Missuppfattningar du hade som yngre

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Re: Missuppfattningar du hade som yngre

Inlägg av Fredrik Jonsson » 10 maj 2013 kl. 00:57

Dark-lord skrev:Om jag inte missminner mig trodde jag att Shmi inte kände till Anakins fader för att hon haft samlag med ett oräkneligt antal män, varpå hon ej var säker.
Hahaha! Jag kommer aldrig kunna se på Shmi på samma sätt igen. :lol:
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 10 maj 2013 kl. 11:34

Fredrik Jonsson skrev:
Dark-lord skrev:Om jag inte missminner mig trodde jag att Shmi inte kände till Anakins fader för att hon haft samlag med ett oräkneligt antal män, varpå hon ej var säker.
Det brukar ju faktiskt vara den anledningen till att man inte vet vem fadern är :roll: Jungfrufödslar är något mindre förekommande :P
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 maj 2013 kl. 15:10

Wilfer88 skrev:
Fredrik Jonsson skrev:
Dark-lord skrev:Om jag inte missminner mig trodde jag att Shmi inte kände till Anakins fader för att hon haft samlag med ett oräkneligt antal män, varav hon ej var säker.
Det brukar ju faktiskt vara den anledningen till att man inte vet vem fadern är :roll: Jungfrufödslar är något mindre förekommande :P
Jovars! Tvivlar dock på att vår käre blå-elefant-fluga skulle låta sin slav vara ute på krogen och skaffa ligg. :?

Det mest troliga är väl att Shmi förblev oskuld ända till sin död(vi vet t.ex från Republic-tidningarna att Sandfolk och människor är genetiskt olika, så hon kan inte blivit utnyttjad i lägret).

Nu återgår vi till ämnet, som är något trevligare att diskutera än ovan nämnda. Hade jag några övriga missuppfattningar som barn, tro? Har för mig att jag trodde filmerna kom i kronologisk ordning(1-6), detta är dock inget jag gärna går ut med, eftersom att det är rätt genant. :oops: Trots detta anser jag OT som den bättre av de två trilogierna.(ett tydligt exempel på att det inte endast beror på vilka filmer man vuxit upp med.)

Trodde väl också att Taun We var Boba Fetts mamma (faktumet att han var en klon nådde aldrig fram till mig ordentligt).
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 4 juni 2013 kl. 17:15

Innan Episod 2 så hade Lucasfilm reggat Internet-domänen "ambu-fett.com". Innan jag såg filmen så trodde jag att Ambu Fett skulle vara namnet på Boba Fetts mamma i filmen ...

Jag trodde att skriket som hörs när Obi-Wan dyker upp första gången var ett skrik från en Tusken Raider för att han blir rädd av att se Obi-Wan. Jag tycker fortfarande att det vore mer logiskt än att det skulle ha varit Obi-Wan som skrikit så.
When your face is a prune, action goes BOOM!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 14 juli 2014 kl. 11:04

Några mer missuppfattningar jag hade, tro?

Well, eftersom ROTS var den första jag såg så var det ju en del. Trodde t.ex att Anakin skulle "få" dräkten direkt när han blev Vader. Blev lite besviken när vi knappt fick se honom i den. :?

Trodde även att Mace Windu var en fuskare och en lögnare.... vad menar jag kanske ni undrar? Hehe.... ehm....... jo.... när Anakin säger "How can you be on this council and not be a master?" tolkade jag det som att han menade..... att Windu inte var en mästare och att han bara fuskat till sig sin sits... :roll:
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
MurderCapital
Fuktfarmare

Inlägg av MurderCapital » 16 juli 2014 kl. 22:28

hunt3d skrev:Sen trodde jag att Palpatine och Darth Sidious var två olika personer
Jag trodde detta också och att Palpatine senare skulle ta Sidious plats i kommande filmer (Episode II och III)
The negativity is strong in me. :roll:

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 18 juli 2014 kl. 15:12

Jag har personligen aldrig förstått grejen med de som trodde de var olika, inget illa ment. Lucas siktade ju uppenbarligen på att folk inte skulle förstå att de var samma... men är ju rätt obvious. Samma röst, Kejsaren i OT som också är en Sithmästare och har exakt samma kläder som Sidious heter också Palpatine. Senator/Överkansler Palpatine kämpar ständigt för att vinna mer makt och Dooku säger att hela Senaten är influerad av Sidious..... tycker man måste ha rätt bra fantasi för att tro att de är olika karaktärer. :P

Användarvisningsbild
bloodmountain
Droid

Inlägg av bloodmountain » 31 juli 2014 kl. 18:35

när jag var mindre så trodde jag att sidious ansikte blev vanställt pågrund av att mace window hade ljusabeln nära hans ansikte
use the force wisley

Användarvisningsbild
Jedi master fund
Wompråtta

Inlägg av Jedi master fund » 1 augusti 2014 kl. 11:06

Jag trodde att Mace blev flintskallig för att han hållt ljussabeln för nära huvudet. :D

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 1 augusti 2014 kl. 11:36

Jedi master fund skrev:Jag trodde att Mace blev flintskallig för att han hållt ljussabeln för nära huvudet. :D

Hahahaha!! xD Det var det bästa jag läst. Att man ens kan få de tankarna, du måste ha en jäkla fantasi.

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 18 november 2014 kl. 20:56

Jag trodde också, som någon nämnt innan, att Stormtrupperna var robotar. Som liten så missuppfattade jag också hela grejen med Sidious/Palpatine/Emperor. Jag förstod att Sidious och Kejsaren från OT var samma person, men jag insåg inte att det är samma person som Senator Palpatine. I OT omnämns ju Palpatine faktiskt aldrig vid namn, utan bara som "The Emperor".

Jag minns också att jag trodde att "alla onda" (dvs Sith lords) hade likadana dräkter som Vader, och att ifall Luke skulle gått över till den mörka sidan så skulle han också få en sådan.

När jag såg de första tv-reklamerna för Episod 1 så trodde jag att Obi-Wan var en ung Anakin.

Ja, uppfattningsförmågan är lite si sådär när man är liten :P

Användarvisningsbild
Prince_ZaiDejrio
Droid

Inlägg av Prince_ZaiDejrio » 6 april 2015 kl. 18:49

Dark-lord skrev:Om jag inte missminner mig trodde jag att Shmi inte kände till Anakins fader för att hon haft samlag med ett oräkneligt antal män, och därför var osäker.

Hahaha! She's a space-slut!

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 6 april 2015 kl. 19:24

Ja en redig player är hon allt, den där Shmi. ;)

Någon mer missuppfattning jag hade, hmm? Jag trodde Jar Jar var en tjej nästintill hela Episod 1, men det är kanske ingen stor sak. Var ändå 11 år ca när jag såg alla filmerna så var ju gammal nog att fatta handlingen och så.

Emil
Fuktfarmare

Inlägg av Emil » 7 april 2015 kl. 14:45

Jag kommer ihåg att jag trodde att Cindel i Ewoks filmerna var en pojke. :roll:

EruanneBjörklöv
Wompråtta

Inlägg av EruanneBjörklöv » 3 maj 2015 kl. 19:09

Tja ... Den största missuppfattningen jag hade var väl att jag tyckte Star wars var tråkigt, dåligt och larvigt :oops: :oops: :!:
Jag sa att mina bröder (som gillade det) hade Star Wars sjukan. Skäms än i dag över mig själv ... :oops:
"There is no death, there is the force."

Skriv svar