YJK Serien

Diskutera böckerna och serietidningarna.
Användarvisningsbild
CHAN
Padawan
Kontakt:

Inlägg av CHAN » 28 april 2006 kl. 12:10

Wilfer88 skrev:
Victor_Skywalker skrev:Någon som vet om de går att ladda ner på cd-bok från "thepiratebay"?
Tar inte många minuter att hitta sånt själv. Är ju bara att söka. Men jag skulle avråda dig att göra det. Är helt värdelös känsla att läsa en bok på datorn. Böker använder jag för att komma från datorn och inte sitta längre vid den. Sen att det är gratis att fixa den genom thepiratebay är ju inte bra. Dom som gör böckerna är ju inte mångmiljonärer precis (om man inte råka göra Harry Potter böckerna vill säga :roll: )
Men lyssnar man inte på en "cd-bok"?
Star Wars: Legacy Of A Galaxy - Your life, Your choices, Your galaxy

"It is done. They are dead. You are alive. We are victorious."

Star Wars, the best for me, it is! //Channy

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 28 april 2006 kl. 16:42

CHAN skrev:
Wilfer88 skrev:
Victor_Skywalker skrev:Någon som vet om de går att ladda ner på cd-bok från "thepiratebay"?
Tar inte många minuter att hitta sånt själv. Är ju bara att söka. Men jag skulle avråda dig att göra det. Är helt värdelös känsla att läsa en bok på datorn. Böker använder jag för att komma från datorn och inte sitta längre vid den. Sen att det är gratis att fixa den genom thepiratebay är ju inte bra. Dom som gör böckerna är ju inte mångmiljonärer precis (om man inte råka göra Harry Potter böckerna vill säga :roll: )
:oops:
Kanske det kanske :roll:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
CHAN
Padawan
Kontakt:

Inlägg av CHAN » 11 maj 2006 kl. 11:42

Wilfer88 skrev:
CHAN skrev:
Wilfer88 skrev: Tar inte många minuter att hitta sånt själv. Är ju bara att söka. Men jag skulle avråda dig att göra det. Är helt värdelös känsla att läsa en bok på datorn. Böker använder jag för att komma från datorn och inte sitta längre vid den. Sen att det är gratis att fixa den genom thepiratebay är ju inte bra. Dom som gör böckerna är ju inte mångmiljonärer precis (om man inte råka göra Harry Potter böckerna vill säga :roll: )
Du menar att du inte visste det? :?: Eller är det jag som har fel att man lyssnar på en cd-bok, eller finns det cd-böcker man läser på (som i en bok)?
Star Wars: Legacy Of A Galaxy - Your life, Your choices, Your galaxy

"It is done. They are dead. You are alive. We are victorious."

Star Wars, the best for me, it is! //Channy

Användarvisningsbild
bergman
Wompråtta

Inlägg av bergman » 8 augusti 2006 kl. 17:42

Obi-Wan Kenobi skrev:Har hört att första boken är bäst.
Men jag har också hört att dessa böcker är BARN böcker :?
Om man ska hårdra det så är de som tidigare nämnt mest riktade till personer i åldrarna 12-15 år, så de är egentligen ungdomsböcker.
Det som skiljer dessa från barnböcker är att de är lite mer kompliserade att följa med i och att det även stryker med en del under handlingens gång.
Ensam är stark

Användarvisningsbild
oliolu
Yngling

Inlägg av oliolu » 8 augusti 2006 kl. 17:47

dom heter ju inte young jedi knights utan anledning :roll:
dom är inte barn böcker , molly mus är en barn bok
yjk är ungdoms böcker, alltså för såna som mig...
men ett riktigt hardcore sw fan läser dom oavsätt åldersgräns :twisted:
[img]http://img394.imageshack.us/img394/7501/swgbannerqi2.gif[/img]

Användarvisningsbild
LordAnakin
Yngling

Inlägg av LordAnakin » 19 augusti 2006 kl. 14:37

CHAN skrev:
Wilfer88 skrev:
CHAN skrev: Men lyssnar man inte på en "cd-bok"?
Du menar att du inte visste det? :?: Eller är det jag som har fel att man lyssnar på en cd-bok, eller finns det cd-böcker man läser på (som i en bok)?
Talböcker finns ju, dem lyssnar man på, och det är väl samma sak som "cd-böcker" kanske?

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 19 augusti 2006 kl. 16:50

LordAnakin skrev:
CHAN skrev:
Wilfer88 skrev: :oops:
Talböcker finns ju, dem lyssnar man på, och det är väl samma sak som "cd-böcker" kanske?
Jo, man lyssnar ju på cd böcker väl? Såna man läser på datorn heter något helt annat: E-böcker
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Jedi-JT
Rymdpilot
Kontakt:

Inlägg av Jedi-JT » 21 augusti 2006 kl. 15:18

Jedi_Visse skrev:
LordAnakin skrev:
CHAN skrev: Du menar att du inte visste det? :?: Eller är det jag som har fel att man lyssnar på en cd-bok, eller finns det cd-böcker man läser på (som i en bok)?
Jo, man lyssnar ju på cd böcker väl? Såna man läser på datorn heter något helt annat: E-böcker
Ja, CD-Böcker lyssnar man på. Man lyssnar på en berättarröst som berättar texten som finns i den riktiga boken. E-Böcker är totalt värdelösa, man läser det på datorn. Det är mycket bättre att köpa en verklig bok, man upplever boken på ett helt annat sätt då.
[img]http://img411.imageshack.us/img411/783/swdd9.jpg[/img]

Användarvisningsbild
Sharak
Wompråtta

Inlägg av Sharak » 3 december 2006 kl. 23:59

jag har lotr trilorgin på hörbok, den var ganska bra men den är bättre när man läser den själv...
//Sharak var här

ogame.se
en as kul rollspelsida :)

Användarvisningsbild
DarthRetard
Wompråtta

Inlägg av DarthRetard » 18 mars 2007 kl. 12:20

Wilfer88 skrev:
Håller inte med där sörru.... enligt mig går det precis lika bra att läsa en e-bok som en vanlig! ibland kan det t.o.m. vara roligare att läsa en e-bok faktiskt!
"The Dark side of the force is a pathway to many abillities, some consider to be unnatural!"

Användarvisningsbild
Skywalker91
Droid
Kontakt:

Inlägg av Skywalker91 » 2 april 2007 kl. 21:09

Jag fick "Jedi Sunrise" och "Jedi Shadow" i julklapp, har inte börjat läsa än men ska göra det.
The Force will be with you, always...

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 17 maj 2007 kl. 12:38

Självklart är det inte barnböcker, skulle man ge ut barn böcker där man skadar eller rentav dödar varann på, och föressten så alla som vill läsa böckerna i ordning så går det att gå till bibliotek, det var så jag har läst alla och i ordning också.
Just nu är jag på Hotet Inifrån

May the force be with you

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 17 maj 2007 kl. 19:26

Har två men har läst tre. Ska väl ta och läsa en till snart...

Wertyl
Wompråtta

Inlägg av Wertyl » 29 januari 2008 kl. 14:22

LordAnakin skrev:
Linus Skywalker skrev:Jag fick 3st böcker av denna serie igår.
Prisjägare,Hotet inifrån,Molnstadens fiende :wink:
Hehe, de är de enda YJK-böckerna som går att få tag i på svenska (tyvärr :( ).
Men jag har dem, och de är riktigt bra, men inte mer än så :wink: . (Föredrar Ljussvärden och Ondskans drömmar mer...)
Jag har de 13 första på svenska men letar efter den sista atm...

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 5 februari 2008 kl. 18:20

Jag samlade ett tag. Har nog alla utom tre, fyra. Lite jobbigt.
ATM sa du? Vad heter den?
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Skriv svar