Vilka har ni sett på bio?

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.

Vilka av filmerna har ni sett på bio?

Episod 1
17
22%
Episod 2
17
22%
Episod 3
19
25%
Episod 4
2
3%
Episod 4 SE
5
7%
Episod 5
2
3%
Episod 5 SE
5
7%
Episod 6
3
4%
Episod 6 SE
6
8%

Antal röster: 76

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Vilka har ni sett på bio?

Inlägg av Wilfer88 » 29 november 2015 kl. 12:56

Star Wars på bio, det som räknas ;) TCW o Rebels är ju canon, så det ska ju absolut räknas det också :)
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Emil G
Yngling

Inlägg av Emil G » 29 november 2015 kl. 16:19

Har inte sett en enda, hakade på Star Wars trenden relativt sent, bör ha varit hösten 2005 eller tidigt 2006. Kunde redan handlingen i de gamla filmerna då jag hade en kompis som var Star Wars-frälst, detta var 97 eller 98 för det var definitivt i samband med att de gamla filmerna blev extremt populära igen och Episod I hade inte kommit ut än.

Kunde ju visserligen sett Episod I i 3D på bio men det är knappt att jag vill se den hemma och är mest ett nödvändigt ont för att man ska kunna kolla igenom alla sex filmerna.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 3 december 2015 kl. 17:04

Darth Lars skrev:
Wilfer88 skrev:The Clone Wars
Förra året såg jag fanfilmen Threads of Destiny och pilotavsnittet av Rebels, båda i riktig biosalong, men de räknas inte heller.
Antyder du att The Clone Wars inte räknas? :?
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Darth Lars
Droid

Inlägg av Darth Lars » 3 december 2015 kl. 22:55

Fredrik Jonsson skrev:Antyder du att The Clone Wars inte räknas? :?
"Clone Wars" som gick på bio räknas inte som en riktig Star Wars-film därför att den var:
1) Egentligen de tre första pilotavsnitten av en TV-serie ihopklippta till ett.
2) Animerad, och animerad i en stilistik stil. En riktig Star Wars-film är "live-action", eller har i alla fall syftet att se ut som det.

Sen kan man diskutera huruvida en "riktig Star Wars-film" måste vara en episodisk film i ordningen eller om spinoffs räknas.
When your face is a prune, action goes BOOM!

Ceros Fissionleap
Wompråtta

Inlägg av Ceros Fissionleap » 13 december 2015 kl. 14:42

Har bara sett Episode II och III på bio.
Fastnade för Star Wars som 7 åring men hade inte åldern inne för att se Episode I på bio.

Användarvisningsbild
Berry Kenobi
Wompråtta

Inlägg av Berry Kenobi » 19 december 2015 kl. 15:59

Episode VII var min första! Var lite för ung att see PT-filmerna när dem kom ut. Var otroligt roligt att änligen få se en på bio och Episode VII levde upp till förväntningarna.

Qlql
Wompråtta

Inlägg av Qlql » 20 december 2015 kl. 01:29

Glömmer aldrig känslan när man satt i salongen och väntade på att Episod II skulle börja... ettan hade jag bara sett på video (massor av gånger förstås)

STAR WARS flög fram på duken och jag liksom höll tummarna att det verkligen skulle stå Episod II och inte Episod I efter... vilken känsla det var när det stod Episod II!

Liknande känsla var faktiskt nu när man såg Episod VII... att faktiskt få se det med egna ögon och se en helt ny öppningstext... det var en häftig känsla. I synnerhet som man knappast hade trott att det skulle komma en ny Episod i Star Wars-sagan.

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 22 oktober 2016 kl. 10:35

Endast The Force Awakens för min del än så länge. Var riktigt mäktigt när öppningstexten började rulla och John Williams mäktiga musik donade genom biosalongen. Att se Star Wars på bio för första gången är nog en upplevelse som aldrig går att få igen.
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Rondan
Wompråtta

Inlägg av Rondan » 29 november 2016 kl. 21:11

Jag har sett SE versionerna av IV V VI på Bio. Om jag inte minns fel så såg jag nog varje film minst 2 gånger, med en veckas mellanrum :D.

Skriv svar