Star Wars Celebration Europe II (26-28 juli 2013)

För fansens egna alster, bilder och texter, samt för att diskutera om evenemang.
Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Re: Star Wars Celebration Europe II (26-28 juli 2013)

Inlägg av Darth Lars » 22 april 2013 kl. 15:51

Britt skrev:Jag heter Britt och jag och min Star Wars tokiga son har tänkt att åka int ill Mässan i Essen. :D
...
Tusen frågor från mig men jag känner mig lite "lost" på dett ämne med Star wars och har aldrig varit i Essen!
Närmsta flygplats ligger i Düsseldorf. Enligt den officiella websidan så ska det ta ca 20 minuter med taxi därifrån till Essen. Det går också spårvagn/pendeltåg och reguljärtåg mellan flygplatsen och Essen. Biljett på reguljärtåg går (som i Sverige) inte att boka förrän tidigast tre månader i förväg, vilket är om en vecka.

Biljetter till själva mässan går att köpa sedan flera månader tillbaka på http://www.starwarscelebration.eu.

Förresten, det finns också ett subforum om Celebration (VI och Europe II) på JediCouncil/FanForce forums med mer info.
When your face is a prune, action goes BOOM!

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 25 maj 2013 kl. 01:13

Vilken exemplarisk trådskapare du är Darth Lars. Har flera gånger tänkt gått in och skriva att jag läst någon nyhet om mässan, men då är trådens första inlägg redan uppdaterad med all information. :)

Hur som helst. Dagens stora nyhet var väl priserna på autograferna och fototillfällena. Och jag vet faktiskt inte hur jag ska uttrycka mig. €107 för att Ian McDiarmid ska kladda sitt namn är lite väl magstarkt. Det är ju nästan 1000 spänn! Får gräva i byrålådan och under soffkuddarna för att skramla ihop med pengar. För det värsta är väl att man kommer ångra sig om man inte tar chansen när man väl har den.

Den bra nyheten är väl att de flesta andra gästernas autografer känns billiga i jämförelse. :P
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 25 maj 2013 kl. 15:04

Ursäkta, men priset är nu €110 för Ian McDiarmid. Jag såg att Official Pix lade in momsen i priserna och rundade av de flesta uppåt i går eftermiddag/kväll. Jag hann inte uppdatera första inlägget.
Synd, jag hade hoppats på mycket lägre pris för Ian McDiarmid's signatur. Hans är en av de jag mest av allt vill ha... men det är väl vad de räknade med, å andra sidan... :roll:

Jag är överraskad av att Anthony Daniels vill ha så mycket pengar. Jag tror jag betalade 200 eller 250 spänn för hans autograf på en mässa i Stockholm vilket är ca hälften av vad han tar på CEII. Kenny Baker och Peter Mayhew har varit på mässorna i Sverige flera gånger var. Jag gav bara 100 kr för Kenny Baker's autograf för tio år sedan...

Observera förresten att Warwick Davis inte finns med i listan över de autograf-skrivande gästerna.

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 29 maj 2013 kl. 15:35

Return of the Jedi kommer att visas på fredagskvällen kl 19:30 i Grugapark bredvid mässan. Mat och dryck kommer att säljas.

Det är en lite gammal nyhet som jag inte postat högst upp, men en större nyhet idag är att:

Attack of the Clones kommer att visas i "3D" för första gången på mässan. Det kommer att bli flera visningar än en.
3D-tekniken är tyvärr samma som den i SFs biografer. Tid och plats och eventuellt extra kostnad har inte offentliggjorts än.

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 13 juni 2013 kl. 02:05

Ben Burrt och Temuera Morrison kommer eventuellt som gäster också. Det är inte officiellt ännu, men de finns på autografbiljetterna som finns att köpa i förväg.

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 20 juni 2013 kl. 15:38

Mark Hamill (Luke Skywalker) ska komma till CEII. Han ska skriva autografer, men de blir dyyyra: $160 för preorder.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 20 juni 2013 kl. 18:05

Darth Lars skrev:Mark Hamill (Luke Skywalker) ska komma till CEII. Han ska skriva autografer, men de blir dyyyra: $160 för preorder.
Geek alert! Är utom mig av lycka. :D

Men fan. Prislapparna för de stora gästerna alltså... Det är verkligen inte bra för min ekonomi. Men nu när jag ändå redan köpt biljetter för Ian McDiarmid och Carrie Fisher så måste jag väl ge mig på Mark Hamill också. Han slår ju högre.

Användarvisningsbild
AlmostHuman
Wompråtta

Inlägg av AlmostHuman » 27 juni 2013 kl. 15:44

Kommer bara att ta autograf av Ian McDiarmid. Visst finns det flera andra som man skulle vilja ha, och jag har råd om jag skulle vilja, men just Ian känns som den klart viktigaste. Är för övrigt imponerad över vilka gäster som kommer. En intressant samling med människor. Inte lång tid kvar nu, känner ni peppen!? :D

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 27 juni 2013 kl. 20:38

Mindre än en månad kvar nu. :)

Den viktigaste autografen för mig kommer att bli den från Ben Burrt. Hans ljudeffekter är en av de saker som verkligen gjort Star Wars till Star Wars.
Jag skulle egentligen vilja ha autografer från både Mark Hamill, Carrie Fisher och Ian McDiarmid, men jag är inte gjord av pengar heller så jag väljer Carrie Fisher.

Nyhet idag: Clone Wars-avsnitten med Darth Maul har klippts ihop till en film. Den kommer att visas två gånger på Digital Stage (filmsalongen) under mässan. Fredag och lördag kl 17-19. Båda visningarna kommer att presenteras av Dave Filoni själv.

Användarvisningsbild
AlmostHuman
Wompråtta

Inlägg av AlmostHuman » 28 juni 2013 kl. 16:27

Jag föreslog tidigare i tråden att vi som ska dit kanske kan försöka att sammanstråla på något sätt. Är det några fler som är intresserade av det? Det är förvisso ett tag kvar, men jag tyckte att det var värt att lyfta fråga igen istället för att det blir i sista minuten.

emeraldas
Wompråtta

Inlägg av emeraldas » 3 juli 2013 kl. 18:32

Jag och min sambo (Chestbox) ska också ner till Essen. Vi satt precis och diskuterade här att det hade varit kul att sammanstråla. Är det någon som har några idéer?
Vi kommer bo på Atlantic Congress Hotel. Nu är det förövrigt bara 22 dagar kvar!! :D

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 12 juli 2013 kl. 00:05

Tror jag redan har skrivit det, men det är väl värt att upprepa att ni kan räkna med mig! Fast jag vet inte hur vi ska styra upp det. Har ingen aning om hur det ser ut där borta.

På tal om att planera saker så har jag suttit och tittat på planeringen för vad som händer på mässan. Jäklar vad mycket det är som kommer pågå hela tiden. Inser att jag antagligen kommer missa biovisningarna av både Episod II och Darth Maul-avsniiten av The Clone Wars för att det är andra saker samtidigt. :(

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 18 juli 2013 kl. 14:34

Du är inte direkt den enda som har klagat över att saker krockar. Man får också räkna med att köerna kan bli väldigt långa till vissa paneler - det har varit antingen eller på tidigare Celebrations.

Grejer på mitt schema är (än så länge):
Torsdag: FanForce-möte utanför mässan 17:30.
Fredag: Ben Burrt, Ian McDiarmid, ROTJ-picnic.
Lördag: Kathleen Kennedy, Star Wars Rebels, Carrie Fisher, Cantina Crawl
Söndag: From World Wars to Star Wars, Replica Props Forum-möte, Mark Hamill, Closing Ceremony

Jag får hoppa över Designing a Galaxy och Holocron 101 därför att annat krockar.
Jag får komma ihåg att köpa mat till ROTJ-picnic'en minst en timme innan Ian McDiarmid för att hinna med att stå i kö till honom och sedan skaffa en bra plats i Grugapark direkt efter.

Det finns också ett schema över när autograf-gästerna ska skriva autografer och när de ska göra annat. En sak att anmärka på är att Ashley Eckstein är där bara två timmar på fredagen och en timme vardera på lördagen och söndagen.

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 19 juli 2013 kl. 09:33

AlmostHuman skrev:Jag föreslog tidigare i tråden att vi som ska dit kanske kan försöka att sammanstråla på något sätt. Är det några fler som är intresserade av det? Det är förvisso ett tag kvar, men jag tyckte att det var värt att lyfta fråga igen istället för att det blir i sista minuten.
Jag tycker att det vore trevligt att träffa andra svenska Star Wars-fans, men någon annan får gärna organisera det hela.

Om jag hittar den i röran hemma så kommer jag att bära en bricka med mitt forumnamn och avatar.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 20 juli 2013 kl. 17:19

Jag har en Starwars.se T-shirt. En mörkblå med vår logga. Kan inte lova att jag bär den alla dagar, men om ni ser en sådan tröja så är det antagligen jag som bär den.

Eftersom jag ska försöka ta så många autografer som möjligt redan på fredagen så kanske jag har svårt att träffas den dagen. Jag är iofs VIP så jag får gå förbi köerna, men jag räknar blint med att det kommer ta sin lilla tid ändå. Men ingenting är ju omöjligt. :wink:

Både lördag eftermiddag och söndag förmiddag är ganska lugna för mig. Rent teoretiskt borde det ju gå att träffas mellan Kathleen Kennedy och Star Wars: Rebels panelerna som jag tror att många ska på.

Annars kan vi göra som så att vi sms:ar eller ringer varandra när vi är där. Om ni är intresserade att byta nummer så är det bara att skicka ett PM.

Skriv svar