Filmtabbar i filmerna

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 9 juni 2010 kl. 19:18

Nu kom jag på en till tabbe
när Darth Vader har dödad Kapten Needa och säger
"Apology accepted Captain Needa"
sen ger han en signal till två Stormtroopers att ta upp kroppen och när de släpar bort kroppen ser man att Needa hjälper till med benen när de ska resa honom
Senast redigerad av 1 Dark-lord, redigerad totalt 10 gånger.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 10 juni 2010 kl. 00:18

Dark-lord skrev:Nu kom jag på en till tabbe
när Darth Vader har dödad Kapten Needa och säger
"apology accepted Captain Needa"
sen ger han en signal till två Stormtroopers att ta upp kroppen och när de släpar bort kroppen ser man att Needa hjälper till med benen när de ska resa honom
Dödssryck? Kycklingar har sånt :wink:
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 juni 2010 kl. 17:37

chobrocoli skrev:någon annan som har observerat en skugga av en människa som rör sig i bakgrunden när Luke störtar på Sagobah i Ep V. det är liksom halvsvårt att se men det finns där...
Det kanske är Vader visionen om Luke möter i grottan
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Filmtabbar i filmerna

Inlägg av Dark-lord » 28 december 2010 kl. 18:30

Hmm?

Vet inte om man ska kalla detta för en tabbe men:
Spoiler!
I The Force Unleashed II så blir Vader helt pulviliserad av Starkiller och av med sin höger hand.
Och han överlever, och får inga svåra skador
Men i Jedins Återkomst så blir Vader av med högerhanden och får lite Sithblixtar i sig, och avlider kort efter.

Hur kan detta igentligen komma sig?

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 28 december 2010 kl. 19:18

Folk pratar ju om att Palpatine höll Vader till liv i OT. Vader dog strax efter Palpatine dog.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 28 december 2010 kl. 19:42

Darth Worgen skrev:Folk pratar ju om att Palpatine höll Vader till liv i OT. Vader dog strax efter Palpatine dog.
Men han blir av med armen och blir liggandes ett tag. Sen lyckas han resa sig upp och kasta ner Kejsaren samtidigt som han får blixtar i sig.

Men Starkiller mosar honom rent ut sagt.

Kejsaren kanske har värre Sith Blixtar en Starkiller?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 28 december 2010 kl. 19:44

Vader blev inte starkare med åldern. Sen kunde Vader använda den mörka sidan för att hämta styrkan för att fortsätta överleva, samtidigt som även Palpatine önskade hans överlevnad tills han hittat en bättre ersättare. Men när Vader vände sig till den ljusa sidan, ja då släpptes också begäret av överlevnad. "Death is a natural part of life". Samt då allt stöd från Palpatine försvann.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 januari 2011 kl. 17:01

Sen så kanske han som Padmé, förlorar livsviljan.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 1 januari 2011 kl. 17:16

Det skulle jag knappast tro, nu hade han faktiskt något att leva för, sin dotter och sin son, så Anakin förlorade knappast livsviljan.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 januari 2011 kl. 17:19

Men han var ju en Sithlord som näst intill alla hatade förutom Luke, kanske tyckte han det var skönt att få bli ett med kraften och få träffa Obi-Wan och Yoda igen?

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 2 januari 2011 kl. 03:02

Om det faktiskt hade varit så, så hade slutet varit extremt lamt i så fall! Tänkt dig Anakin säga repliken:

"No, I don't care about my son or my daughter. I only wanted to meet you guys again!"

Då är det ju inte Luke som har vänt Vader tillbaka till den ljusa sidan utan det p.g.a. att han ville träffa Obi-Wan igen. Då försvinner ju liksom hela poängen!
Dessutom så visar han väl inte speciellt mycket hat de sista sekundrarna tillsammans med Luke innan Anakin dör?
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 8 februari 2011 kl. 11:39

Jag märkte en skum sak när jag kollade på Episod IV igår kväll, när Luke och Han sitter vid varsinna kanoner så kommer det en TIE Fighter som har nån slags ruta runt sig. Och vad jag vet så har TIE Fighters inte någon sköld ;) Sen så låter rösterna ibland gammla och ibland klara(men det kanske inte är nån tabbe).

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 8 februari 2011 kl. 15:47

Du menar att de har rutor runt sig på skärmen som Luke/Han kollar på? Det är i så fall ingen tabbe, utan det är så ett CEC-skepps kanoners sikten fungerar. Vi ser samma sak ombord på en Consular-klassens kryssare i något TCW-avsnitt, kommer inte ihåg vilket.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 26 februari 2011 kl. 12:40

Kaxs skrev:Vi ser samma sak ombord på en Consular-klassens kryssare i något TCW-avsnitt, kommer inte ihåg vilket.
Ska jag vara ärlig så skulle jag knappast bry mig även om du kom ihåg vilket avsnitt det var ;) Men jag köper det där med kanonen.

En tabbe kanske är Lukes gröna Ljussabel ombord på Årtusende Falken i Episod IV? Eller är det möjligt att Obi-Wan gav Luke en speciell träningssabel? Eller är det kanske Qui-Gon Jinns svärd som Obi-Wan sparat?

Skriv svar