Frågetråd

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 3 augusti 2010 kl. 16:37

Däremot vet jag att i några TCW avsnitt trooper blivit lämnade just för att uppdraget inte får misslyckats.
Men dom har ju oftast inställningen att strida till döden.
Men går det så tog dom jämt med sig sina kamrater i TCW ivf.
I The Deserter så får man se både ämnet dessertör och skada.
Rex blir ju skada rejält och Jesse, Hardcase och Kix tar ju hand om honom.
Dessutom blir Rex arg när han förstår att Cut Lawquane är en dessertör men inte försöker han döda honom utan mer hotar honom med krigsrätt om jag inte mins fel.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 3 augusti 2010 kl. 16:39

Men de ska säga i nån RC bok att de dödar de Kloner som försöker lämna Republiken..... :?
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 3 augusti 2010 kl. 16:40

Det kan hända, inget jag vet nått om ivf.

Från Wikipedia:
"Protect the captain."
―Jesse, to Kix and Hardcase
Jesse reacted quickly after his team's leader, Rex, was shot down by a commando droid. The clone trooper took great concern for Rex's health after the clone captain had been shot. Jesse was well-mannered; he respected Suu and asked if Rex could stay at her homestead for the night. Jesse cooperated with Kenobi, and obeyed the orders that were given to him.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 5 augusti 2010 kl. 23:43

Reptilicus skrev:Sen så tror jag inte på hela den här desertör saken. Jag menar Kaminoanerna ändrade ju till och med deras DNA så de skulle lyda order mycket mycket bättre än Jango skulle gjort.
Nja, det dem ändrade i DNA:t var extremt begränsat. Det som gör klonerna så lojala är nästan uteslutande deras träning. Det finns faktiskt ganska gott om kloner som deserterar. Spontant ur minnet kan jag rabbla upp Cut Lawquane, de flesta i Skirata-klanen (A'den, Kom'rk, Jaing, Mereel, Ordo, Prudii, Atin, Fi, Corr), Maze, Levet, Sull... de är fler än man tror.

Och Dark-lord, jag antar att du syftar på när Palpatine skickar clone assassins för att döda Sull? Jag vill påpeka att Jedierna inte vet någonting om detta - att nästan inga kloner vet om detta. Palpatine manipulerar bakom scenerna som alltid. Därför är det naturligt att vissa kloner (Rex) är villiga att låta desertörer dra vart dem vill, medan andra har i uppdrag att skjuta dem. Precis som att vissa delar av Republic Intelligence lyder under Jedierna, medan andra hjälper Palpatine att ta över Republiken.

Det hela är alltså ganska komplicerat. Men det är inte så ologiskt som det låter.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 6 augusti 2010 kl. 00:17

Slick var dessutom på god väg som det verkade.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 6 augusti 2010 kl. 00:22

Fast det han gjorde var ju tekniskt sett inte att han deserterade, utan förräderi. Skillnad, vet du :wink:

Om man ska räkna förrädare har vi ju Spar, också - ARC-soldaten som deserterade redan före Geonosis (ja, innan Republiken kände till att dem hade en armé!), med lite hjälp från... var det Mij Gilamar eller Rav Bralor? - och sedan återskapade Mandalorian Protectors.

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 6 augusti 2010 kl. 00:23

"På god väg" sa jag.
Han lär ju inte ha stannat kvar sedan om han inte blivit stoppad av Cody och Rex.

*edit*
Jaja nu förstår jag hur du menar ok.
Jo men lämnar så desserterar man även om man nu byter sidan, dock så är det ju dessutom förräderi i detta fall.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Frågetråd

Inlägg av Dark-lord » 4 november 2010 kl. 12:01

Vad heter Befälhavaren som tar emot Leia när de anländer till Rebellbasen på Yavin IV i Episod IV?

Han kramar Leia och säger att han trodde hon dog när Alderaan förintades.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Aayla Secura
Rymdpilot

Inlägg av Aayla Secura » 4 november 2010 kl. 12:43

Ska inte svära på det, men jag tror det är Jan Dodonna (stavning?)
Vad tycks om min besserwisser-signatur? :)

[quote="Dementis"]5 poäng till Aayla...[/quote]

[quote="Kaxs"] Aayla har helt rätt. [/quote]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 november 2010 kl. 12:49

Aayla Secura skrev:Ska inte svära på det, men jag tror det är Jan Dodonna (stavning?)
Nej han är det inte, den jag menar ser inte ett dugg likadan ut.

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 4 november 2010 kl. 17:48

En snabb titt på Wookieepedia avslöjar att det är Vanden Willard.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 17 december 2010 kl. 19:22

Roblin72 skrev:Idag, 16 December 1977 hade Star Wars - A New Hope svensk premiär.

Jag har försökt hitta bilder från någon premiär utan framgång. Någon här som har några?
Nu när tråden låstes ska vi fortsätta diskussionen här istället. Något för Jigglypuff.

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 18 december 2010 kl. 00:30

Ja jag är ju en av få i detta forum som levde då. =D
En av de äldsta minnena jag har av star wars är faktiskt x-mas special (hua). :(

Användarvisningsbild
Roblin72
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Roblin72 » 19 december 2010 kl. 08:33

Haha, jag var visserligen född och gjorde bus. Men för liten för att se den på Bio. Missade även 'Rymdimperiet Slår Tillbaka' på bio. Min första kontakt med Star Wars var Kenner actionfigurer och sen serier och sen äntligen - 'Jedis Återkomst!' på Bio! Haha. Nåja, jag har aldrig sett några bilder från en svensk premiär från den där tiden 77--83. Star Wars borde ju orsakat lite rabalder även här, lite köer, glada fans och kanske lite nyhetsarticklar. Det enda jag sett är OKEJ tidningar från 83 eller 84.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 21 januari 2011 kl. 07:02

Blir det nåt SW maraton på TV400 i påsk i år?

Låst