En tredje trilogi

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

En tredje trilogi

Inlägg av darth_danni » 2 januari 2011 kl. 21:45

Haha, är det någon som sett det här???? :D :
http://www.moviezine.se/artikel/5843-ny ... r-planeras
http://filmmedia.se/2010/10/25/lucas-go ... s-trilogi/

Hoppas... hoppas... HOPPAS!!!!!

(Är alltså angående en ny SW: triologi som planeras att spelas in år 2015)
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: Frågetråd

Inlägg av Dark-lord » 2 januari 2011 kl. 21:53

Det där skrevs i Struntsnackstråden för flera månader sen, med andra ord är det inget nytt tyvär :roll:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 2 januari 2011 kl. 21:54

Aha, okej, men... aja 8)
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 3 januari 2011 kl. 04:09

Det där är dock nyheter som har dykt upp nyligen som rykten. Sant att det tidigare har nämnts här på starwars.se, men då har det varit mest en fråga kring "Tänk om det kommer en ny trilogi", men inte att George Lucas nu kanske faktiskt tänker göra en ny trilogi som ryktena säger.

Själv så har jag blandade känslor om en ny trilogi - det beror lite vad den nya trilogin kommer handla om.
Are you threating me Master Jedi?

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 3 januari 2011 kl. 11:30

JediMasterRicke skrev:Det där är dock nyheter som har dykt upp nyligen som rykten. Sant att det tidigare har nämnts här på starwars.se, men då har det varit mest en fråga kring "Tänk om det kommer en ny trilogi", men inte att George Lucas nu kanske faktiskt tänker göra en ny trilogi som ryktena säger.

Själv så har jag blandade känslor om en ny trilogi - det beror lite vad den nya trilogin kommer handla om.
Enligt ryktena skulle det ju inte handla om skywalker familjen så då måste det väl nästan utspela sig innan Ep1 eller?
Eller så handlar det bara om några andra vid samma tidsperiod som dom andra trilogierna. Eller efter Ep6 men då finns det ju fortfarande många skywalkers som Cade Skywalker med andra.

Tänk om dom skulle göra en filmtrilogi om Bane böckerna det skulle vara fantastiskt om dom får till dom bra :D
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 4 januari 2011 kl. 00:31

Jag är trött på att de flesta Star Wars-fans är fast i en begränsad tidsperiod. Men det finns jag som har en bredare fantasi. Föreställ er Jedis som slåss med klubbor istället för ljussablar och som säger "hooooggugugugluaagaga"! Dröm om en Star Wars-galax som utspelar sig tusentals år efter Episod VI! Tänk er King Arthur men i Star Wars-version!

Ärligt talat. Tror ni att Star Wars-galaxen började med att Anakin föddes? NEJ! Tror ni att Star Wars-galaxen fick sig en domedag när Luke dog? NEJ!

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 4 januari 2011 kl. 01:01

Problemet är ju det att det verkar som om Lucasfilm och LucasArts har tappat stinget. När The Phantom Menace skulle släppas blev alla jätteglada över att det skulle komma nya Star Wars-filmer. Det slutade med att väldigt många blev besvikna eftersom den verkligen inte var lika bra som de förra eller vad de hade förväntat sig. AOTC och ROTS blev inte speciellt populära heller bland de gamla hederliga Star Wars-fansen. Jag tycker att PT är helt OK, men många andra gör inte det och det beror nog på hur mycket man tycker om Star Wars. Dessutom så har spelen blivit sämre med tiden. Det var ju ett tag sen man fick ett riktigt bra Star Wars-spel! Det senaste som blev otroligt populärt var nog Battlefront.

Det är nog det som är problemet. Lucas-företagen har på sista tiden inte lyckas uppnå samma typ av film/spel som förr på ett bra tag och många är nog lite skraja för att George ska fu**a upp allting ännu mer.

Användarvisningsbild
Darth Bane
Yngling

Inlägg av Darth Bane » 4 januari 2011 kl. 14:20

Darth Worgen skrev:Jag är trött på att de flesta Star Wars-fans är fast i en begränsad tidsperiod. Men det finns jag som har en bredare fantasi. Föreställ er Jedis som slåss med klubbor istället för ljussablar och som säger "hooooggugugugluaagaga"! Dröm om en Star Wars-galax som utspelar sig tusentals år efter Episod VI! Tänk er King Arthur men i Star Wars-version!

Ärligt talat. Tror ni att Star Wars-galaxen började med att Anakin föddes? NEJ! Tror ni att Star Wars-galaxen fick sig en domedag när Luke dog? NEJ!
Ehh det är ingen som sagt att allt började med Anakin och allting slutade med Luke :roll:

Om du syftar på mig så sa jag innan eller efter Ep1,Ep6 och innan kan vara flera tusen år innan och efter kan vara flera tusen år efter.
"There are no other Sith. There never will be, except for us. One Master and one apprentice; one to embody the power, the other to crave it."
-Darth Bane

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 4 januari 2011 kl. 15:00

Det kanske handlar om 10 000 år efter Jedins Återkomst- Luke och Anakin och Cade är sedan länge bortglömda, och Jediordern är nästan helst utrotad, Sitherna har tagit över galaxen, det finns bara ett hopp: Mark Solo.....

Detta var såklart bara ett exempel :)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
stefan313
Jediriddare
Kontakt:

Inlägg av stefan313 » 4 januari 2011 kl. 16:05

Dark-lord skrev:Det kanske handlar om 10 000 år efter Jedins Återkomst- Luke och Anakin och Cade är sedan länge bortglömda, och Jediordern är nästan helst utrotad, Sitherna har tagit över galaxen, det finns bara ett hopp: Mark Solo.....

Ärligt talat så hoppas jag inte att det blir som du säger. en sån historia ärså tråkig och finns typ i alla filmer, spel och kanske böcker. Det är så uttjatat. Ett helt land har tagits överav en mästare med en stor amre och det finns en perosn som kan stoppa honom. Sen är detnån profetia med i allt också.Uttjatat.
This is my apprentice, Darth Maul. He will find your lost ship. - Palpatine

At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge. - Darth Maul

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Re: En tredje trilogi

Inlägg av Dark-lord » 4 januari 2011 kl. 17:19

Påminner lite om Narnia: Prins Caspian facktist :)

Användarvisningsbild
JediMasterRicke
Yngling

Inlägg av JediMasterRicke » 4 januari 2011 kl. 17:47

Det kanske handlar om 10 000 år efter Jedins Återkomst- Luke och Anakin och Cade är sedan länge bortglömda, och Jediordern är nästan helst utrotad, Sitherna har tagit över galaxen, det finns bara ett hopp: Mark Solo.....

Det låter även som Original Trilogy om ni inte märker det. Det är ju exakt samma, så det vore ju nästan som att göra en till version av Star Wars med i princip exakt samma handling.

Användarvisningsbild
dajcman
Padawan

Inlägg av dajcman » 4 januari 2011 kl. 22:45

JediMasterRicke skrev:

Det låter även som Original Trilogy om ni inte märker det. Det är ju exakt samma, så det vore ju nästan som att göra en till version av Star Wars med i princip exakt samma handling.
Precis vad jag skulle säga, det är samma som OT då :P
Never tell me the odds! - Han Solo

Användarvisningsbild
Jigglypuff
Padawan

Inlägg av Jigglypuff » 5 januari 2011 kl. 23:52

Jag hoppas och tror påd et.
MAn ska aldrig säga aldrig George!

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 6 januari 2011 kl. 12:38

Men om nu ens en tredje trilogi ska komma borde de vänta med det. Det finns ju en tv-serie i Star Wars-form som vi väntat på jättelänge!

Skriv svar