Vem skulle fortsatt leva, tycker du? (Från ep. 1-3)

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 26 april 2010 kl. 14:15

Kaxs skrev:
Jedi_Visse skrev:Han [Grievous] borde ha dött långt tidigare.
Jag är fortfarande förbannad över att han och inte Asajj Ventress fick medverka i RotS :x
Problemet där är att de behövde en militär ledare. Jag har absolut ingenting emot Ventress, men jag är glad att hon aldrig blev ledare för hela Separatiströrelsen. Jag tycker Grievous är ett bättre val. Men jag skulle vilja se mer av dem tillsammans - i Republiken ser vi hela tiden folket med hög rang träffas, men i Separatisterna? Ytterst sällan.

Och om någon karaktär skulle överleva... Hmm. Svårt. Det finns många goa karaktärer som dör. Maul, Qui-Gon, Jango, Grievous, Padmé... Men det känns som att deras död var nödvändig. Jag kan nog faktiskt inte bestämma mig... Okej, vi säger Boga - den varactyl som Obi-Wan rider på Utapau. Tråkigt att de oskyldiga ska drabbas så i krig :roll:
Men Grievous och Asajj avskydde väl varandra? Fråga inte varför jag förutsätter det, för jag minns inte varför. Jag skulle tro att det har med någon av CW-serierna att göra (Republic), bland annat den där då Dooku överger Asajj. Fast jag vet inte, jag kanske är ute och cyklar.

Qui Gon Jinn gillade jag. Men hans död var passande. Dock så hade jag gärna sett en comeback som force ghost i ATC, när man får höra hans röst på Tatoooine då Ani dödar sandfolket. Jag har för mig att han inte kunde medverka på grund av en motorcykelolycka. I alla fall, ett framträdande där hade knutit ihop allt så väl med slutet av RotS på något sätt.

Boga...? Oskyldig? Det är ju bara ett djur.
Inte precis världens största förlust. :roll:
Samma med Zillo beast, men det var å andra sidan den sista av sitt slag, vilket förändrar saken.
niklazz0n skrev:Det ljudet kommer jag aldrig glömma, jag kommer aldrig glömma ljudet av Seismic Charges eller Landspeeders heller för den delen.

För att återvända till ämnet:
Jag tycker att Hela Jedi ordern skulle överleva. Men då skulle vi aldrig fått en OT... Darn..
Menar du när Boga skriker precis samtidigt som "Anakins Betrayal" går i gång och de faller ner i sjunkhålet?
Epic! Fan en av de starkaste scenerna i hela SW-sagan.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 26 april 2010 kl. 14:46

niklazz0n skrev:Jag har för mig, när man ser Yoda sitta i Jedi templet och mediterar hör man Qui-Gons röst säga "Anakin, no!" Eller liknande.

http://www.youtube.com/watch?v=P7iKJTPsLTo

Vid 2:45.
Ja, det får man, det var ju det jag menade med "när man får höra hans röst på Tatoooine då Ani dödar sandfolket". Men jag hade gärna sett honom också :(
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 26 april 2010 kl. 22:37

Jedi_Visse skrev:Men Grievous och Asajj avskydde väl varandra? Fråga inte varför jag förutsätter det, för jag minns inte varför. Jag skulle tro att det har med någon av CW-serierna att göra (Republic), bland annat den där då Dooku överger Asajj. Fast jag vet inte, jag kanske är ute och cyklar.
Detta känner jag inte till. Jag vet att de stred vid ett tillfälle, i någon av de gamla Clone Wars Adventures-serierna, men det var Dookus fel. Det var inget personligt. Och Asajj verkade i alla fall ha respekt för Grievous när de pratar via hologram i The Clone Wars: Rookies.

Men för all del, de får gärna hata varandra. Jag vill gärna se dem tillsammans ändå. Lite inbördes strider inom Separatisterna skulle både vara coolt och trovärdigt.
Jedi_Visse skrev:Boga...? Oskyldig? Det är ju bara ett djur.
Inte precis världens största förlust.
Samma med Zillo beast, men det var å andra sidan den sista av sitt slag, vilket förändrar saken.
Jag kom bara inte på något bättre. Alla viktiga karaktärer som dör, tja... de dör ju betydelsefulla dödar. Och att Zillo Beasten är sista av sitt slag betyder ju bara att det är ovärt att rädda den - den kommer ju förmodligen inte kunna föröka sig ändå. Boga är alltså mer värd :wink:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 27 april 2010 kl. 14:56

Faktum är att jag tror att jag tänkte på Quinlan Vos.
Men jag förstår inte hur det skulle fungera heller. Hade de något emot varandra?

Nej, jag tänkte på det när jag såg avsnittet, att den ändå inte kan föröka sig. Men det hade ju kunnat finnas mer än en kvar trots allt.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 april 2010 kl. 16:10

Boba Fett
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 april 2010 kl. 16:27

niklazz0n skrev:Boba Fett överlevde Prequel Trilogy.
Men han dör i Ep VI
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 27 april 2010 kl. 16:29

niklazz0n skrev:Nej han överlevde Sarlaccen med ;)
Jasså?Det ser inte ut som det
Men du har säkert rätt
för mig att han var med i Legacy of the force
Fast det är nog inte så knasigt eftersom Galen är innuti en Sarlacc i TFU

Användarvisningsbild
Kaxs
Jedibibliotikarie

Inlägg av Kaxs » 27 april 2010 kl. 16:33

Dark-lord skrev:
niklazz0n skrev:Nej han överlevde Sarlaccen med ;)
Jasså?Det ser inte ut som det
Men du har säkert rätt
för mig att han var med i Legacy of the force
Fast det är nog inte så knasigt eftersom Galen är innuti en Sarlacc i TFU
Nej, Galan är inte inuti en sarlacc. Inte inuti själva magen på den, alltså. Boba, däremot, ramlade ju ned hela vägen. Hade han inte haft sin fina durasteell-rustning hade hade bara varit en skålfull soppa :wink:
Robotic Gungans who are resistant to lightsabers seem pretty intimidating.

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 29 april 2010 kl. 07:37

Men jag undrar egentligen hur han kom upp? Om kanske sarlaccen spottade ut honom på något sätt eller om han använde sin jetpack till att flyga ut. Hm....
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 29 april 2010 kl. 11:03

stefan313 skrev:Men jag undrar egentligen hur han kom upp? Om kanske sarlaccen spottade ut honom på något sätt eller om han använde sin jetpack till att flyga ut. Hm....
För så där 3 år sen eller något kom den här diskussionen upp och då var det någon som sa att Dengar räddade honom.

Hur kan man förresten ha missat att Boba överlever?

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 29 april 2010 kl. 13:26

Har för mig att han typ kom på något sätt ur den när allt sprängdes och Sarlaccen dog(?), sen så hittade väl Dengar honom liggandes på sanden och räddade honom? Vilket han sedan ångrade.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Skriv svar