Blu-rayboxen med alla 6 filmerna

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Nordbacca
Wompråtta
Kontakt:

Re: Blu-rayboxen med alla 6 filmerna

Inlägg av Nordbacca » 4 maj 2011 kl. 21:00

99% nu! haha båda omslagen ser ju sinnessjukt bra ut :D

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 maj 2011 kl. 21:26

Fast vem skulle ens fundera på att köpa Ep I-III o IV-VI i två olika boxar när den finns komplett? :D Skulle ändå kännas lite skumt att ha två halvor av sagan ;)

Men nu är sidan 100 % komplett, dock är det bara det som Fredrik redan skrivit upp som står :(

Men jag längtar intensivt!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 4 maj 2011 kl. 22:22

Jag gillar alla 3 omslagen även om den kompletta boxen, som är det självklara köpet, är tyvärr den jag tycker minst om. Båda omslagen till trilogierna är riktigt riktigt bra, synd att det viktigaste omslaget inte var lika toppen, även om det är 70ggr bättre än svart... :lol:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 4 maj 2011 kl. 22:31

Jag vet inte... På något sätt känner jag mig inte riktigt helt nöjd med hur boxarna ser ut. Småboxarna tycker jag ser för plottriga ut och den stora boxen lider nästan av totalt motsatt problem och är nästan ett sömnpiller. Skulle det inte stå Star Wars på boxen skulle nog en utomståeende lika gärna kunna tro att boxen innehåller en biografi av någon fransk akvarellkonstnär. Skriker liksom inte Star Wars i mina ögon.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 5 maj 2011 kl. 07:51

Det är ingen som reagerar på att en av de längsta dokumentärerna i paketet handlar om Star wars fans som klär ut sig? Varför liksom? :shock: :evil: Tycker inte en sådan grej förtjänar mer än max 20 minuter. Det kunde dom lagt på annat..
"-We´re doomed...
-Did you hear that? They made Jimmie admin, we will be destoryed for sure..

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 5 maj 2011 kl. 14:45

När du säger det så är jag nog beredd att hålla med. Har lite svårt att tänka mig att ämnet är tillräckligt intressant för att hålla mig intresserad i 84 minuter. Fast för dem som håller på med sånt är det säkert jätteroligt.

Det jag verkligen saknar är en riktigt maffig dokumentär som handlar om Star Wars i stort. Jag hade gärna sett att man inkluderade Empire of Dreams som var med i första DVD-boxen. Det är mitt tycke den bästa Star Wars-dokumentären som gjorts. Hade även gärna sett en fortsättning på redan nämnda dokumentär som handlar om hur prequel-filmerna skapades och vilka fotavtryck dem har lämnat.

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 5 maj 2011 kl. 15:55

Ja jag hade hoppats på maffiga dolumentärer om Ep 2-3. Den som var med i Ep 1 dvdn var ju riktigt bra. Tycker de kunde fortsatt på det spåret.
"-We´re doomed...

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 6 maj 2011 kl. 15:46

Jag tror jag vet vad de försöker berätta med den kompletta boxens omslag. Att två stora nyckelpersoner är Anakin Skywalker och Luke Skywalker. Omslaget representerar dessutom båda trilogier och deras huvudrollers startkläder, jag menar hur båda karaktärer var klädda de första gångerna vi såg dem. En sak till: det är på planeten Tatooine! En planet som både Anakin Skywalker och Luke Skywalker vuxit upp på tills de lämnade sina hem för att äventyra i galaxen.

Klockrent omslag!

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 6 maj 2011 kl. 16:01

Jag förstår tanken bakom det, men jag tycker inte att det är så väl genomfört. På en sån här samlingsbox hade jag önskat mig något mer ikoniskt. DVD-boxen som hade Darth Vader på ena sidan i svart och silver tyckte jag var betydligt bättre eftersom den i mitt tycke förmedlade känslan från filmerna bättre.
Det är ju långt ifrån det sämsta jag sett men det är samtidigt ingenting som skriker Star Wars i mina ögon.

Användarvisningsbild
Nordbacca
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av Nordbacca » 6 maj 2011 kl. 16:41

det här blir ju troligen en av de största boxarna de har gjort om star wars och då borde "main" omslaget skrika STAR WARS! dock så gillar jag även omslaget som det nu blev men det borde ha varit något mer uppenbart imo.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 6 maj 2011 kl. 16:56

Då ställer jag frågan, hur tycker ni omslaget för den kompletta boxen ska se ut?

Men att ha Anakin och Luke på omslaget var i alla fall bättre än att ha Aayla Secura på omslaget, som är en mycket, mycket, liten betydande roll (då på filmfronten förstås, hon medverkar betydligt mer på annat håll).

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 6 maj 2011 kl. 17:16

När han hon någosin varit på ett omslag eller har ens varit påtänkt för ett omslag? :shock: 8)
"-We´re doomed...

Användarvisningsbild
Wedge Antilles
Rymdpilot

Inlägg av Wedge Antilles » 6 maj 2011 kl. 17:26

Jimmie skrev:Vi har tydligen haft fel...
Såhär ser det riktiga omslaget ut!
http://i1205.photobucket.com/albums/bb4 ... 82/Jar.jpg
Adminen dubbelpostar! :shock: Angående omslaget: Yayyyyyyyyyyyyyyyyyh! Precis vad vi alla önskade!
There is no emotion, there is peace
There is no ignorance, there is knowledge
There is no passion, there is serenity
There is no chaos, there is harmony
There is no death, there is the Force

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 6 maj 2011 kl. 18:24

Jag gillar de omslaget på den boxen som inkluderar alla filmer.....sådär, utförandet av bilden var sådär, men själva iden att ha med båda Anakin o Luke på Tatoinne som liksom symboliserar dom båda trilogierna, den iden är underbar.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Jimmie
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Jimmie » 6 maj 2011 kl. 18:55

Darth Bane skrev:Jag gillar de omslaget på den boxen som inkluderar alla filmer.....sådär, utförandet av bilden var sådär, men själva iden att ha med båda Anakin o Luke på Tatoinne som liksom symboliserar dom båda trilogierna, den iden är underbar.

Du menar denna alltså?!
Bild :lol:
"-We´re doomed...

Skriv svar