Frågetråd

Diskutera böckerna och serietidningarna.
Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 17 maj 2007 kl. 12:46

Jag har läst typ alla YJK nu i ordningen också men hur är det, det sägs att Luke gifte sig och fick ett barn men inget av det är med i böckerna och Luke tränade upp Leia men det nämns inte i någon av YJK böckerna, kan nån ge mig en förklaring :(

May the force with you

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 17 maj 2007 kl. 19:24

Jag tror att det nämns i böckerna. Men Leia och Han's barn är ju med i böckerna men jag vet inte när Ben Skywalker föddes (som är Luke och Mara's barn), ska kolla det.

Har kollat nu (orkar inte radera det förra jag skrev), den sista YJK boken utspelar sig 24 ABY och Ben föddes 26 ABY, så var det med den saken.

Familje foto:
Bild

Ben:
Bild

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 18 maj 2007 kl. 19:40

Oh, tack för det svaret, The force would always be with you!

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 18 maj 2007 kl. 19:48

Man tackar! Den kommer vara med dig också.

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 18 maj 2007 kl. 19:49

Var får u tag på all information :?:

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 18 maj 2007 kl. 19:54

Har pluggat. :wink: Nej, den här informationen visste jag redan men när jag behöver veta nåt nytt så kollar jag Wookieepedia där jag förövrigt är medlem sen Januari (stolt :P ).

Peo, tig
Wompråtta

Inlägg av Peo, tig » 28 november 2007 kl. 19:37

Är det någon som ska köpa den nya boken i Legacy of the Force-serien när den kommer ut? tror jag ska skaffa denn. Fury är det, :D
Gå och tig immideately Peo Edward.
71(03)13(12)935(04)(07)9(09)5.(11)5

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 28 november 2007 kl. 22:21

Det är inte riktigt den typen av frågor som frågetråden är till för. Skapa en Legacy of the Force-tråd istället och ställ frågan där, så kanske man får igång en trevlig diskussion också.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Darth_Joppe
Wompråtta

Inlägg av Darth_Joppe » 6 december 2007 kl. 16:00

Hej! Jag har läst dom två första delarna i legenden om star wars och dom är väldigt bra tycker jag! Dom fanns på mitt skolbibliotek och det var så ja ghittade dom! Nu undrar jag vart man kan få tag på 3:e delen ? Jag har kollat runt på nätet men inte hittat mer än på egnelska och jag är inte redo för det än!
(\_/)
(-.-)
(> < This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

CBrown
Wompråtta

Inlägg av CBrown » 30 juli 2008 kl. 21:05

Jag är ganska ny till "Expanded Universe" (har ju sett Star Wars sen jag var liten knatte och en stor del av min barndom gick åt till att återuppleva filmerna i mitt eget sovrum fast med mig som huvudkaraktär), jag har alltid hållt ett visst avstånd eftersom det oftast verkar rörigt och jag har aldrig riktigt haft ett intresse av huvudstoryn efter Return of the Jedi (kommer aldrig yttra de svenska titlarna!).

Dock så lirade Republic Commando nyligen igen och blev helt såld (igen) och bestämde mig för att läsa vidare om Delta, vilket jag inte har fått reda på så mycket mer om men Omega vet jag däremot mer om nu, i Karen Traviss böcker och jag avgudar dem verkligen. Har avverkat två böcker nu på en vecka och jobbar flitigt på True Colours. Min fråga är nu: Jag älska Republic Commando serien och vill läsa fler som dem, om Clone Troopers eller så. Jag bryr mig inte om att läsa böcker som handlar om fler Jedis eller Skywalker/Solo avkommor utan mer om "obetydliga" människor. Ska slå klorna i Boba Fett böcker och även kolla in X-Wing: Rogue Squadron böckerna eftersom jag alltid avgudat Wedge Antilles. Men förutom de böckerna, finns där några jag borde kolla in lite närmare.

Än en gång, inga böcker om Darth Vader, Luke Skywalker eller så, de får nog med tid i filmerna och nu vill jag läsa mer om universumet och livet däri.
Ib'tuur jatne tuur ash'ad kyr'amur.

Användarvisningsbild
Silk
Yngling

Inlägg av Silk » 30 juli 2008 kl. 23:34

Medstar böckerna (Battle Suregons & Jedi Healer) kan jag varmt rekomendera. De handlar om ett gäng läkare och sjukvårdare på ett militärsjukhus i frontlinjerna under clone wars. Det är visserligen en Jedi med men det är allt.
Tales of böckerna behandlar en hel drös med människor, vissa kända SW karaktärer, andra obskyra biroller från filmerna och vissa helt nya bekantskaper. Det dyker även upp jedis här men inte speciellt ofta. Jag har dock inte läst alla men kan rekomendera Tales of the Bounty Hunters som handlar om prisjägarna från ESB och Tales from the New Republic.
Sen tycker jag även att du ska läsa Shatterpoint trots att den enbart fokuserar på Mace Windu. Den ger en lätt annorlunda bild av clone wars och en en inte fullt lika romantsikt bild av SW universumet.
[i]I'm Jesus with a lasergun. And you're all going to hell[/i] - Scud the Disposable Assassin

CBrown
Wompråtta

Inlägg av CBrown » 3 augusti 2008 kl. 09:22

Jag kan nog ganska så lugnt säga att jag har en ganska så dyster syn av Republic som det är, heh. :P

Tack för tipsen, ska kolla upp dem och se om jag kan hitta dem.

EDIT:

Hittade och beställde båda MedStar böckerna, Vol 2 och 3 av Star Wars Tales, Rogue Squadron och Wedge's Gamble denna gången. Ska väl uppehålla mig ett litet tag i alla fall.
Ib'tuur jatne tuur ash'ad kyr'amur.

Användarvisningsbild
Sith'ari
Droid

Inlägg av Sith'ari » 5 augusti 2008 kl. 11:41

Jag tycker det finns massor av böcker att läsa, jag har vell läst en 60 stycken hittills. Min favorit är definitivt Shadows of the Empire skriven av Steve Perry. Darth Bane böckerna är väldigt bra också, jag gillar och läsa hur allt började. Själv har jag alla Tales of the Jedi förutom Dark Lords of the Sith, lite synd för det verkar svårt att få tag i dom i dagens läge.

Rogue Squadron, som CBrown köpte, är väldigt bra, jag gillar den starkt. Serien i sig kanske inte håller topklass som första boken (visserligen var det länge sen jag läste de andra).

Jag har funderat på att göra lite bokrecensioner på de böcker jag läst, men har inte kommit till skott. Jag är vell inte den bästa på att skriva snyggt precis så är vell därför jag dragit mig. Måste ju minnas böckerna också.
"I am the [b]Dark Lord[/b] who will restore the Sith to glory, they call me Bane."

Användarvisningsbild
Dementis
Droid
Kontakt:

Inlägg av Dementis » 24 september 2008 kl. 09:48

Ett bra och enkelt sätt att plöja igenom SWböcker är ljudböcker, och man kan ladda ner dom :D ......fast det är olagligt, gör inte det *vissel, vissel*
Soylent Green is People!

Användarvisningsbild
Robin
Wompråtta

Inlägg av Robin » 25 november 2008 kl. 19:54

Existerar det någon sorts faktabok som handlar om enbart jedi och deras kod, levnadsvanor och annat?

Låst