Scener som inte är med i filmerna

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Scener som inte är med i filmerna

Inlägg av Dark-lord » 30 augusti 2010 kl. 17:18

Vad tycker ni skulle varit med i filmerna?

Själv tycker jag en duel mellan Darth vader och Cin Drallig(Som man bara ser i ett övervakningshologram och ROTS spelet)

Och kanske em scen när Luke anländer till Endor med Anakins kropp

Vad tycker ni för scener? :)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 30 augusti 2010 kl. 17:28

Skulle gärna velat se mer scener med Darth Vader i ROTJ, allt han sa var ju i princip "NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!" vilket kändes lite stelt. Men George Lucas har ju aldrig varit bra på att skriva dialog :P För utom några enstaka scener i ROTJ.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 30 augusti 2010 kl. 17:32

Reptilicus skrev:Skulle gärna velat se mer scener med Darth Vader i ROTJ, allt han sa var ju i princip "NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!" vilket kändes lite stelt. Men George Lucas har ju aldrig varit bra på att skriva dialog :P För utom några enstaka scener i ROTJ.
Du syftar nog på ROTS. ROTJ är förkortningen av Return of the Jedi och Revenge of the Sith förtkortas till ROTS. Håller med om att fler scener med Darth Vader skulle sitta fint. Men exakt vad han skulle göra då kan jag inte komma på.
Senast redigerad av 2 Darth Worgen, redigerad totalt 30 gång.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 30 augusti 2010 kl. 17:32

Reptilicus skrev:Skulle gärna velat se mer scener med Darth Vader i ROTJ, allt han sa var ju i princip "NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!"
Mer exakt:

"Lord Vader,can you hear me?"

"Yes master

"Where is Padmé,is she safe?is she alright?"

"It seems in your anger you killed her"

"I? I could'nt! She alived i feeld it!"

"NOOOOOOOOOO!!!"
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 september 2010 kl. 17:59

Reptilicus skrev:Skulle gärna velat se mer scener med Darth Vader i ROTJ, allt han sa var ju i princip "NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!" vilket kändes lite stelt. Men George Lucas har ju aldrig varit bra på att skriva dialog :P För utom några enstaka scener i ROTJ.
Ursäkta dubbelposten men jag vill bara säga att Anakin Skywalker blir Darth Vader efter att han dödat Mace Windu och blivit dubbad till Sith av Sidious.

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 18 september 2010 kl. 18:48

Dark-lord skrev:
Ursäkta dubbelposten men jag vill bara säga att Anakin Skywalker blir Darth Vader efter att han dödat Mace Windu och blivit dubbad till Sith av Sidious.
Reptilicus syftade nog på när Anakin Skywalker är i den svarta dräkten. Hjälmen gör Vader.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 september 2010 kl. 19:12

Ondskan gör Vader.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 18 september 2010 kl. 22:22

Dark-lord skrev:Ondskan gör Vader.
Det är sant men när någon säger Darth Vader är det snubben i den svarta rustningen det man tänker på först iallafall gör jag det.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 25 september 2010 kl. 23:59

Barriss Offees död.
Jag har varit besatt av henne första gången jag såg AotC första gången... typ 2003. Blev mycket besviken när hon inte fick en scen i RotS
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
Reptilicus
Rymdpilot

Inlägg av Reptilicus » 26 september 2010 kl. 00:02

Jedi_Visse skrev:Barriss Offees död.
Jag har varit besatt av henne första gången jag såg AotC första gången... typ 2003. Blev mycket besviken när hon inte fick en scen i RotS
"Offee was originally supposed to be in the Order 66 sequence, but was cut along with the deaths of Luminara Unduli and Shaak Ti. Unused footage from Attack of the Clones was going to be used for this appearance" - Enligt Wookieepedia

Användarvisningsbild
Jedi_Visse
Jedimästare

Inlägg av Jedi_Visse » 10 oktober 2010 kl. 14:17

Reptilicus skrev:
Jedi_Visse skrev:Barriss Offees död.
"Offee was originally supposed to be in the Order 66 sequence, but was cut along with the deaths of Luminara Unduli and Shaak Ti. Unused footage from Attack of the Clones was going to be used for this appearance" - Enligt Wookieepedia
Ah jag vet.
Det störde mig ännu mer.
"It's not the size of the Jedi or the amount of power running through her lightsaber, but the strength of her heart." - Barriss Offee

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Re: Scener som inte är med i filmerna

Inlägg av JediMasterRicke » 13 november 2010 kl. 19:06

Skulle gärna se en speciell scen ur Return of the Jedi som faktiskt finns men är inte med. Videon avslöjades för ett begränsat antal människor och några stycken som hann se den på YouTube innan den togs bort p.g.a. brott mot upphovsrätten. Det är en scen tidigt i filmen där Darth Vader, telepatiskt försöker komma i kontakt med Luke. Då kommer ett klipp med Luke då man får se honom skruva lite på sin ljussabel och sedan tänder det (möjligen första gången han gör det :wink: )

Själv hade man t.o.m turen att hinna ladda ned videoklippet innan den togs bort, så jag det på datorn! :mrgreen:
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 13 november 2010 kl. 22:18

JediMasterRicke skrev:Skulle gärna se en speciell scen ur Return of the Jedi som faktiskt finns men är inte med. Videon avslöjades för ett begränsat antal människor och några stycken som hann se den på YouTube innan den togs bort p.g.a. brott mot upphovsrätten. Det är en scen tidigt i filmen där Darth Vader, telepatiskt försöker komma i kontakt med Luke. Då kommer ett klipp med Luke då man får se honom skruva lite på sin ljussabel och sedan tänder det (möjligen första gången han gör det :wink: )

Själv hade man t.o.m turen att hinna ladda ned videoklippet innan den togs bort, så jag det på datorn! :mrgreen:
En scenen har nog de flesta på forumet sett, någon la ut den i någon tråd för ett tag sedan.
Den ska väl vara med i Bluray verisionen av filmerna tror jag.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 14 november 2010 kl. 12:40

Haha, ok :P

Jag tror jag läste att den inte skulle läggas till i filmen. Däremot så skulle den finnas bland borttagna scener tror jag.
Are you threating me Master Jedi?

Skriv svar