Efter att ha velat åka i flera år nu men inte kommit iväg av diverse anledningar kom jag nu alltså äntligen dit. Och jag blev inte besviken någonstans!
Huvudanledningen var för att få träffa Billy Dee Williams. Lando har alltid varit en av mina absoluta favorit-karaktärer och Williams arbete i andra filmer, t.ex. i Tim Burtons Batman-filmer, har jag också alltid gillat. Så för mig var det väldigt stort att få träffa honom. Jag tog en autograf på ett foto (250:- var väll lite att ta i, men det var det värt) och passade i samband med det på att skaka hand med herrn samt tala om för honom hur mycket jag uppskattar hans skådespeleri, och då inte enbart Lando som jag dock påpekade för honom är en av mina favoriter i Star Wars. Fotograferades även tillsammans med herr Williams och fick då skaka hand med honom en gång till. Sedan när jag och flickvännen stog i kö för att hämta ut fotografiet passade jag på att smita iväg till autograf-borden och prata lite mer med herr Williams. Jag kan berätta att han är mycket trevlig och tillmötesgående och han svarade mer än gärna på mina frågor och vi hade en väldigt trevlig pratstund. Ja, ni kanske förstår lite hur stort det här var för mig. Verkligen en upplevelse för livet.
Förutom Lando så tyckte jag mässan bjöd på väldigt mycket roligt och jag är verkligen glad att jag åkte i år. Så mycket saker att titta på och väldigt mycket trevligt, likasinnat, folk. Lite skönt att "nörda av sig" under en dag på mässan. Köpte på mig lite saker och pratade Star Wars och annat med diverse trevligt folk. Kort sagt, hel-nöjd med mässan.
Kan också passa på att nämna att Billy Dee Williams autograf nu hänger inramad på väggen här hemma tillsammans med fotografiet på mig och honom :wink:

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 7 december 2011 kl. 12:35

Vet inte om jag kan säga att jag blev besviken av årets mässa, mer att tidigare år har det känts bättre!
Brukar vanligtvis svära över att jag tagit med mig för lite pengar, nu svor jag över att jag hade pengar kvar! :roll:

Börjar iaf få ihop en hyffsad autografsamling nu, känns skönt att man betalar gratis för dom! 8)

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 23 januari 2012 kl. 17:06

Mässan var trevlig. Men 250 Svenska Krediter för en autograf känns... nja :/
There is no emotion, there is peace
There is no ignorance, there is knowledge
There is no passion, there is serenity
There is no chaos, there is harmony
There is no death, there is the Force

Skriv svar