Vem skulle fortsatt leva, tycker du? (Från ep. 1-3)

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 29 april 2010 kl. 13:27

Jedi_Visse skrev:
stefan313 skrev:Men jag undrar egentligen hur han kom upp? Om kanske sarlaccen spottade ut honom på något sätt eller om han använde sin jetpack till att flyga ut. Hm....
För så där 3 år sen eller något kom den här diskussionen upp och då var det någon som sa att Dengar räddade honom.

Hur kan man förresten ha missat att Boba överlever?
Ja,jag har aldrig tänkt på att han är med annars efter ep VI,men jag får nu när ni säger det ett starkt minne av att han är med i någon LOTF mok
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
master Windu
Droid

Inlägg av master Windu » 29 april 2010 kl. 15:30

jag tycker Mace Windu skulle överlevt ep 3 :wink:
"I have to give you credit. You led me on quite a chase. But nobody gets away from Calo Nord in the end."

Användarvisningsbild
Jesse
Droid

Inlägg av Jesse » 9 maj 2010 kl. 22:30

Windu

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 5 juli 2010 kl. 21:30

Jag tycker alla som dog skulle ha dött,Men det skulle vara kul att se vad som hände om folk överlevde
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
LUKE.SKY
Wompråtta

Inlägg av LUKE.SKY » 5 juli 2010 kl. 23:32

jag tycker inte att alla jedi,s skulle dö av order 66. men det är rätt coolt med order. THE TIME COME, EXECUTE ORDER 66- The Emperor. och jag tycker synd om ynglingarna. :( :( :(
im a jedi like my father before mi

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 7 juli 2010 kl. 21:37

LUKE.SKY skrev:jag tycker inte att alla jedi,s skulle dö av order 66. men det är rätt coolt med order. THE TIME COME, EXECUTE ORDER 66- The Emperor. och jag tycker synd om ynglingarna. :( :( :(
Vill bara påpeka att alla Jedier inte dog. Exempel på överlevare är Yoda, Obi-Wan Kenobi, Roan Shryne, Olee Starstone, Shaak Ti, Kazdan Paratus, Rahm Kota, Kento Marek, Mörka kvinnan, Ikrit... behöver jag fortsätta? :P

Annars tycker jag nog att alla karaktärer som dör ska dö. Det finns väldigt få meningslösa dödar i Star Wars-filmerna. Möjligen att lite fler av racerförarna i Det mörka hotet kunde överlevt...
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
andremalmberg
Wompråtta

Re: Vem skulle fortsatt leva, tycker du? (Från ep. 1-3)

Inlägg av andremalmberg » 27 mars 2015 kl. 20:06

jag skulle kunna tänka mig att Padme Amidala skulle få leva
let the force be with you

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 6 april 2015 kl. 17:40

Jag instämmer med några av de föregående inläggen: de karaktärer som dog, borde också ha gjort det. Dock tycker jag att Dooku och Windu borde fått en mer värdig död. Jag avskyr, verkligen avskyr, det skamlösa sättet Dooku blir dödad på. Det är respektlöst mot en legend som Christopher Lee.
Senast redigerad av 1 Prince_ZaiDejrio, redigerad totalt 8 gånger.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 23:49

Prince_ZaiDejrio skrev:Jag instämmer med några av de föregående inläggen: de karaktärer som dog, borde också ha gjort det. Dock tycker jag att Dooku och Windu borde fått en mer värdigare död. Jag avskyr, verkligen avskyr, det skamlösa sättet Dooku blir dödad på. Det är respektlöst mot en legend som Christopher Lee.
Kan instämma på detta en aning. Dooku fick extremt lite screen time i filmerna. Var med mot slutet i Ep2 och början av Ep3 bara, men det vi såg av honom har alltid intresserat mig. Istället för en typisk skurk är han mer åt antihjälte hållet, han lämnade Republiken för att han ansåg Senaten vara korrupt, han grundade CIS och gick med Sith för att krossa korruptionen och bringa ordning till galaxen. Vad vi ser i Ep2 försöker han undvika att behöva döda sina gamla Jedivänner om han inte måste.

Sen är Christopher Lee en av de bästa skådisarna genom tiderna, som du säger.

Och det ni alla nämner om Windu, tycker också det låter rätt intressant. Om han överlevt på något vis och är besatt av hämnd. Fast jag är generellt emot återupplivning av karaktärer, men detta låter ju nästan lite coolt.

Användarvisningsbild
andremalmberg
Wompråtta

Inlägg av andremalmberg » 26 maj 2015 kl. 10:59

Prince_ZaiDejrio skrev:Jag instämmer med några av de föregående inläggen: de karaktärer som dog, borde också ha gjort det. Dock tycker jag att Dooku och Windu borde fått en mer värdig död. Jag avskyr, verkligen avskyr, det skamlösa sättet Dooku blir dödad på. Det är respektlöst mot en legend som Christopher Lee.
Håller helt med att dooku och windu skulle fått ett mer värdigt slut t.e.x Dooku var med i Star Wars The Clone Wars där gjorde dem narr av honom t.e.x att han blev fångad av värdelösa pirater eller att han flyr från en kamp i programmet.
let the force be with you

Skriv svar