Disney köper upp Lucasfilms, Ep VII är inom räckhåll!

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Disney köper upp Lucasfilms, Ep VII är inom räckhåll!

Inlägg av Darth Vader Fan » 30 oktober 2012 kl. 21:37

Uhm.. antingen så har någon trollat sönder halva internet, eller så ska Disney köpa upp Lucasfilms och säger att Star Wars: Episode VII ska komma år 2015.

Jag tänker bara... What? :shock:
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Re: Disney köper upp Lucasfilms, Ep VII inom räckhåll?!

Inlägg av Wilfer88 » 30 oktober 2012 kl. 21:44

Jag läste nyss på IGN. Kollade på dagens datum. April var rätt långt bort.

Mindblowing. Bra, dåligt, kan inte säga. Oväntat så att det spränger alla gränser. Och de nämner som du säger Episod 7 mitt i alltihop. Liksom VAAA?! Vad är det som händer :shock:
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 30 oktober 2012 kl. 21:54

Asså... asså... it's crazy! It's insane! Hur fasen ska de hinna göra början till en ny trilogi på 3 år?!
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Trubaduren
Administratör

Disney köper Star Wars

Inlägg av Trubaduren » 30 oktober 2012 kl. 21:59

Disney har precis köpt upp Lucasfilm Ltd. och därmed rättigheterna till såväl Star Wars som Indiana Jones.

Dessutom kommer det att produceras ytterliggare en Star Wars-film; Star Wars Episode VII, med beräknad premiär 2015. Därefter räknar Disney med att kunna producera en ny film vartannat till vart tredje år.

https://thewaltdisneycompany.com/blog/d ... -lucasfilm
[i]"Did you hear that? They shut down the mainreactor, we are going to be destroyed for sure."[/i]
http://www.shazam.se/

Användarvisningsbild
linusw
Fuktfarmare
Kontakt:

Re: Disney köper Star Wars

Inlägg av linusw » 30 oktober 2012 kl. 22:14

herrgud hur ska detta gå :roll:

Användarvisningsbild
darth_danni
Droid
Kontakt:

Inlägg av darth_danni » 30 oktober 2012 kl. 22:42

Risken är väl att alla spel, böcker, tidningar osv blir non-canon om Disney gör en ny triologi, så att allt vi isåfall spelat och läst inte är "på riktigt" i SW världen?
"Obi-Wan never told you what happened to your father."
"He told me enough! He told me you killed him."
"No. I am your father."

Darth Vader till Luke Skywalker

Användarvisningsbild
Darth Worgen
Jedimästare

Inlägg av Darth Worgen » 30 oktober 2012 kl. 22:45

Detta kom som en överraskning för mig, trodde inte att Episod VII skulle komma.

Frågan är om de kommer följa filmernas handling eller expanded universe. Kan det bli strul med canon månntro?

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 oktober 2012 kl. 22:50

Undrar när man får hämta sig från denna nyhet. Jag lär få svårt att sova i natt.

Tänker man liksom efter, så är detta nog den största nyheten sen Episod I annonserades. Det är jävligt stort och kommer som en gigantisk överraskning.

Användarvisningsbild
Trubaduren
Administratör

Inlägg av Trubaduren » 30 oktober 2012 kl. 23:01

Wilfer88 skrev:Jag läste nyss på IGN. Kollade på dagens datum. April var rätt långt bort.

Mindblowing. Bra, dåligt, kan inte säga. Oväntat så att det spränger alla gränser. Och de nämner som du säger Episod 7 mitt i alltihop. Liksom VAAA?! Vad är det som händer :shock:
Inte särskilt oväntat om du frågar mig. Disney och George Lucas har haft ett nära samarbete i åratal, och redan tidigare i år ryktades det att Disney planerar att öppna upp en ny park med Star Wars-tema i Paris. Helt klart ett svar på Universal Studios Harry Potter-park.

För mig har detta inte varit en fråga om om Disney kommer att köpa upp Lucasfilm, utan om när.
[i]"Did you hear that? They shut down the mainreactor, we are going to be destroyed for sure."[/i]

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 30 oktober 2012 kl. 23:05

Skulle nog säga att det är större än utannonseringen av Episod I. Det var ju iaf någorlunda förväntat att det skulle hända förr eller senare. Det här kom som en blixt från klar himmel. Jag vet knappt vad jag ska säga. Jag vet inte om jag är glad eller ledsen.

Jag är nog lite orolig för framtiden.

Det som gör mig mest förvånad är att George Lucas jämt har pratat illa om den stora filmindustrin och alltid har varit stolt över att vara oberoende. Så det är lite konstigt att han säljer sitt företag till ett av världens största nöjesimperier. Trodde Katie skulle ta över. Men icke.

Känner att det finns en risk att Star Wars mjölkas sönder. Jag vill egentligen inte ha en Episod VII om det inte bygger vidare på historien i de andra filmerna på ett mycket bra och naturligt sätt. Samtidigt kan jag ju inte förneka att jag är väldigt nyfiken på vad de kan hitta på.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Trubaduren
Administratör

Inlägg av Trubaduren » 30 oktober 2012 kl. 23:11

Fredrik Jonsson skrev:
Det som gör mig mest förvånad är att George Lucas jämt har pratat illa om den stora filmindustrin och alltid har varit stolt över att vara oberoende. Så det är lite konstigt att han säljer sitt företag till ett av världens största nöjesimperier.
George Lucas har iofs alltid sagt att Disney är det enda storföretag som han skulle kunna tänka sig att samarbeta tillsammans med, så jag tycker nog inte alls att det här är särskilt chockerande. Det är en process som egentligen har pågått under väldigt många år.

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 30 oktober 2012 kl. 23:25

Me... Men... Men va... Men vad fan? Ska bara återhämta mig från min stroke.
Jag ser bara framför mig hur Star Wars blir lika tramsigt dåligt som de tragiska Pirates filmerna är (ettan exkluderad).
Aja hoppas vi får något riktigt gott ut av det hela och att Disney verkligen gör sin research så att inte massvis med härlig Star Wars historia blir o-canon.
[i]You are so far less now than what you were, you are more than half machine, you are like a painter gone blind, a composer gone deaf, you remember where the power was but the power you can touch is only a memory[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 30 oktober 2012 kl. 23:34

Glöm inte att Disney köpte upp Pixar, som fortsätter producera filmer, till barn, som de vill, i hög kvalité.
Disney köpte även upp Marvel innan super-succen The Avenger blev klar.
Visst går det att klaga på ett mjölkande Disney, men Lucasfilm, har exakt samma DNA. Den stora skillnaden är att George Lucas blir mycket mindre involverade i skapandet av de framtida produkterna. Och det är ju faktiskt positivt enligt bra många fans. Sen har de dock inte berättat hur mycket respekt de kommer ha för det som redan är etablerat i sagan, EU alltså. Man bör dock inte anta att bara för att det är Disney så kommer allt förstöras.

Användarvisningsbild
Ki-Adi Mundi
Wompråtta

Inlägg av Ki-Adi Mundi » 30 oktober 2012 kl. 23:44

Wilfer88 skrev:Undrar när man får hämta sig från denna nyhet. Jag lär få svårt att sova i natt.
Samma här. Det här är ju helt otroligt...och skrämmande på så många sätt. Nu blir det att vänta ända till 2015, all denna nyfikenhet.

Vad tror ni om skådespelarval? Mark Hamill som en äldre Luke Skywalker? Harrison Ford? Frågorna bara snurrar runt i huvudet på mig! :shock:
"I'm just a simple man trying to make my way in the universe." - Jango Fett

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 30 oktober 2012 kl. 23:49

Trubaduren skrev:George Lucas har iofs alltid sagt att Disney är det enda storföretag som han skulle kunna tänka sig att samarbeta tillsammans med, så jag tycker nog inte alls att det här är särskilt chockerande. Det är en process som egentligen har pågått under väldigt många år.
Iofs. Fast när man har samarbetat så har ju ändå George Lucas kunnat gå och in diktera och stå emot det storföretag som Disney är. Disney har liksom varit tvungna att uppfylla Lucas önskemål eftersom han annars kan be dem dra åt skogen och istället välja att samarbeta med ett annat företag. Nu har Disney all kontroll. I teorin (även om jag både tror och hoppas att de inte gör det) så kan de be George Lucas att flyga och fara, och sedan göra vad de vill.

Nu vet jag att många inte gillar var George Lucas har gjort den med bl.a. prequel-filmerna men jag tror ändå att en sådan här franchise, eller iaf grundstommen i en sådan här franchise som filmerna har varit, mår bra av att ha en tydlig vision såsom Lucas har haft.

Vi kan ju titta på hur det har gått för Pixar (som roligt nog också är ett gammalt Lucas-företag) sedan Disney satte klorna i dem. Där har man ju gått från nyskapande i inspirerande till att på senare år släppa saker som på sin höjd är en axelryckning.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Skriv svar