Vilken politisk sida är du på?

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
AATC-86
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av AATC-86 » 2 april 2007 kl. 19:43

Efter utrensningarna under 1930-talet (vilket kan jämföras med eliminerandet av separtisterna), så behöve man inte använda mycket terror i Sovjet heller. Det var bara en och annan by som måste utplånas ibland (Dödsstjärnan, Alderaan) för att upprätthålla rädslan.
Och för övrigt så anser jag att Kartago skall förstöras.

Användarvisningsbild
lord_vader
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av lord_vader » 2 april 2007 kl. 21:26

Jag tycker fortfarande att fred genom att man är för rädd för att göra eller säga vad man vill är fel..

Se bara vad glada folket på Coruscant bir när Dödstjärnan förstörs..Kan de då ha tyckt att Imperiet var så bra då???
"I'm a jedi, like my father was before me!"

...och hur länge ska man behöva vara fuktfarmare???????

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 3 april 2007 kl. 17:05

Okey, okey. Jag tycker inte heller det är rätt.
MEN! Ni får hålla med om att det är jävligt effektivt.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
AATC-86
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av AATC-86 » 3 april 2007 kl. 17:41

Absolut. Monarkier och diktaturer är oftast mycket effektivare på många sätt, och just det brukar vara deras enda fördel...som inte riktigt väger upp för alla nackdelarna.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 7 april 2007 kl. 16:44

AATC-86 skrev:...som inte riktigt väger upp för alla nackdelarna.
Ur vems perspektiv?
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
AATC-86
Fuktfarmare
Kontakt:

Inlägg av AATC-86 » 7 april 2007 kl. 18:06

Generellt sett? Ur befolkningens, pöbelns, massans perspektiv. Och i detta fallet även storföretagarna.

Användarvisningsbild
FS13
Wompråtta

Inlägg av FS13 » 22 december 2009 kl. 17:27

Fel empire är väl bra

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 22 december 2009 kl. 18:19

Under klonkrigen står jag på Republikens sida. Vet att dem är lika maktgalna som Handelsfederationen, men jedis är på republikens sida. Därför är jag också det. :wink:

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 22 december 2009 kl. 18:59

Helt ärligt, så tycker jag att alla de "stora" makterna - Republiken (både Gamla och Nya), Separatisterna, Imperiet, Rebellerna, och så vidare är lite sådär. Om jag måste välja någon av dem, så får jag nog ändå säga Rebellerna, men tycker nog att Naboos styrelsesätt verkar rätt bra.
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 23 december 2009 kl. 16:24

Ja, att bo på en planet under klonrkrigen som inte var på någons sida skulle bara leda till konflikter. Republiken och CIS skulle börja kriga på planeten och alla invånare kommer till skada.

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Re: Vilken politisk sida är du på?

Inlägg av bloodmountain » 1 augusti 2014 kl. 12:40

på pt så skulle jag gärna vara under handelsfederationen om dom tog till sig lite av republikens ideer

på ot så har jag iallafall inte sett att imperiet styr dåligt.Det man får igenom filmerna säger ju att rebelalliansen inte är så jätte gigantisk och några planeter blir ju alltid sura över ett nytt styre.Det var kanske bättre med imperiet en republiken eftersom att dom är inte lika korrupta och har mer kontroll över sitt universum.Visst sidious var en diktator men han vet hur han ska styra så jag är på impiriets sida även om dom gjorde misstaget att spränga sönder alderaan.Och misstolka mig inte jag är inte på siths sida men jag tror att sidious styre var bättre en republikens.
use the force wisley

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 augusti 2014 kl. 14:45

bloodmountain skrev:på pt så skulle jag gärna vara under handelsfederationen om dom tog till sig lite av republikens ideer

på ot så har jag iallafall inte sett att imperiet styr dåligt.Det man får igenom filmerna säger ju att rebelalliansen inte är så jätte gigantisk och några planeter blir ju alltid sura över ett nytt styre.Det var kanske bättre med imperiet en republiken eftersom att dom är inte lika korrupta och har mer kontroll över sitt universum.Visst sidious var en diktator men han vet hur han ska styra så jag är på impiriets sida även om dom gjorde misstaget att spränga sönder alderaan.Och misstolka mig inte jag är inte på siths sida men jag tror att sidious styre var bättre en republikens.

Vet inte om jag kan hålla med, Republikens styre må ha varit korrupt, men de förtryckte inte folk i varje fall.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 20 augusti 2014 kl. 18:31

Jag ska nog ändra mig lite jag är på imperiets sida innan sidious tog ort senaten det var dumt
use the force wisley

Skriv svar