Favorit Skådespelare

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Re: Favorit Skådespelare

Inlägg av Darth Robin » 8 maj 2011 kl. 12:22

Dark-lord skrev:Håller fortfarande kvar vid min åsikt, Temuera är helt klart bäst! Han röst är svincool ju.

Han gör även rösten till klonerna och Boba och Jango Fett i BF II. Dock så spelar Dee Bradley Baker honom i TFU USE o TFU II, han är bra, men inte ens nära lika bra som Morrison.

Hayden Christensen, Mark Hamill, Harrison Ford, Alecc Guiness, Ewan Mcgregor, Fran Oz är också riktigt RIKTIGT bra :)
Jepp, diggar hans röst :P
"As you wich."
―Boba Fet

Jevene
Wompråtta

Inlägg av Jevene » 29 december 2011 kl. 10:16

Den klara favoriten är Ian Mcdiarmid, helt enkelt klockren. Ewan Mcgregor tycker jag har har fångat Alec Guiness strålande!!

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 29 december 2011 kl. 22:19

Jo, Ewan lyckad verkligen med det vissa gånger i trean, dock inte lika mycket i ettan och tvåan. Dock väldigt svårt att göra det i ettan alls.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 30 december 2011 kl. 01:20

Men egentligen så gör väl Ewan bara det som GL säger till honom att köra och hur han ska reagera etc.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 7 april 2015 kl. 00:32

Ewan är helt klart en av de starkaste i PT. Om man ska se till hela sagan dock är Ian McDiarmid en sjukt bra skådis som verkligen lever sig in i sin roll som ondskefull skurk.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 17 april 2016 kl. 10:12

Alec Guiness, Peter Cushing, James Earl Jones och Harrison Ford är väl några av de starkare insatserna. Skulle dock även vilja skina lite ljus över en roll nog många inte bryr sig om, Clive Revill - originalrösten till Kejsarens hologram i The Empire Strikes Back . Nej, han är på intet sätt med på listan över de bästa skådisarna, att hävda någon sådant vore skrattretande. Men det lilla vi såg av honom tycker jag inte bör glömmas bort trots Ian McDiarmids fenomenala insats i Return of the Jedi som den mer kända tolkningen av Kejsaren.

Revills Kejsare hade en slags aura av en romersk diktator och en kalkylerande mystisk munk, hans brittiska accent gav honom ett slags civiliserat intryck. Detta kombinerat med hans överskuggade ansikte är anledningen till att jag föredrar originalversionen av scenen mer än den remastrade sedd i special edition. Och det är inte för att säga att jag gillar McDiarmids Kejsaren mindre - men Revills insats funkade utmärkt som uppbyggnad.

I The Force Awakens var Daisy Ridley och Adam Driver några av de starkare insatserna, samt Harrison Ford som lyckades reprisera sin roll på ett bra sätt.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar