Blu-rayboxen med alla 6 filmerna

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Blu-rayboxen med alla 6 filmerna

Inlägg av Jimmie » 2 november 2005 kl. 11:36

Får nästan dagligen frågan när den tilltänkta boxen med alla 6 filmerna ska släppas.
Nu har jag skapat en egen tråd för just denna utgåva trots att det är nästan 2 år tills den kommer.
2007 är det sagt eftersom det då är 30 år sedan Ep 4 hade premiär.

Nu finns det dock inga nyheter om denna box förutom att den ska inehålla en bättre överföring av Ep 1 på dvd och att Yoda i samma episod numera ska bli dataanimerad.
För att inte tråden ska översvämmas av 500 inlägg innan boxen ens är släppt så stänger jag den tills det börjar dyka upp lite info om den.
Senast redigerad av 2 Jimmie, redigerad totalt 27 gång.

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 30 augusti 2006 kl. 20:57

A follow-up on something we've been telling you to expect for quite while now. 2007, as you may well be aware, is the 30th anniversary of the original Star Wars' debut in theaters. You'd have to be stupid not to know that Lucasfilm is going to have big DVD release plans with which to celebrate the anniversary, and we've been telling you that was the case for many months now.

Indeed, during our last visit to the Ranch for the DVD release of Episode III, producer Rick McCallum confirmed that a box set of all six films was going to happen eventually, and animation director Rob Coleman even let it slip that the puppet Yoda from Episode I had already been replaced with a new CG Yoda to match Episodes II & III for the "future" release. T-Bone over at Star Wars Universe recently speculated about this box set, and we've been quietly checking in with our industry sources on it as well.

Well, we've confirmed it: There IS a big, ultimate, 6-film Star Wars anniversary DVD box set planned for 2007. There will be more changes to the films, and there will be LOTS of new, never-before-seen special features - all the good stuff that was held back by Lucasfilm from the original Trilogy DVD release a few years ago. Think deleted scenes and more.
"-We´re doomed...
-Did you hear that? They made Jimmie admin, we will be destoryed for sure..

Användarvisningsbild
oliolu
Yngling

Inlägg av oliolu » 31 augusti 2006 kl. 18:36

jag har en bootleg dvd som har gamla bort klippta scener från 4:an 5:an och 6:an så det är nog de dom kommer ha med :wink: det är häftigt när man ser luke träffa biggs på tattione :P
längtar verkligen tills denna kommer :mrgreen:
fins det bilder på hur kanske boxen komer se ut?
[img]http://img394.imageshack.us/img394/7501/swgbannerqi2.gif[/img]

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 31 augusti 2006 kl. 19:47

Nej. Den är bara påbörjad skulle jag tro så det kommer nog dröja till våren innan det dyker upp något.

Hursom helst så kommer jag radera alla inlägg i denna tråden som inte har något "nyhetsaktigt" eller några relevanta frågor/infon om boxen.
Annars kommer vi ha en 20 sidog tråd när det väl är dags för släpp.
+ att det blir enklare att hitta alla ev nyheter.
"-We´re doomed...

Användarvisningsbild
DarthYoda
Yngling

Inlägg av DarthYoda » 17 december 2006 kl. 18:28

Någon aning om när dom kommer släppa det exakta datumet till realesen för boxen?

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 29 december 2006 kl. 21:40

Nej inget datum ännu. Men man kan ju gissa på att det blir i Maj.
"-We´re doomed...

Användarvisningsbild
Mar Mar Minks
Jedimästare

Inlägg av Mar Mar Minks » 30 december 2006 kl. 18:52

Vad tror/hoppas ni kommer komma på boxen?

Jag hoppas att alla filmer är helt re-newade, fast i för mycket (special-effekt väg). Och, till varje film följer det med tre features och lite smått krafs. Det kan vara kommentarer av fans?

Åh, ja. Det skulle också vara en dokumentär om skapandet av hela trillogin (i stil med den i den nuvarande boxen), visar saker som vi inte visste!

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 31 december 2006 kl. 15:50

Jag hoppas att det fixar rätt färger till ljussvärden och att dom fixar så att Lukes svärd inte skär igenom Vaders.

Användarvisningsbild
DarthYoda
Yngling

Inlägg av DarthYoda » 31 december 2006 kl. 18:39

Mar Mar Minks skrev:Vad tror/hoppas ni kommer komma på boxen?

Jag hoppas att alla filmer är helt re-newade, fast i för mycket (special-effekt väg). Och, till varje film följer det med tre features och lite smått krafs. Det kan vara kommentarer av fans?

Åh, ja. Det skulle också vara en dokumentär om skapandet av hela trillogin (i stil med den i den nuvarande boxen), visar saker som vi inte visste!
Det finns en sida där det stog om alla speciella saker som skulle finnas i boxen! Jag minns att det stog att det skulle finnas en flashback med Anakin och Padmé som man inte sett förut, vilket kommer komma efter Vaders samtal med Luke, när han skickar upp honom till Kejsaren!

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 1 januari 2007 kl. 00:38

Jag skulle vilja se något som det här:

http://youtube.com/watch?v=1QhrrynMFiM

Jäkligt grymt.

N@M3Le$$
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av N@M3Le$$ » 5 januari 2007 kl. 16:30

DarthYoda skrev:
Mar Mar Minks skrev:Vad tror/hoppas ni kommer komma på boxen?

Det finns en sida där det stog om alla speciella saker som skulle finnas i boxen! Jag minns att det stog att det skulle finnas en flashback med Anakin och Padmé som man inte sett förut, vilket kommer komma efter Vaders samtal med Luke, när han skickar upp honom till Kejsaren!
I kommentarerna på episod III DVDn så säger GL att han är emot flashbacks... :?
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8301/chrillebt3.jpg[/img]

Användarvisningsbild
Mar Mar Minks
Jedimästare

Inlägg av Mar Mar Minks » 5 januari 2007 kl. 18:22

Flashback? Nja, det funkar inte riktigt i Star Wars.
Fast jag gillar Flashbacks så vi får se :) .

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 13 januari 2007 kl. 22:00

Har det kommit någon nya information om boken? T.ex vilket datum den kommer släppas?

Användarvisningsbild
DarthYoda
Yngling

Inlägg av DarthYoda » 16 januari 2007 kl. 13:28

Emil G skrev:Har det kommit någon nya information om boken? T.ex vilket datum den kommer släppas?
Boxen menar du väl? Men den har det inte kommit någon ny information om!

Leia92
Wompråtta
Kontakt:

Ni måste skriva när boxen släppts :)

Inlägg av Leia92 » 20 januari 2007 kl. 10:53

Ni måste skriva när boxen släppts :)

Hejhopp!
May the force be with you!

Skriv svar