Disney köper upp Lucasfilms, Ep VII är inom räckhåll!

Diskutera filmerna som utgör Star Wars-sagan.
Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Re: Disney köper upp Lucasfilms, Ep VII är inom räckhåll!

Inlägg av Darth Vader Fan » 1 november 2012 kl. 23:50

Ursch... igår var jag skeptisk... idag är jag taggad... vad blir jag imorgon? :O Det är ska bli spännande att följa, speciellt nu när vi vet att Carrie Fischer och Mark Hamill har pratat med GL om den nya trilogin, verkar finnas goda chanser att har med de ursprungliga skådespelarna, jag har fett mycket förhoppningar för det, för i sådana fall kan det bli riktigt bra tror jag!
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
rage agains the jedi
Padawan

Inlägg av rage agains the jedi » 2 november 2012 kl. 09:46

Darth Vader Fan skrev:Ursch... igår var jag skeptisk... idag är jag taggad... vad blir jag imorgon? :O Det är ska bli spännande att följa, speciellt nu när vi vet att Carrie Fischer och Mark Hamill har pratat med GL om den nya trilogin, verkar finnas goda chanser att har med de ursprungliga skådespelarna, jag har fett mycket förhoppningar för det, för i sådana fall kan det bli riktigt bra tror jag!
Det skulle vara det optimala alltså!
[i]You are so far less now than what you were, you are more than half machine, you are like a painter gone blind, a composer gone deaf, you remember where the power was but the power you can touch is only a memory[/i]

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 2 november 2012 kl. 15:10

Darth Vader Fan skrev:Ursch... igår var jag skeptisk... idag är jag taggad... vad blir jag imorgon? :O Det är ska bli spännande att följa, speciellt nu när vi vet att Carrie Fischer och Mark Hamill har pratat med GL om den nya trilogin, verkar finnas goda chanser att har med de ursprungliga skådespelarna, jag har fett mycket förhoppningar för det, för i sådana fall kan det bli riktigt bra tror jag!
Ungefär lika illa att ta med de gamla skådespelarna som att låta George Lucas styra upp allt. Bara försöka att föreställa sig att man tar med sig de klassiska karaktärerna/skådespelarna från de gamla filmerna, fast som idag är mycket äldre, sen lägg till full hd bild-kvalité, 3D effekter och toppmoderna special-effekter värdiga en episk sci fi film idag. Jag skulle må illa om jag fick se något sådant.
En nytändning i Star Wars behöver nya fräscha och duktiga skådespelare.
Always two, there are. No more, no less. A master, and an apprentice

Användarvisningsbild
hunt3d
Yngling

Inlägg av hunt3d » 2 november 2012 kl. 18:54

Ojojojoj och här gör jag mitt första inlägg på EVIGHETER! Trodde forumet hade dött men nu kommer det sannerligen få leva ett år till och vem vet kanske till premiären så kan den gamla goda 2005-tiden komma tillbaka tio år senare! Trodde aldrig jag skulle få se den här dagen

Läste detta i aftonbladet-appen igår morse, först trodde jag att jag drömde sen började jag fundera på om det var första april men det är dagens sanning och till en början var det svårt att svälja

Men vid närmare eftertanke känns det alldeles underbart, ser verkligen fram emot detta och det här går till alla er SW-fans där ute:

Star Wars kommer följa oss in i döden, tack för mig!

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 november 2012 kl. 19:10

Haha, jo, vi har väntat nog på nästa stora forum rush, tio år blir det väl snart :D Även om det har gått lite långsamt lite till och från så håller vi fanan högt och följer denna utveckling med spänning!

Wilfer88 skrev:Ungefär lika illa att ta med de gamla skådespelarna som att låta George Lucas styra upp allt. Bara försöka att föreställa sig att man tar med sig de klassiska karaktärerna/skådespelarna från de gamla filmerna, fast som idag är mycket äldre, sen lägg till full hd bild-kvalité, 3D effekter och toppmoderna special-effekter värdiga en episk sci fi film idag. Jag skulle må illa om jag fick se något sådant.
En nytändning i Star Wars behöver nya fräscha och duktiga skådespelare.

Mjae, iom att det är uppföljare, att de utspelar sig efter OT (Vilket antagligen kommer betyda att vi numera kommer referera till dem som ST, Sequel Trilogy) så är det troligt att filmerna utspelar sig under den tiden att OT-karaktärerna fortfarande är vid liv och kommer vara med. I ett sådant scenario vill jag inte se någon annan än de riktiga skådespelarna spela sina karaktärer, Luke är och förblir alltid Mark Hamill, Leia är alltid Carrie Fischer och Han är alltid Harrison Ford i mina ögon. det bästa hade nog kanske varit om ST utspelade sig så pass långt fram att OT-karaktärerna hade dött ut så att man kan casta helt nytt folk.
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 2 november 2012 kl. 19:48

Jag är inställd i alla fall på att vi får se Luke, Leia och Han med nya skådespelare. förmodligen något äldre. Av de gamla skådespelarna så är ingen av dem särskilt aktiva skådespelare eller fysiskt lämpade för en science fiction film av Disney. Min föreställning är att filmerna blir lite i samma stuk som senaste Star Trek filmen.

Eftersom de säger att det ska vara en originell story och inte baserad på något redan skapat, så får vi väl mest då gissa tidsperiod och då slår det mig att strax efter Jedi Academy-serien så får vi en galax full med nya Jedis både äldre och nya. Det är något jag tror Disney verkligen vill ha. Det är nog också möjligt att George Lucas gamla idéer han lämnat över handlar om just att Luke är den första av den nya generationen av Jedis.
Jag förutsätter också att Disney har en okej nivå på respekten till de redan skapade böckerna. Jag får hata Disney senare om det visar sig vara ett falskt antagande.

Användarvisningsbild
Darth Vader Fan
Jedimästare

Inlägg av Darth Vader Fan » 2 november 2012 kl. 20:34

Fett värd text:

http://starwarsblog.starwars.com/index. ... i-viii-ix/

Jag tänkte och hoppas (trots att jag inte skrev det) att det bästa hade varit om de gamla karaktärerna hade en cameo, precis som GL sa till Mark back in the days:

“You know, when I first did this, it was four trilogies,” Mark Hamill recalled in 2004, speaking of their conversation in 1976. “Twelve movies! Out on the desert, any time between setups… lots of free time. And George was talking about this whole thing… ‘Um, how’d you like to be in Episode IX?’ ‘When is that going to be?’ ‘2011.’ […] I said, ‘Well, what do you want me to do?’ He said, ‘You’ll just be like a cameo. You’ll be like Obi-Wan handing the lightsaber down to the next new hope.’”

Om det blev så hade det varit det bästa av det bästa. Plus respekt för nuvarande EU-verk!
"[i]All too easy.[/i]"
-Darth Vader

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 3 november 2012 kl. 00:00

Jag hörde talas om det där som Mark Hamill pratar om för lääääänge sedan. Läste det i någon gammal artikel från typ 1980- eller 1990-talet. Det var iofs inte formulerat just på det sättet, men eftersom det är så pass lika så är det med ganska stor sannolikhet sant att det kommer handla om nästa generation men att de gamla rävarna iaf kommer ha en liten roll för att brygga ihop allting.

Hur som helst så är jag på DVF:s sida. Det går inte att ha med Luke, Leia och Han om de inte spelas av Hamill, Fischer och Ford. I synnerhet Mark Hamill ser jag som oumbärlig. Även om man hör en modern intervju med Hamill, så här 30 år efter att OT spelades in, så hör man genast att det är Luke Skywalker. Går han bara ner några kilo så kan han nog se rätt hyfsad ut också.
[i]"Everything is going as planned"[/i]

AlaRegularis
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av AlaRegularis » 3 november 2012 kl. 01:13

Jag har redan gjort ett långt inlägg i frågan. Men jag måste säga att jag är mer positiv nu än tidigare. Skepticismen är kvar och det tveeggade svärdet är lika vasst som tidigare. Men på något sätt har mitt hopp tänts lite starkare de senaste dagarna. I huvudsak för att det kommit fram att VII-VIII-IX kommer baseras på Georges anteckningar och idéer, vnågot som jag ser som ett måste när det kommer till nya Star Wars-filmer. Och även för att jag kommit til insikten att det från allra första början varit en tanke hos George att gör en tolv-delad saga, och att han länge haft idéer och planer för en sequel-trilogi.
Jag vågar inte säga för mycket. Mer än att jag är skeptisk och orolig men att jag hoppas på det bästa och på att de förvaltar det magnifika avrvet på det bästa sätt de kan, och då gärna i nära samarbete mer George.

Användarvisningsbild
Wilfer88
Administratör

Inlägg av Wilfer88 » 5 november 2012 kl. 19:15

Satt och tittade på Matrix under helgen och kom då att tänka på att Wachowski syskonen skulle nog kunna få vara med och producera Episod 7. De lyckades ju rätt så extremt med första Matrix filmen som kom året efter Episod 1, och Matrix var helt klart den bättre sci-fi filmen på alla punkter. Till och med Lucasfilms effekter hamna i lä. Syskonen släppte nyss en episk sci fi film i USA, Cloud Atlas, men vet inte när eller om den kommer till svenska biografer. Trailern visar dock att de fortfarande gör något annorlunda filmer.

De är ju ett annorlunda förslag jämfört med Christopher Nolan och Joss Whedon. Klart mer önskvärt än tex Michael Bay :P
Finns ju andra stora namn som Peter Jackson och James Cameron, men de är ju helt klart upptagna med sina egna projekt just nu och skulle aldrig hinna med Episod 7 tror jag. Ridley Scott tillhör ju också de som idag är aktiva med att nyligen gjort science fiction film, men vet inte riktigt hur hans schema ser ut idag.

AlaRegularis
Wompråtta
Kontakt:

Inlägg av AlaRegularis » 8 november 2012 kl. 23:55

Personligen skulle jag nog inte vilja se någon av de du nämner som regissör för en Star Wars-film. Svårt att sätta fingret på varför, men tonen och stilen på deras filmer är ju väldigt annorlunda.
Jag tror att det kommer bli en hyfsat okänd regissör eller någon som mest gjort indie-filmer. Skulle inte förvåna mig och Lucas själv handplockar personen i fråga.

Användarvisningsbild
Fredrik Jonsson
Administratör
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Jonsson » 10 november 2012 kl. 00:10

För att återknyta lite till Disneys köp av Lucasfilm så finns det två korta intervjuer med George Lucas och Lucasfilms nya styrelseordförande Kathleen Kennedy där de pratar om vad Disney betyder och hur framtiden kommer se ut. Det är lite luddigt, men det hade man väl förväntat sig.

Det första klippet släpptes redan när köpet utannonserades, så den kanske ni redan har sett. Det andra klippet kom dock ut för knappt ett dygn sedan.

Part 1: George Lucas & Kathleen Kennedy Discuss Disney and the Future of Star Wars
Part 2: George Lucas and Kathleen Kennedy: Getting Started on the New Star Wars Films
[i]"Everything is going as planned"[/i]

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 11 december 2012 kl. 23:02

När nyheten når den lilla staden ***** reser sig den mörke herren ur sin inaktivitetsgrav!

Woaah, detta var.... Oväntat, helt klart! Personligen ser jag inte dettta nödvändigtvis som något dåligt , tvärtom tror jag att Disney kan lyckas marknadsföra Star Wars-franschisen bra! (De kan börja med att släppa första trilogin i originalversion på Blu ray. ;) )

Gällande den planerade Sequel-trilogin är jag kluven, vad mer finns att berätta om tiden efter filmerna egenligen? (som inte redan berättats i EU vill säga.)
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Användarvisningsbild
Darth Robin
Yngling

Inlägg av Darth Robin » 12 december 2012 kl. 19:01

Tydligen äger Fox fortfarande filmerna. De blir inte oficiellt Disneys förren senare. Så det är kanske lite för tidigt att börja vänta på blu-rays redan nu.
"As you wich."
―Boba Fet

Användarvisningsbild
Dark-lord
Jedirådsmedlem

Inlägg av Dark-lord » 13 december 2012 kl. 19:31

Darth Robin skrev:Tydligen äger Fox fortfarande filmerna. De blir inte oficiellt Disneys förren senare. Så det är kanske lite för tidigt att börja vänta på blu-rays redan nu.
Jaså, det kände jag inte till! Är ju dock inte särskilt påläst gällande detta, förutom några få artiklar. ;)

Jo, det är det väl, antar jag, men så svårt hade det väl ändå inte varit att släppa bioversionerna i Blu ray format? Man gjorde det ju trots allt i den tidigare DVD releasen! De kunde väl åtminstone lagt till de äldre scenerna som bonusmaterial? :P

TILLAGT: Sorry ifall min grammatik är lite failad just nu..... är svintrött!
“This will be a day long remembered. It has seen the end of Kenobi, it will soon see the end of the rebellion.”

Skriv svar